ساحل‌خواری برجسازان در حواشی دریاچه خلیج فارس/ مشکلات مردم ساحل‌نشین تهران چیست؟

ساحل‌نشینان دریاچه خلیج فارس واقع در غرب تهران مشکلات زیادی دارند که کمیته نظارت شورای شهر این مشکلات را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیشترین مشکلاتی که ساکنان مجاور دریاچه خلیج فارس واقع در غرب تهران دارند، به عملکرد انبوه سازان و شرکت های ساختمانی، تردد اتومبیل های سنگین، جابه جایی مصالح ساختمانی و خاکبرداری در سطح محله دریاچه شهدای خلیج فارس مربوط می شود.
محله دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در منطقه 22 دارای مشکلات زیادی است که در جلسه اخیر کمیته نظارت شورای شهر تهران با حضور شورایاران، مدیران محله و گروهی از شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.
ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی در ایام تعطیل به منظور تردد و پارک خودروها در سطح محله به ویژه در محدوده حاشیه غربی و شمالی دریاچه خلیج فارس و همچنین ساماندهی و افزایش خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح محله به منظور بهره مندی و ایجاد دسترسی به حمل و نقل عمومی از اصلی ترین خواسته های ساکنان این محله بود.
شهروندان این محله اعلام کردند خط کشی و نشانه گذاری معابر محلی به منظور افزایش امنیت تردد عابران به ویژه محدوده پیرامونی مدرسه میثاق اندیشه (واقع در خیابان جوزانی) و محدوده پمپ بنزین به سمت خیابان جوزانی از مواردی است که اقدام فوری مدیران شهری را می طلبد. آنها خواستار ترمیم، لکه گیری و آسفالت معابر محله به ویژه در محدوده روبروی پروژه ایران مال بودند که این مهم در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.
ترمیم و مناسب سازی شبکه معابر برای معلولان و سالمندان در سطح محله هم از خواسته های اهالی بود و مقرر شد در این زمینه اقداماتی در سطح معابر و پیاده روهای ورودی املاک تجاری، مسکونی و درمانی صورت گیرد.
یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات محله خلیج فارس، ترافیک گره خورده و راهبندان در اطراف دریاچه بود. لذا ساماندهی و اصلاح هندسی معابر، به ویژه مسیر ورودی وخروجی پارکینگ شمالی دریاچه خلیج فارس و همچنین سه راهی بلوار میعاد و شهید حدادی به منظور تسهیل تردد خودروها در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت.
همچنین ساماندهی پارکینگ شرقی دریاچه خلیج فارس واقع در روبروی محدوده پروژه ایران مال از دیگر مواردی است که در محله شهدای خلیح فارس در دست پیگیری است.
از دیگر مشکلات عنوان شده از سوی شهروندان این محله، ساخت و سازهای بی رویه و انبوه سازی برجها در ساحل دریاچه خلیج فارس بود. شهروندان این محله در حوزه شهرسازی و معماری نیز خواستار مواردی از جمله برخورد قانونی و نظارت بر عملکرد انبوه سازان، شرکت های ساختمانی، تردد اتومبیل های سنگین، جابه جایی مصالح ساختمانی و خاکبرداری در سطح محله که موجب معضلات و مشکلات برای آنها به ویژه آلودگی صوتی، هوا، و محیط زیست شده است، بودند که مقرر شد در این باره مدیریت شهری با جدیت موارد را احصا و برای رفع آنها برنامه ریزی کند.
همچنین در این جلسه، مدیران محله از پیش بینی احداث و استقرار کانکس نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت در سطح محله خبر دادند تا تامین امنیت محله به شکل مطلوبتری صورت گیرد.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =