خانواده‌قاسم، یک‌هفته پشت در پلاسکو فریاد زدند و کسی نشنید

پنجشنبه گذشته هنگامی که شیفت کاری قاسم شجاعی، نگهبان ساختمان پلاسکو تمام شد او از ساختمان خارج نشد؛ ساختمان می‌سوخت، ماند تا به آتش‌نشان‌ها کمک کند، ولی حوادثی که بعد از آن رخ داد باعث شد تا از آن زمان هیچ خبری از او نباشد.

نیو صدر: ظهر دیروز، پشت دیوارهایی که ویرانه پلاسکو را از مردم جدا می کرد، اجساد شهدای آتش نشان پشت سر هم پیدا می‌شدند و فریاد و آه و فغان بلند بود، همان هنگام، خانواده‌ای پشت آن دیوارها منتظر خبری از قهرمان خود بودند، قهرمانی که یک آتش‌نشان نبود بلکه نگهبان پلاسکو بود؛ «من تا وقتی جسد او را نبینم هیچ خبری را باور نمی‌کنم، ولی اگر اتفاقی هم برای قاسم افتاده باشد، فقط تقصیر مسئولان است، فقط تقصیر آقای قالبیاف است، برای چه اجازه نداد تونل کنده شود؟»

این سخنان بعض آلود امیرحسین است، دایی او قاسم شجاعی برای 12 سال نگهبان ساختمان پلاسکو بود. او یک دختر 8 ساله و یک پسر 8 ماهه دارد و هنوز کسی به دختر 8 ساله اش از اتفاقی که رخ داد خبر نداده است، او فکر می کند پدرش در پلاسکو مانده تا کسی از آنجا دزدی نکند.

پنجشنبه گذشته، ساعت 8 صبح شیفت نگهبانی قاسم در ساختمان پلاسکو تمام شد، اما او برای کمک به آتش نشان ها در ساختمان ماند و درست زمانی که به موتورخانه پلاسکو رفت تا به همکارانش و آتش‌نشان‌ها خبر بدهد تا از ساختمان خارج شوند، پلاسکو ریخت و آن زمان تاکنون هیچ خبری از او نشده است.

اکنون یک هفته است که همسر، خواهرزاده، برادرزاده و خواهر زن قاسم هر روز از ساعت 6 صبح به محل حادثه می آیند تا شاید خبری درست  از قاسم به آنها برسد. در طول این یک هفته آنها امید زیادی داشته اند که شاید قاسم زنده پیدا شود.

هر چقدر گفتیم افرادی در موتور خانه زنده هستند کسی به ما گوش نداد

در حالی که خودروهای اورژانس وارد محل حادثه می شدند، امیرحسین با اندوه زیادی از اولین روزی که از وضعیت قاسم خبر دار شدند  گفت: «پنجشنبه ساعت 10:30 بود که دایی من ( قاسم ) به مادرم زنگ زد و خبر داد که پلاسکو آتش گرفته است، بعد ساعت 11:30 که برج ریخت ما فکر کردیم او از برج به بیرون آمده است، چون وقتی به پسر دایی هایش که همکارانش بودند زنگ زدیم گفتند که ما دیدیم قاسم بیرون آمده است. اما مثل اینکه این حرف ها را فقط برای آرام کردن مادرم می گفتند. حدود ساعت 3 که مشخص شد دایی من در ساختمان مانده است به اینجا آمدیم و هرکاری کردیم اجازه ندادند به داخل بیاییم.»

اما خبری که همان روز پنجشنبه به خانواده قاسم دادند، آنها را امیدوار کرد، شاید قاسم زنده باشد؛ امیرحسین می گفت یکی از نگهبان ها ساعت 12:30 روز حادثه به پسر دایی قاسم که خود نیز نگهبان پلاسکو بوده تماس گرفته و در حالی که گریه می کرده گفته «من، حیدر، قاسم، حبیب داخل موتورخانه هستیم، محسن بیرون افتاده و زخمی شده اما بقیه سالم هستیم.»

امیرحسین در حالی که بغض کرده بود ادامه داد: «سپس هرچه به مسئولین گفتیم که این افراد زنده هستند، کسی به ما گوش نداد و آخر هم آقای ملکی سخنگوی آتش نشانی گفتند که به موتورخانه رفته ایم و کسی آنجا نبوده. از سوی دیگر متوجه شدیم که تازه دو روز پیش به موتورخانه رفته اند و اجساد را پیدا کرده اند، واقعا نمی دانم اگر قبلا وارد موتورخانه شده بودند چطور دو روز پیش اجسادی را در آنجا پیدا کردند؟»

محمد، برادر زاده قاسم در حالی که کنج خیابان نشسته بود و تا آن لحظه آرام بود، پوکی به سیگارش زد و گفت: «بچه های ما (پسر دایی های قاسم) به مسئولین گفتند که ما اینجا کار کردیم اجازه بدهید با مسئولیت خودمان به پایین برویم و آنها را پیدا کنیم، ولی اجازه ندادند. اگر پسر دایی های قاسم پنجشنبه یا جمعه می رفتند این افراد زنده بودند و نجات پیدا می کردند.»

او اشاره ای  به فیلمی که در آن شهردار تهران درباره تونل زدن به موتورخانه خطاب به آتش نشان ها می گفت «دوباره کاری نکنید» کرد با خشم زیادی گفت: «آقای شهردار می گویند دوباره کاری نکنید، اما برای چه و با چه حقی این حرف را می زنند؟»

در واقع در آن زمان همه فکر می کردند این افراد درباره این 4 نفر واقعیت را نمی گویند، اما دوشنبه شب یک امداد گر به حرف پسر دایی قاسم اعتماد می کند، از او نقشه موتور خانه را می گیرد و درست 5 ساعت بعد اجسادی در موتور خانه پیدا می شوند، جسد 4 نفر که هیچکدام متعلق به قاسم نبوده است.

در حالی که بیرون پلاسکو خبر از پیدا شدن جسد چند آتش نشان داده می شد، امیرحسین گفت: «یعنی اگر زودتر به آنجا می رفتند حداقل یک نفر در آنجا شاید زنده می ماند، نمی گویم دایی من ولی شاید یک آتش نشان زنده می ماند، یک آدم زنده می ماند.»

او که به شدت مقاومت می کرد تا بغضش نشکند با صدای بلندی گفت: «به اینجا آمدند و دارند برای انتخابات خودشان رای جمع می کنند، هیچکسی فکر مردم نیست و همه به فکر سود خودشان هستند.»

هیچ اطلاع رسانی خاصی به خانواده های مفقودین نمی شود

در این میان نیروهای پلیس که افراد را از منطقه دور می کردند حتی به خانواده قاسم هم اجازه ندادند تا در حوالی پلاسکو منتظر خبری بمانند، آنها هم که انگار در این یک هفته به این برخورد عادت کرده بودند آرام از منطقه دور شدند و به سمت همسر قاسم رفتند، آنها به آرامی گفتند که چیزی از وضعیت قاسم به او گفته نشود؛ او غمگین در گوشه ای از خیابان نشسته بود.

ناگهان خواهر او با خشم و ناامیدی شدیدی گفت: «ما با همه مصاحبه کرده ایم آیا نتیجه ای داشت؟ الان هفت روز است که اینجا هستیم و هیچ جواب قطعی و درستی به ما نمی دهند، دو روز پیش خبر دادند که 4 جنازه بیرون آمده اند به پزشک قانونی رفته ایم و 3 جنازه به ما نشان داده اند. پس این جنازه چهارم کجا است؟ چرا ما آن را نمی بینیم؟ این کارگر هایی که در پلاسکو کار می کردند بیمه نداشتند و خودشان اختیاری خود را بیمه کرده بودند، به آنها فقط 4 ماه بیمه بیکاری تعلق بگیرد. این خانواده با دو بچه می خواهد چه کار کند؟ از کجا می خواهد پول دربیاورد؟ به این افراد حتی طبق حقوق وزارت کار هم حقوق نمی دادند، درآمد این نگهبان ها ماهی 850 تومان است.»

اما به نظر می رسید مسئله همسر قاسم چیز دیگری باشد؛ او در همان حالی که روی زمین نشسته بود با عصبانیت زیادی گفت: «به هیچ عنوان هیچ کسی به ما خبری نمی دهد.»

آنجا هیچ برخورد متفاوتی با خانواده قربانیان نمی شد و ماموران درست آنها را مثل بقیه مردمی می دیدند که مزاحم کار امدادرسانی می شوند؛ به آنها نه مکان خاصی برای منتظر ماندن داده شده بود، نه اجازه ورود به محوطه ساختمان پلاسکو. و نه حتی خبررسانی خاصی درباره مفقودین می‌شود، آنها هم مثل بقیه مردم اخبار را از تلویزیون و کانال های تلگرامی دنبال می کنند و حتی افرادی مثل همسر قاسم روی زمین، در خیابان ناهار می خوردند.

پس از حرف های همسر قاسم بود که دوربین صدا و سیما به آن منطقه برای مصاحبه با مردم آمد در ابتدا اعضای خانواده قاسم هم می خواستند بروند و در تلویزیون اعتراض کنند اما دقایقی بعد آنها به یک دلیل پشیمان شدند؛ اگر اعتراض کنند، حرف‌هایشان پخش نمی شود.

امیرحسین هم درباره خبررسانی که به آنها می شود گفت: «هیچ کدام از مسئولین با ما در ارتباط نیستند ما فقط اینجا منتظر می مانیم تا برخی از آتش نشان ها به ما خبری بدهند، به خدا اگر یک نفر را مسئول خبر رسانی به من کنند من دیگر به اینجا نمی آیم تا مزاحم کار دیگران هم بشوم. اولین روز من اینجا نشسته بودم یک پسر 18 ساله که پدرش داخل بود اینجا نشسته بود دستش روی سرش بود پلیس به او می گفت "اینجا یوگا کار می کنی؟!" من واقعا نمی دانم این چه کاری است.»

در این میان ورودی منطقه عملیات پلاسکو بسیار شلوغ شد، افراد زیادی می خواستند مخفیانه وارد منطقه شوند از دختر دانشجویی که می خواست عکاسی کند تا پیرزن و کودکی که بسیار کنجکاو بودند.

ده ها بار ما را به شکل غیرواقعی امیدوار کردند

برادرزاده قاسم، به گوشه ای نشسته بود، فقط فکر می کرد و سیگاری می کشید: «تا الان حرفی نزدند که 5 دقیقه بعد تکذیب نکنند، شبیه بقیه مردم به ما خبررسانی شد و ما هرچه تلویزیون نشان می داد، باور می کردیم. نه مسئول و نه هیچکس دیگری با ما تماس نگرفت.»

خانواده قاسم از خبرهای خوبی که در این چند روز به آنها داده اند و سپس تکذیب شد گفتند؛ روز اول به خانواده مفقودین گفتند همه افرادی که در 3 طبقه اول بوده اند زنده اند سپس گفتند 4 نفر نجات پیدا کرده‌اند و ما همه بیمارستان های این اطراف را گشتیم، روز یکشنبه آنها با خبر شده اند که دستگاه زنده یاب از زنده بودن 4 نفر خبر داده است، دوشنبه شب امدادگری به آنها گفته خبرهای خوبی در راه است و ...

امیرحسین در باره این خبرها  می گفت: «یا حرفی را نزنید یا تکذیب نکنید. 40 بار ما را خوشحال کردند و به ما امید الکی دادند.»

او سپس دوباره به انتقاد از صدا و سیما پرداخت و گفت: «تلویزیون فقط درباره آتش‌نشان‌ها حرف می‌زند، آنها هم شهید شدند قبول دارم، اما دایی من هم هنگام انجام وظیفه شهید شد، چرا به دایی من نمی گویند شهید؟»

همین هنگام محمد سرش را به آرامی به بالا آورد و با بغض گفت: «شیفتش تمام شده بود اما بخاطر کمک در پلاسکو ماند.»

در همین لحظات آتش نشانی خسته از منطقه عملیات به بیرون آمد به گوشه ای نشت و با غم عجیبی گفت: «همین الان 3 جسد پیدا کردند و جسد های دیگری هم در آنجا وجود دارد.»

امیرحسین که از برخورد مسئولان با آنها به شدت ناراحت بود، ادامه داد: «اینها هم که هرچه می شود تکذیب می کنند به ما گفتند بروید پلیس آگاهی ما رفتیم، فردای آن روز رئیس پلیس تهران گفت هیچکس تاکنون به پلیس آگاهی مراجعه نکرده! ولی من خودم چندین پرونده در آنجا دیدم که اتفاقا پرونده دختر 28 ساله ای را هم میان پرونده مفقودین دیدم که برای من بسیار عجیب بود.»

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    واقعا نامردی میکنن انگار به جز آتشنانشانها بقیه که زیر آوار بودن آدم نبودن آدم دلش میسوزه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      کاملا درست میگویید،اگر هیچ اتشنشانیاون زیر نبود و مردم عادی بودند نه اینقدر امدادگر میومد و نه این همه تجهیزات،چون رفیقهای خودشون اونزیر هستند اینهمه تلاش میکنن.
    • سعید A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      61 34
      خودش داره میگه اخبار الکی دادن ما امیدوار شدیم ، برای همینه که بیرون میکنن همه رو از منطقه ، که کسی امیدوارم نشه ، کسی توقع پیدا نکنه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      خجالت بکشید بی نام 12:07 ... این همه جوان رعنا به خاطر بی مسئولیتی آدم های دیگه پرپر شدن، میگی بقیه اتش نشان های عزیز برای دوستاشون اینهمه تلاش می کنن واای از ما مردم قدرنشناس و نمک نشناس ... اگر مسئولیت شناس نبودن، چرا اینقدر دردناک پرپر شدن؟ لطفا شما اگه خدای نکرده خونه ات آتیش گرفت یا اتفاقی افتاد که به کمک نیاز داشتی به آتش نشان های نامرد زنگ نزن و خودت آتیش رو خاموش کن
    • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      51 21
      قرار نبود کسی تو پلاسکو بمونه هیچ کس، اتش نشانها هم داشتن خارج میشدن، ابن چهار نفر تو موتور خونه چکار میکردن ؟ چرا تنها رفتن اونجا بدون هیچ آتش نشانی، امکان نداره بچه هایآتش نشانی بهشون گفته باشن که برن، چرا موندن ، در ضمن مگه آوار برداری شن بازیه ، اونم اون حجم آوار ،مگه موتورخونه سطح زمین بود ؟ اون حجم اوار و اتیش و چیکار میکردن ، من دلم برای همه اونها میسوزه چه اتش نشان چه درگذشتگان . خدا همشونو رحمت کنه .
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      14 57
      اگه مسئولیت شناس بودن با نردبان خراب نمیرفتن سر اتشسوزی تا دو تا خانم به علت خرابی نردبان سقوط کنن.
    • بی نام DE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      55 18
      خجالت بکشید جماعت قدر نشناس
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      3 0
      میگن اگر مدیریت ای ان نبود توی منطقه بحران های بدی پیش میومد خیلی هم خوبه ولی اگه دوتا پله بلند و تجهیزات و مدیریت بحران بود هم ساختمان پلاسکو سقوط نمی کرد و این فاجعه پیش نمیومد،فاجعه متوجه باشید
    • بی نام A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      11 1
      خانه از پای بست ویران است..
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      1 1
      خدا کنه اون افراد عادی که میگن جنازه هاشون پیدا شده اونایی نباشن که به قصد سو استفاده از بلبشو به داخل ساختمون رفته باشن
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
      3 1
      میدونید تو اون اوضاع چند نفر رو گرفتن که مشغول غارت مغازه ها بودن؟ خدا میدونه زیر اوار هم موندن یا نه وگرنه 4 ساعت پلاسکو د رحال سوختن بود و فاعدتا هیچ فروشنده ای نباید اون جا میبود یا هر فرد عادی غیر از نیروهای اتش نشانی و امدادی و انتظامی.و همه اینا برمیگرده که خبرگزاری های ما متاسفانه حقایق رو نمینویسن.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    دارید مدیریت جهادی را زیر سوال میبرید خخخخ
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      متاسفانه در اکثر کارها آقای قالیباف اعتقادی به کار کارشناسی ندارد این قضیه را بارها دیده ایم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    387 2
    خدا بهشون صبر بده،راست میگه همه دارند درباره اتشنشانها حرف میزنند و هیچ کسی به فکر اینها نیست.
  • منا IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    287 3
    امیر حسین عزیز از نظر همه مردم تمام عزیزانی که جون خودشون رو از دست دادن شهید هستن و این یه داغی که تمام مردم ایران رو داره عذاب میده ان شاالله خداوند به همه شما که نسبت های نزدیکی با شهدای پلاسکو دارین صبر عنایت کنه
  • امیر A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    278 7
    اگر زنده یاد قاسم و دیگر عزیزان از مسئولین و افراد سرشناس بودند از خارج هم که شده تجهیزات و نیرو می آوردند تا این حضرات را نجات دهند.. روحشان شاد و خدا صبر دهد به بازماندگان این شهیدان سرافراز
  • حسین A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    بابا ، گفتند سیاسی کاری کنید ولی نه اینقدر چرا اینقدر افراد زحمتکش رو تخریب می کنید یه ساختمان 17 طبقه سقوط کرده ، چطوره ممکنه چند نفر زنده باشند بابا دست بردارید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    281 4
    از آه مظلوم باید ترسید
    • بی نام DE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      4 1
      شگایت از خدا را پیش خدا می بریم
    • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      5 0
      ۲۷سال جنگ تمام شده اما ازشهرهای مرزی جنوب وغرب کشور فقط یه اسم مونده نه شهر،
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    220 0
    خدا به شما صبر دهد.... ما بدبختی مردم و میبینیم و هیچکاری هم از دستمون بر نمیاد باز درباره ی پلاسکو تلویزیون حرف زد ولی درباره ی سیل سیستان چی؟ 24 ساعت حرف عراق و فلسطین هست ولی حرفی از سیستان و بلوچستان و مردمی که تا گردن تو سیل موندن نیست....
  • بی نام RO ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    30 28
    چرا دروغ میگید؟من فیلم رو دیدم شهردار چند بار گفتم من نمیگم که نکنید ولی همتون اینجا نایستید 5 نفر فقط باشند و دوباره کاری هم نکنید یعنی فکر شده جایی رو بکنید که حرفش هم درست بود چون چندین تونل کندن ولی اخر هم به نتیجه نرسیدن.سایت های خبری ما هم متاسفانه مثل بقیه سیستم هستند و هر کدام پادوی یه عده سیاست مدار و حزب هستند.همتون یه مطلب رو عین هم کپی میکنید.کدومتون عرضه داشتید که یه گزارش مستدل تو این هفته راجع به پلاسکو بنویسید.واقعا ادم شرمش میاد.البته همه چیزمون به هم میاد.لایق ما شما هستید.میدونم چاپ نمیکنی ولی یه کم فکر کنید بد نیست.
    • بی نام RO ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      25 1
      خروچی این حادثه ایمن سازی و پیشگیری نخواهد بود حذف عده ای از قدرت خواهد بود با یارکشی که از مردم میکنند. بازی قدرت با حادثه پلاسکو
    • مهدی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      21 5
      یعنی فکر میکنی اون کسی که گزارش رو تنظیم کرده فیلم کامل حرف‌های قالیباف رو ندیده و داره صادقانه برخورد میکنه؟ مشخص هست که میدونه داره دروغ می‌نویسه، ولی این کار رو میکنه. جالب اینجاست که داره برای مسئول شدن چند نفر دیگه به دروغ متوسل میشه، نه رسیدن خودش به مناصب بالاتر و این خیلی دردناکه.
  • بلالمی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    5 5
    می شد ازخیابان تونل زد . تازیر زمین پلاسکو به عمق پنج متر .ولوله ردکردکه ریزش نکند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    مدیریت جهادی خنده دارترین چیزیه که من تو عمرم شنیدم
    • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      13 72
      پس عمرت بر فناست
    • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      62 17
      عمرم بر فنا نیست،ببین مدیریت جهادی میگه برو بزن به دل اتش ولی مدیریت علمی و منطقی میگه ساختمان فرو میریزه و نباید کسی داخلش باشه حالا اقای جهادگر شما بفرمایید کدومش بهتر بود؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
      2 0
      هر مدیریتی باید مبتنی بر علم باشد حالا جهادی باشد یا غیر جهادی
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    57 3
    هر چه سنگه برای پای لنگه آقازاده ها حتی آتش کبریت هم دستشون رو نمی سوزونه ولی بچه های شین آباد سرتا پای وجودشون می سوزد و این آتشنشان ها هم به این ترتیت کشته می شود
    • بی نام DE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      5 0
      جالبه که دولت داره واسه کسبه پلاسکو مایه میزاره مثل بخشودگی مالیاتی انگار نه انگار ساختمون مال بنیاد بوده و بنیاد باید غرامت بده، یه ساختمون کلنگیش با متراژ بالا تو بهترین جای بازار مجانی براش تخریب و اوار برداری شده و بنیاد محترم فقط زحمت کشیدن گفتن دو ساله میسازیمش
  • شاهین A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    12 39
    براتون متاسفم تو این وضعیت مصیبت بار دنبال اهداف سیاسیتون هستید . اگه سایت عادلی هستید به نقش وزارت کار در حادثه پلاسکو بپردازید .
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    22 1
    لعنت به کارای ما مسئولین که هر کاری می کنیم به قصد و غرض ،تو دید مردم ظاهر شدن و جمع آوری رای انجام میدیم. خدمت صادقانه و از این حرفها همش کشکه.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    12 53
    خبرآنلاین داره خیلی جناحی عمل می کنه. با این روش مخاطبینتون رو از دست میدید. یعنی برای 4 تا رای، باید این قدر دروغ به هم ببافید؟
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    13 62
    چرا دولت آستین بالانزد شما ها فقط حرف میزنید موقع عمل کجائید توی یک هفته 18000 تن آوار رو برداشتند باز هم غرغر میکنید خدا وکیلی خیلی با انصافید فقط به من بگویید دولت توی این حادثه کجای کاره باز هم سپاه بدون هیچ تبلیغاتی به کمک آمد
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      11 31
      آره واقعاً راست مي گيا ، فقط بنده هاي خالص خدا بي منت و هياهو كار مي كنن.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      59 3
      ببخشید اگر امکانات سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا رو آتش نشانی داشت، نیازی به حضورشون نبود
    • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
      1 0
      اولاً وظیفه اشون دارن انجام میدن دوماً بعضی نهاد های امنیتی وقتی ورود میکنند به موضوعی به دلیل امنیتی بودن موضوعه حتماً باید می اومدن دستور بوده حالا اصل ماجرا مشخص نخواهد شد هیچوقت
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    90 18
    اخه کسی که نصف زندگیش توی جنگ و بقیش توی نیروی انتظامی گذشته مگه میتونه شهرداری کنه.
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      55 8
      تازه خلبان هم هست دکترای استراتژیک هم دارد لطفا همه افتخارات ایشان را بیان کنید از علم پزشکی و نجوم و حجامت هم اطلاعات خوبی دارد
  • a.a IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    8 54
    هرکس هر جایی میمیره در حال وظیفه ای بوده قطعا. شهید کسی هست که در راه کشورش و یا باور دینی خدا جانش رو فدا کنه. به نظرم نباید به هر کسی شهید اطلاق بشه
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      23 1
      کشور را منهای مردم در نظر گرفته اید یا با مردم؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      39 3
      روایت داریم هرکس برای امرار معاش خانواده اش از خانه خارج بشود تا روزی حلال برای خانواده اش بیاورد در همان حال بمیرد شهید است .
  • بهنام64 IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    11 9
    کف خیابون آنتن نمیده چطوری از دو طبقه زیر زمین سالم موندن ...با کالبد شکافی میشه فهمید کی فوت کردند ....
  • الکس A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    48 2
    اگه این اتفاق در کشوری مثلا ژاپن رخ می داد تمام مسئولین از بالا تا پائین با معذرت خواهی رسمی از مردم... استعفا می دادند
    • بی نام DE ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      2 0
      اقا هاراگیری میکردن
    • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      0 4
      اینا که میگن استعفا؛ منو یاد دانشجوهای ترم اول میندازن که چیزی ندارن دستشون رو بگیره به رئیس دانشگاهشون میگن استعفا استعفا.
  • بهنام64 IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    35 2
    دقیقا شبکه خبر نشون داد ملکی سخنگوی اتش نشانی گفت اومدن گفتن از پاساژ کویتی ها تونل بزنید 1 متر رسیدید به موتور خونه ولی ما 5 متر کندیم چیزی نبود بعد دوروز دیگه گفتن پیداشون شد همون موتور خونه ...واقعا دستگاه نداشتن تشخیص بدن چقدر باید تونل بزنن و ایا کسی هست یا نه متاسفممممم جا داره ما که اتش نشانان رو قهرمان کردیم ان ها هم اعتصاب کنن و بگن چه تهجیزاتی نداریم ما جون اونهارو نمیخواییم عملکرد درست با تکنولوژی روز را میخواهیم
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    22 1
    عزیزم دایی تو هم ان شاءالله شهیده. مگه حتما اینا باید اعلام کنن که کسی شهید حساب بشه؟ امیدوارم نزد خداوند شهید باشه. شهادت که نوع مردن نیست، نوع محشور شدن توی اون دنیاست. کسی که برای نجات جون یک عده انسان دیگه جون خودشو از دست داده تو این دنیا قهرمانه و اون دنیا هم شهید ان شاءالله.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    21 3
    در کم کاری فرقی بین دولتمردان و شهرداری و نهادهای دولتی نیست این کارها نیاز به تخصص و تجربه دارد که فعلا ما درگیر شعار هستیم
  • گل افشان گل محمدی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    11 50
    بابا برو مقاله خبریت را جمع نما عجب مغلطه می کنی فکر می کنی مردم احمقند و حرفهایت را ساده لوحانه گوش می کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      22 2
      شما چرا حقیقت ناراحتت میکنه. یه خانواده اونجا دنبال عزیزشون هستند. بابای خودت بود چیکار میکردی... چی میگفتی..‌ آدم هم اینقدر سنگدل... چرا نمیفهمی یک هفته است عزیزشون زیر آواره.. چطور میشه حالیت کرد... دست خبرانلاین هم نکنه که درد دل اونا رو بازتاب میده. خسته نباشید
    • بی نام A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      4 0
      کدوم مغلطه ؟؟؟ خجالت نمی کشی وای به حال تو که من نمیدونم تو درگاه الهی چطور میخوای جواب گو باشی دایی من فقط ۳۵ سالش بود بی انصاف , قاسم ۲ تا بچه کوچیک داشت و تو داری از شهردار طرف داری میکنی
  • گل افشان گل محمدی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    12 68
    انصافا که قالیباف شهردار خوبیه اگر نرفتن محل کسبشان را ایمن کنند که به شهردار مربوط نمیشه به اصناف قلدر مربوط می شه
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      19 3
      کل این روایت متاثرکننده رو ول کردی چسبیدی به شهردار... ادمایی مثل تو هم پیدا میشند؟اسمتم گل افشان گذاشتند فک کنم الیته درسته... با کسره خونده میشه
  • گل افشان گل محمدی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    7 44
    اینجا جای شایعه پراکنی یا خدمت خدمتنگاری. یه خدائی هم هست تا حقایق را ببیند وای اسفا به شما که این خبرها را می دهید خدا را هم نمی شناسید
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      25 2
      وای اسفا به شما که دلت از سنگه. وای اسفا به شما که خودت جای خانواده دیگران نمیزاری. شما از کی پول میگیری میای سنگ شهردار رو به سینه ت میزنی
  • شمس تبریزی A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    4 0
    خبرآنلاین، شما بی زحمت یک تحقیق بکن و نتیجه اش را برای ما هم منتشر کن. این نوشته شما یک مقدار مرا به شک انداخته. اول گفتن به داخل موتورخونه نقب زدن و کسی آنجا نبوده و اجساد آن 4 نفر در طبقه منفی یک پیدا شده. این موتورخونه کدوم طبقه بوده؟ طبقه منفی یک؟ یا طبقاتی زیر منفی یک؟ اصلا چند طبقه منفی درآنجا بوده؟ ثانیا ببینید اینها درست گفتن که در موتور خونه کسی نبوده یا اینکه خواستن واقعیت را کتمان کنن؟ موضوع دیگر مربوط به مصاحبه قالیباف هست که در متن هم بهش اشاره شده. آیا واقعا قالیباف گفته که تونل به موتورخونه نزنید و دوباره کاری نکنید؟ ممنون میشم خود شما یا هر کسی که میدونه در این زمینه اطلاع رسانی کنه. با تشکر
  • طاهره A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    2 1
    اینقدر تقصیر این ملکی بیچاره نندازید این بنده خدا تو جلسه ای که داشت گفت ما هر چی از شهرداری خواستیم بهمون دادن ولی آیا واقعا دادن؟معلومه که نه این بنده خدا هم اگه اعتراض کنه خونه نشین میشه...بیچاره یه هفته س داره اونجا جون میکنه...
    • شهروند IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
      0 2
      خوب پس چرا دروغ گفته میگفت ندادن
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    0 2
    جناب امیرحسین احساساتی شده. دادتو سر مردمی بزن که نذاشتن.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    0 5
    شهرداری داره اون وسط با تمام توان کار میکنه و شما دارید با این رسانه ای که در دست دارید گلوتون رو برای زیر سوال بردن فعالیت شهرداری پاره میکنید. به عمل کار برآید؛ به سخن گفتن نیست
  • مهدی A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    0 3
    ماشاالله هممون تو این طور حوادث مهندس و کارشناس میشیم. بس کنید قضاوت و اظهار نظرات بی پایه و اساس رو. چرا برای یکبار هم که شده دست از اتهام زدن به دولت و شهرداری و آتش نشان و ... برنمیداریم, اونا هم آدمن و آدم جایز الخطا.
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    3 1
    شهردار در سودای ریاست جمهوری
  • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    1 5
    اين دوستاني كه الان طرفدار دولت و ملت هستن اگه عزيزايه خودشونم بودن همين جوري مبگفتن
  • بی نام A1 ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    12 2
    خیلی بی انصافی مطمئنا دایی من خوشش نمی اومد که دو تا بچه ش یتیم بشن حتما رفته بود تا مسیر و به آتش نشانی نشون بده یا حالا به هر دلیل دیگه ای .یکی اومده میگه قاسم معروف شد یهو، آیا این معروفیت دردی از ما دوا میکنه؟؟؟ این حرف ها بدتر داغ دل مارو تازه میکنه . اگر همین شماها دنبال سلفی گرفتن و ایجاد ترافیک تو منطقه نبودید شاید الان ن دایی من و این همه آتش نشان بی گناه زنده بودن
  • ابی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    1 0
    اقایون فقط برای کشف پیکرهای آتش نشانها خیلی تلاش کردن و مدام میگفتن احتمال زنده بودن کسی در موتور خونه نیست ... خدا عالمه . ولی با اون آتش زیر خاکستری که تا روز اخر بیرون میزد بعد از چند روز احتمال زنده بودن کم میشد ...