ایسنا نوشت: حامیان اپوزیسیون ونزوئلا با پلیس ضد شورش در جریان تظاهرات علیه رئیس جمهوری این کشور درگیر شده و خواستار برکناری وی و انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حامیان اپوزیسیون ونزوئلا با پرتاب کردن کیسه‌های آرد به سمت پلیس در دور جدیدی از تظاهرات علیه نیکلاس مادورو،‌ رئیس جمهوری این کشور از وی خواستند تا کناره گیری کند و به ۱۸ ماه حکومت سوسیالیستی خود پایان دهد.

حضور مردم این راهپیمایی اعتراضی در سال ۲۰۱۷ گسترده نبود و علتش عدم موفقیت اعتراض‌های سال گذشته در برگزاری رفراندوم برای برکناری این رئیس جمهوری ۵۴ ساله است.

اما افرادی که در راهپیمایی روز دوشنبه حضور داشتند در سراسر کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زدند تا شکایت خود را از دولت مادورو ابراز کنند.

در راهپیمایی در ایالت "تاچیرا" که بیشتر مردم علیه مادورو هستند، برخی از معترضان به سمت پلیس ضد شورش کیسه آرد پرتاب کردند.

در کاراکاس نیز چند هزار تن از حامیان اپوزیسیون ونزوئلا دست به راهپیمایی علیه دولت مادورو زده و کارتن‌های خالی داروها را به زمین انداختند که نشانه‌ای از کمبود مواد دارویی است.

نیروهای امنیتی در تاچیرا برای متوقف کردن معترضان که به سمت دفتر شورای انتخابات ملی روان بودند، از گاز اشک آور استفاده کردند. در کاراکاس نیز پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضانی که خیابان‌ها را مسدود کرده بودند، استفاده کردند.

براساس نظرسنجی‌ها مشخص شده بود که اکثر مردم ونزوئلا خواستار برگزاری رفراندوم در سال گذشته میلادی بودند اما دادگاه‌ها و مقام‌های انتخاباتی این کشور آمریکای لاتین مانع از برگزاری این رفراندوم شده و مدعی شدند که اپوزیسیون امضاهای جعلی جمع آوری کرد.

ائتلاف اتحاد دموکراتیک که یک ائتلاف اپوزیسیون است خواستار تاریخی برای انتخابات منطقه‌ای شده که احتمالا در سال جاری میلادی برگزار می‌شود و از مادورو خواسته تا انتخابات جدید ریاست جمهوری برگزار کند.

دوره شش ساله ریاست جمهوری مادورو اوایل ۲۰۱۹ پایان می‌یابد.

حامیان پیراهن قرمز دولت مادورو نیز که آمریکا را عامل این تظاهرات و ناآرامی‌ها در کشور می‌دانند روز دوشنبه در حمایت از دولت کاراکاس دست به راهپیمایی زدند. آنها در سالگرد براندازی دیکتاتوری مارکوس پرز خیمنز در سال ۱۹۵۸ این راهپیمایی را برگزار کردند.

آنها در مقابل ساختمان ناسیونال پانته‌ئون و برای بزرگداشت چریک چپ گرا "فابریسیو اوخدا" که در ۱۹۶۶ ترور شد، تجمع کردند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =