ایرنا نوشت: به دنبال وقوع طوفان گرد و خاک در استان خوزستان و اهواز از عصر جمعه تا ساعت 9 صبح امروز شنبه برق بسیاری از مناطق این شهرستان قطع شده که این امر اختلال و مشکلاتی برای زندگی روزمره مردم ایجاد کرده است.

بسیاری از شهروندان اهوازی نسبت به بی برنامگی مدیران آب و برق و آموزش و پرورش این شهرستان به شدت انتقاد کردند.

اغلب شهروندان اهوازی نسبت به وضعیت موجود ناراضی بوده و خواستار بهبود شرایط از جمله وضعیت آب و برق شدند.

این شهروندان همچنین از عدم اطلاع رسانی شرکت های خدمات رسان آب و برق اهواز گلایه مند بوده و اظهار داشتند هیچ اطلاعیه ای مبنی بر قطعی آب و برق این شهرستان تاکنون صادر نشده است.

مهدی کریمیان شهروند اهوازی گفت: قطع برق باعث قطعی آب در این شهرستان شده و مردم از انجام امور روزمره خود ناتوان شده اند.
وی افزود: طوفان گرد و خاک باعث ورود خاک به منازل مردم وارد شده و قطعی آب و برق هم مانع از انجام هر گونه امور نظافتی شده است.

وی اظهار کرد: انتظار می رود مسئولان برای این امر تدابیر لازم را اتخاذ می کردند اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

محمد کیانیان دیگر شهروند اهوازی گفت: در حالی که امروز مدارس استان های همجوار به دلیل بارش برف و باران تعطیل شده اما مسئولان خوزستان به راحتی از طوفان گرد و خاک که آثار بسیار مخربی برای شهروندان و دانش اموزان داشته عبور کرده و مدارس را تعطیل نکردند.

وی افزود: در حالی فرزندانم را راهی مدرسه کردم که کلاس های درس آنها مملو از گرد و خاک بود و بدون شک به دلیل قطعی آب نیزامکان شستشوی دست در مدرسه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این راستا به ایرنا گفت: تعطیلی مدارس به عهده استانداری است و این اداره کل در این زمینه مسولیتی ندارد.

محمد تقی زاده افزود: کمیته بحران استانداری خوزستان روز گذشته اعلام کرد مدارس این استان در روز شنبه دایر است.

وی اضافه کرد: در عین حال به مدارس اهواز اعلام شده در صورت قطعی آب و برق کلاس های درس را تعطیل کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز گفت: با توجه به اینکه در روز شنبه میزان آلودگی هوا به حد استاندارد رسیده است مدارس تعطیل نشده اند.

هاشم بالدی افزود: طوفان گرد و خاک مشکلاتی را در بخش آب و برق استان به وجود آورده که مسئولان مربوطه در حال برطرف کردن آن هستند.

به دنبال طوفان با سرعت 60کیلومتر در ساعت همراه با بارندگی در اهواز، 30 خط فشار متوسط از 390 خط موجود در این شهر قطع شده است.

از این تعداد 14 خط مربوط به ایستگاههای زرگان و پردیس و بقیه در نقاط مختلف شهر پراکنده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان، گرد و غبار شعاع دید را به 50متر در اهواز کاهش داد و سرعت باد 60کیلومتر در ساعت برآورد شد.

همچنین براساس اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار ساعت 13 روز جمعه در اهواز به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب یعنی به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی RO ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    4 0
    با تشکر از خبر آنلاین ، لطفا اعلام کنید که نه تنها برق قطع میشه ، آب هم قطع میشه و از همه سخت تر آب و برق منازل با هم قطع میشه.
    • als A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      0 0
      خدایی سخته .مسئولین چرا یه فکری به حالشون نمیکنند؟مردم دارن اذیت میشن.به خدا مردم کشور خودمون هستند. به وقتش خوب بلدین دم از غیرت و مردونگشون بزنید اما حالا............