بیانیه انجمن نویسندگان آمریکا در حمایت از اصغر فرهادی

انجمن نویسندگان آمریکا با انتشار یک بیانیه حمایت خود را از اصغر فرهادی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مایکل وینشیپ رییس انجمن نویسندگان آمریکا، شرق و هاوارد ای‌.رادمن رییس انجمن نویسندگان آمریکا غرب برای نشان دادن حمایت خود از اصغر فرهادی بیانیه‌ای منتشر کردند و در آن وضعیت موجود را «برخلاف قانون اساسی آمریکا و کاملا نادرست» توصیف کردند.

در متن بیانیه انجمن نویسندگان آمده است: «نمی‌توان به دلیل کشور زادگاه یا دینی که یک فرد با آن به دنیا آمده از ورودش به کشور جلوگیری کرد، این موضوع برخلاف قانون اساسی و کاملا نادرست است. انجمن نویسندگان آمریکا، شرق و غرب، فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را محکوم و در نقطه مقابل حکم دادگاه‌ فدرال برای نگاه داشتن افراد گرفتار در فرودگاه‌ها و بازنگرداندن آن‌ها را تحسین می‌کند. حقوق بشر از جمله آزادی بیان و مذهب برای همه آمریکایی‌ها و برای همه آن‌هایی که برای زندگی بهتر به این کشور می‌آیند ضروری است.»

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: «آنچه بیش از همه باعث نگرانی ما شده، گزارش‌هایی است که از احتمال جلوگیری از ورود اصغر فرهادی و گروه سازنده فیلم «فروشنده» به آمریکا خبر می‌دهد. از همان روزهای نخست صنعت سرگرمی با تخیل و توانایی ذهنی مهاجران ساخته شده است. انجمن ما به عنوان مجموعه‌ای از داستان‌سرایان همواره پذیرای مردم دیگر ملت‌ها با باورهای متفاوت بوده‌ است که تمنای به اشتراک گذاشتن خلاقیت خود با آمریکا را در سر دارند. ما از آن‌ها سپاسگزاریم، ما کنار آن‌ها می‌ایستیم، ما برای آن‌ها می‌جنگیم.»

فرهادی سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌‌زبان را از آن خود کرد و در رشته بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز به جمع پنج نامزد نهایی راه یافت.

کارگردان «فروشنده» یکشنبه ۱۰ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در اسکار هشتادونهم شرکت نخواهد کرد.(اینجا)

منبع:‌ ایندی‌وایر / ۲۹ ژانویه

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین RO ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    19 2
    احسنت به شرف این بزرگمرد ایران زمین