باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نوشت: بعد از اجرای طرح جمع آوری لوازم آرایش قاچاق از سطح بازار،دیگر لوازم قاچاق در مغازه ها و فروشگاههای عرضه وجود ندارد.

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آمار ورود لوازم آرایش قاچاق به کشور در اقلام مختلف متفاوت بوده و در برخی از این اقلام همچون عطریات به 90 درصد می رسد.

وی درادامه درپاسخ به این سوال که چه زمانی برخورد جدی با فروشندگان لوازم آرایشی قاچاق آغاز شد، بیان کرد: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه مقید به زمان نیست ومبارزه از مبادی ورودی،مسیر و انبارها و نهایتا سطح عرضه یک امر مستمر است و همه دستگاهها مکلفند که مبارزه با قاچاق را در دستور کارخود قرار دهند.

خورشیدی تصریح کرد: به دلیل همکاری بسیار خوبی که صنف لوازم آرایش فروشان با ستاد داشتند،اکنون قاچاق را در سطح عرضه نداریم.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز تبیین کرد: بیشتر لوازم قاچاق موجود درکشور از طریق معافیت های مالیاتی و یا معابر موقت مرزی که از حدود دوازده سال گذشته ایجاد شده، وارد کشور می شوند.

وی در رابطه با موضوع گرانی لوازم آرایشی بعد از شروع بازرسی های سخت گیرانه در سطح عرضه ،اذعان داشت: گرانی لوازم آرایش هیچ ارتباطی به بازرسی ها ندارد و ما گران شدن این محصول در بازار را رد می کنیم.

خورشیدی یادآور شد: ماتبعیض و گزینش توزیع کالا را درهیچ مجموعه ای توصیه نمی کنیم و نظارت برتوزیع باید به شکلی باشد که به صورت عادلانه تمامی موارد بین همه واحدهای فروش پخش شود.

وی با تاکید براین موضوع که گزارش قاچاق توسط سامانه‌های الکترونیکی در مبادی ورودی به شدت کاهش داشته،تاکید کرد: در صورتیکه لوازم آرایشی قاچاق در واحدهای صنفی دیده شود،مسئولین اصناف باید پاسخگو باشند.  

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =