مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:«هدفمان از حقوق اسفند و عیدی این است که حتی اگر شده، یک روز هم زودتر پرداخت کنیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود اسلاميان در حاشيه نمايشگاه "صندوق هاي بازنشستگي پيشران توسعه ملي" با اشاره به اينكه صندوق هاي بازنشستگي در همه دنيا نقش عمده اي در توسعه اقتصادي دارند، گفت:٥ هلدينگ تخصصي را طي سه سال گذشته ساماندهي كرديم و از آن پس شاهد رشد ٣٢ درصدي بوديم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه سود شركت هاي ما در سال ٩٢، ٨٠٠ ميليارد تومان بود، افزود:اين ميزان در سال گذشته به ١٥٠٠ميليارد تومان افزايش يافت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگي كشوري تاكيد كرد:سرمايه اي كه دراختيار صندوق هاي بازنشستگي است بايد با شفافيت اداره شود و بهره وري بالايي داشته باشد تا بتواند بخشي از تعهدي كه صندوق ها نسبت به بازنشستگان دارند ايفا كنند.اسلاميان ادامه داد: در همين راستا قراردادي را با شركت هاي توانمند داخلي منعقد كرديم.

وی ادامه داد: یک سیستم DI را در همه شرکت های صندوق در حال اجرا داریم.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تعدادی از شرکت های صندوق هنوز در بورس نیستند. هولدینگ ها را موظف کردیم که واحدها را به بورس ببرند.

اسلامیان تصریح کرد: در ماه گذشته حداقل ۳ شرکت ما به بورس رفتند. باید تلاش کنیم شرکت نفتکش ایران که مقدمات کار آن ظرف یکسال گذشته انجام شده هم وارد بورس شود که کمک می کند شفافیت لازم در اداره صندوق ها به صورت پایدار و نه سلیقه ای اعمال شود.

وی عنوان کرد: وقتی شرکت ها به بورس می روند، یکی از امتیازات آن کمک به شفافت مالی شرکت هاست. پیگیر هستیم در برخی کشورهای منطقه نیز برخی شرکت های موفق در بورس را در بورس های منطقه هم ارائه کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حدودا ۴۵ شرکت مدیریتی داریم و در تعدادی از شرکت ها هم سهامدار هستند.

اسلامیان افزود: یک سامانه تحت عنوان DI را به کمک متخصصین داخلی طراحی کردیم و فکر می کنم از اوایل سال ۹۶ به تدریج شرکت های صندوق تحت این سیستم بروند.

اسلاميان افزود: اين سيستم كمك مي كند كه مديران صندوق بتوانند كنترل لازم بر منابع انساني، مالي و بهره وري شركت ها داشته باشند و به صورت منطقي شركت ها را هدايت مي كنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگي كشوري با اشاره به اينكه ٥٠ درصد شركت هاي ما وارد بورس شدند، درباره شركت كفش ملي خاطرنشان كرد:كفش ملي براي اكثر مردم ايران نوستالژي دارد و اوايل انقلاب مصادره شد و مشكلاتي داشت.

وي تاكيد كرد:با گروه هاي طراحي معتبر در دنيا انتقال تكنولوژي را انجام داديم و با توجه به سليقه مردم سعي كرديم از بازار به توليد برسيم.

اسلاميان با اشاره به اينكه طي دو دهه گذشته مسير كفش ملي از توليد به بازار بوده است ، ادامه داد:بازاريابي دقيقي با مشاوره داخلي و خارجي انجام داديم و هدف تامين كفش براي طبقات مختلف بود  و در نهايت شاهد تغيير كفش ملي از نظر محتوا و شكل خواهيم بود.به گفته او شعب كفش ملي شايد حدود ٣٠ سال است كه تغيير نكرده اند.

اسلامیان درباره عیدی بازنشستگان نیز گفت: حقوق اسفند و عیدی را هدفمان این است که حتی اگر شده، یک روز هم زودتر پرداخت کنیم. ولی اکثر سازمان های کشور امسال با کسری اعتبار مواجه هستند.

وی افزود: صندوق هم کسری اعتبار دارد و خواهش کردیم از مسوولین با توجه به این که میانگین پرداخت به بازنشستگان با وجود اصلاحات خوبی که طی ۳ سال گذشته صورت گرفته و هنوز در حال رفع نیاز نیست، امیدواریم امسال کسری اعتبار به موقع تامین شود و ما شرمنده بازنشستگان نشویم.

وی تاکید کرد: زمان واریز دقیق  عیدی را نمی توانم اعلام کنم. اگر خزانه دار بودم می گفتم. 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
    1 0
    پارسال عیدی هارو 3 ماه بعد از عید دادند،لطفا یه پیگیری کنید امسال اینطوری نباشه
  • بی نام RU ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    0 0
    درامد ایجاد کنید . ارزش افزوده ایجاد کنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    0 0
    شمارابخدافکری به حال مامستمری بگیران بدبخت بکنیدمستجرکه هستم فرزندبیمارهم دارم بایک میلیون وصدهزارتومان چکارکنم { م ه } ازورامین