«خبرجنوب» نوشت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اضافه شدن 204 تخت روانی به مراکز درمانی فارس خبر داد.

دكتر بهادر گفت: اين تختها به بيمارستانهاي چمران، استاد محرري و ابن سينا در شيراز و بيمارستانهاي خنج، سپيدان، مرودشت و پاسارگاد اختصاص داده شده و هدف ما توسعه خدمات مربوطه است.
وي افزود: پيش از اين تعداد تختهاي بيماران اعصاب و روان در فارس 508 مورد بود و در حال حاضر به 712 تخت رسيده كه در صورت تامين اعتبار از سوي وزارت بهداشت 100 تخت ديگر هم به اين تعداد اضافه مي شود.معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: تهيه هر تخت ويژه بيماران اعصاب و روان به 20 ميليون تومان اعتبار نياز دارد كه براي تامين 100 تخت 2 ميليارد تومان اعتبار بايد تخصيص داده شود كه اين مساله را با وزارت بهداشت مطرح كرده ايم و رايزني ها در حال انجام است.
دكتر بهادر افزود: با وجود 712 تخت بيماران اعصاب و روان در اين حوزه در فارس همچنان به 500 تخت ديگر نياز داريم و عدم وجود آن ميتواند باعث بروز مشكلات بسياري براي بيماران شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: چنانچه اعتبار طرح تحول و پرداختيهاي مربوط به آن دچار مشكل شود اولين گروهي از بيماران كه دچار مشكل ميشوند همين تختهاي روانپزشكي است و هزينهبر بودن حتي ممكن است برخي را از دريافت خدمات بستري منصرف كند. دكتر بهادر گفت: تختهاي روانپزشكي ضرر ده هستند و در صورت عدم تامين اعتبارات مربوطه اين بخشها دچار مشكلات شده و حتي تعطيل ميشود.
طلب 700 ميليارد توماني دانشگاه علوم پزشكي شيراز از سازمانهاي بيمه گر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكي شيراز بيش از 700 ميليارد تومان از سازمان هاي بيمهگر طلبكار است و با وجود پرداخت 200 ميليون توماني همچنان مشكلات مربوط به آن نگران كننده است. دكتر بهادر ابزار اميدواري كرد كه بتوان با افزايش امكانات ارايه خدمات به بيماران اعصاب و روان زمينه ارتقاي سطح سلامت جامعه را فراهم آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =