ایسنا نوشت: رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از تعیین سهم 50 درصدی در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

محمدرضا عارف اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شاخص‌های کاندیداهای شهر و روستا در تهران و شهرستان‌های بالای 100 هزار نفر و روستاها و بخش‌ها را اعلام خواهد کرد. ما اول شاخص‌ها را تعیین می‌کنیم تا در مرحله اول کاندیداها مشخص شوند.

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین اولویت بخشی به زنان و جوانان را به عنوان دغدغه بخشی مهمی از جمعیت کشور به تصویب رساند که بر اساس آن حداقل 30 درصد سهمیه لیست شوراها متعلق به خانم‌ها و حداقل 30 درصد متعلق به جوانان است که ما جمع این دو را 50 درصد در نظر گرفتیم زیرا در مواردی با هم همپوشانی دارد.

عارف با تأکید بر اینکه «حداقل 50 درصد لیست اصلاح‌طلبان در هر حوزه متعلق به جوانان و زنان خواهد بود» ادامه داد: انتظار می‌رود هم خانم‌ها و هم جوانان از این سیاست حمایت کنند و ان‌شاءالله مشارکت جدی در انتخابات شوراها داشته باشند.

رئیس فراکسیون امید اضافه کرد: این سیاست در ادامه راهی است که ما عملاً از سال 92 شروع کرده‌ایم و کمیته کارشناسی این بحث را داشت و شورای عالی هم این جهت‌گیری را تأیید کرد. ما در گام قبلی این سیاست را دنبال کردیم و موفق شدیم زیرا هم خانم‌هایی که به مجلس آمدند و هم جوانان توانایی و شایستگی‌شان را نشان دادند و این سیاست در عمل جواب داده به همین خاطر ما در این مسیر جدی‌تر از گذشته جلو می‌رویم.

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =