۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

ایسنا نوشت: هفته اول بهمن‌ماه با گرانی شش گروه از کالاهای اساسی به پایان رسید. در این بین میوه‌های تازه با ۳.۳ درصد افزایش قیمت در صدر گرانی‌ها قرار داشت.

طبق آنچه که بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی کالاهای خوراکی در هفته اول بهمن‌ماه اعلام کرده، در گروه لبنیات افزایش حدود ۰.۱ درصدی نسبت به هفته ماقبل ثبت شده است.

این در حالی است که قیمت شیر پاستوریزه نسبت به هفته پایانی دی ‌ماه تا ۰.۲ درصد افزایش یافته و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. در رابطه با قیمت تخم‌مرغ کاهش ۱.۹ درصدی وجود داشته و شانه‌ای ۹۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ تومان به فروش رفته است.

در گروه‌ میوه‌های تازه که بیشترین میزان رشد را نسبت به هفته قبل و هفته مشابه سال قبل داشته است، باید گفت که این گروه بین ۳.۳ تا ۱۱.۹ درصد در دو دوره مورد بررسی گران شد. در مورد سبزی‌های تازه هم افزایش ۱.۱ درصدی هم ثبت شده است.

در هفته اول بهمن‌ماه در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو ثابت بود اما برنج داخله درجه یک تا ۰.۲ درصد ارزان شد. در گروه حبوبات نیز قیمت عدس و لوبیا قرمز بدون تغییر بود و قیمت لوبیا چشم‌بلبلی و لوبیا سفید هر کدام ۰.۲ درصد کاهش یافت. بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ تا ۰.۲ درصد با افزایش همراه شده است.

همچنین قیمت گوشت گوسفند ۰.۲ و گوشت تازه گاو و گوساله تا ۰.۶ درصد ارزان شد، به طوری که هر کیلو گوشت گوسفند تا ۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان و گوشت گاو و گوساله تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح شهر عرضه شده است. قیمت مرغ اما تا ۱.۳ درصد نسبت به هفته اول دی‌ماه گران شده و هر کیلو تا ۶۸۴۰ تومان فروش رفت.

گزارش بانک مرکزی از این حکایت دارد که قیمت چای خارجی ۰.۱ درصد گران شده ولی بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت مانده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =