مهر نوشت:رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه سلامت اسب‌های پرورشی برای شرکت مسابقات بین‌المللی، گفت: در تلاش هستیم نژادهای اصیل اسب ایرانی را پرورش دهیم.

 محمدرضا صفری در حاشیه چهارمین کنگره بین المللی کیلینیسین‌های دام‌های بزرگ اظهار داشت: در سال ۲۰۱۷؛ در آخرین چاپ کتاب مرجع دامپزشکی و تری‌مدیسین که در دانشگاه‌های دامپزشکی دنیا به عنوان کتاب مرجع تدریس می‌شود، ۱۲۰ مورد از مقالات دانشمندان ایرانی در این حوزه، به عنوان مرجع نام برده شده که این اتفاق برای نخستین‌بار در این کتاب رخ داده است.

وی اضافه کرد: در کنگره بین المللی کیلینیسین‌های دام‌های بزرگ، آخرین مسائل مطرح شده در مورد تب برفکی، لنگش دام، صنعت پرورش اسب، مدیریت گله شیری و بیماری‌های جدید در حوزه دام بزرگ در این کنگره ارائه می‌شود.

صفری با اشاره به مشکلات موجود در زمینه سلامت اسب‌های پرورشی ایران برای شرکت مسابقات بین‌المللی، افزود: ‌ما در این حوزه مشکلات جدی داریم و به همین دلیل، صنعت اسب و آخرین مسائل مربوط به سلامت آن را پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم نژادهای اصیل اسب ایرانی را، از جمله اسب ترکمن که تاکنون مغفول مانده است، طبق آخرین اصول دامپزشکی پرورش دهیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی درباره استقرار آخرین استانداردهای تولید شیر توسط مسئولان فنی دامپزشک در دامداری‌ها نیز، اضافه کرد: تا دو سال پیش، یک شرکت تولیدکننده خارجی قهوه و فرآورده‌های غذای کودک در ایران، شیر خشک مورد نیاز خود را وارد می‌کرد، اما از دو سال پیش با تغییر در سیستم دامداری‌ها و اجرای نکات فنی، برخی دامدارای‌های ما روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن شیر خود را به این شرکت می‌فروشند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =