رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان همدان گفت: متأسفانه سواد رسانه‌ای جامعه ضعیف است/ فضای مجازی یک فضای مناسب برای آموزش در جامعه است و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی باید به خوبی برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ شبنم هادیان، که در نشست تخصصی بانوان فرهیخته استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: یکی از مشکلات و دغدغه‌های جامعه بحث فضای مجازی و رسانه ها است که باید تأثیرات مثبت و منفی این مقوله شناسایی و به مردم انتقال داده شود.

وی اطلاعات و معلومات خانواده‌ها در بحث رسانه و فضای مجازی را بسیار کم دانست و تصریح کرد: سواد رسانه‌ای و فضای مجازی باید به خوبی تبیین شود.

هادیان با اعلام اینکه متأسفانه در فضایی قرار گرفتیم که دور تا دور ما را رسانه‌ها و فضای مجازی پرکرده است، یادآور شد: رسانه‌ها و فضای مجازی طی 24 ساعت 70 درصد زمان افراد جامعه را اشغال می‌کنند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان همدان با تأکید بر اینکه یک جامعه نوپا و جوان از این فضای مجازی استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند فرصت و یا تهدید باشد، اظهار کرد: بیشترین آسیب‌ها با ورود موبایل به جامعه وارد شده است.

وی فضای مجازی را باعث افزایش طلاق و کاهش تمایل ازدواج در بین جوانان و به خصوص مردان دانست و گفت: یهودیان و مرصاد از فضای مجازی به خوبی علیه جوانان ما استفاده کرده‌اند.

هادیان با بیان اینکه کشورهای بیگانه و استکبار وارد جنگ نرم علیه جوانان ما شده‌اند، تصریح کرد: فضای مجازی یک فضای مناسب برای آموزش در جامعه است.


رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان همدان با تأکید بر اینکه جمعیت بانوان فرهیخته یک مجموعه مستقل آزاد است و پیرو هیچ جناحی نیست، بیان کرد: ما به دنبال تحقق اهداف و دغدغه‌های رهبری هستیم و اطلاعات و اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در همه استان‌ها مستقیم به دست مقام معظم رهبری می‌رسد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان همدان در برخی از آسیب‌های اجتماعی دارای رتبه نیست، افزود: البته این موضوع به معنای عدم وجود این آسیب‌ها در استان نیست بلکه فقط نسبت به استان‌های دیگر رتبه‌دار نیستیم و متأسفانه استان همدان در مقوله اعتیاد، طلاق و بیکاری دارای رتبه است.


هادیان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به اینکه باید به روز پیش برویم و نباید عقب ماند، افزود: باید از امکانات فضای روز به خوبی در جهت پیشرفت جامعه استفاده کرد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان همدان خواستار تلاش همه برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه شد و تأکید کرد: متأسفانه والدین در اطلاعات و سواد رسانه‌ای از فرزندان خود عقب‌ هستند و نباید در این راه کم‌کاری کنیم.

وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای خبر داد و یادآور شد: بخشی از کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه برای گروه مبلغین خواهد بود.

هادیان خرافات بین مداحان را یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان برشمرد و بیان کرد: سازمان تبلیغات طرح ساماندهی مداحان را در دستور کار قرار داده است.

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =