به نظر می رسد دستور ترامپ در رابطه با ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به ایالت متحده و جنگ او با برخی از رسانه‌های آمریکایی منجر شده تا رسانه های آمریکایی تصاویری متفاوت با قبل را از ایران به مخاطبان خود نشان بدهند.

نیو صدر: بعد از صدور دستور دونالد ترامپ درباره ممنوعیت سفر اتباع 7 کشور به ایالت متحده آمریکا، رسانه های آمریکایی که مخالف این تصمیم بودند به شیوه های مختلفی در گزارش های خود نسبت به این دستور به اعتراض پرداختند، اعتراض هایی که برخی از آنها درباره جاذبه های گردشگری ایران بود.

روز بیست و یکم بهمن ماه بود که سی‌ان‌ان به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی و تنش‌های جدیدی که میان ایران و ایالت متحده آمریکا به وجود آمده است گزارشی قدیمی از 34 جاذبه شگفت انگیز ایران را دوباره منتشر کرد.

34 جاذبه گردشگری ایران

در ابتدا این گزارش آمده بود: «خوب یا بد، به نظر می رسد، این روزها همه از ایران صحبت می کنند. یک نگاه به این کلکسیون از عکس ها قسمت خوب این چالش و دلیل این که چرا اسم این کشور مکررا در میان مناطق جذاب گردشگری قرار می گیرد را نشان می دهد. این عکس‌‌ها توسط محمدرضا گنجی، که پیش از این با عکس‌های زیبایی که از مساجد ایرانی گرفته معروف شده، ثبت شده است. اینجا قطعا یک چیز همیشه ارزش جشن گرفتن دارد؛ زیبایی این کشور شگفت‌انگیز.»

بعد از آن در این گزارش از 34 منطقه شگفت انگیز ایران روایت شد؛ عالی قاپو، مسجد جامع یزد، شیراز شهر شعرها، دریاچه نمک مرنجاب، کاخ نیاوران، پاسارگاد، تخت جمشید، مسجد شیخ لطف الله و ...

خدمات اروپایی و آمریکایی در پیست اسکی دربند سر

حدود یک هفته پیش از این اتفاق هم پلتگن خبرنگار سی‌ان‌ان در سفری که به ایران داشت گزارشی از پیست اسکی دربندسر تهران تهیه کرد.

او در قسمتی از این گزارش خود نوشته بود: «در کنار اسکی کردن در پیست اسکی دربندسر خدمات مشابه با پیست های اسکی در آمریکا یا اروپا ارائه داده می شود. یک دی جی در رستوران آن منطقه آخرین آهنگ ها را پخش می کند و نوشیدنی غیر الکلی هم به مردم داده می شود. غذایی که بیشتر در آنجا وجود دارد، پیتزا، مرغ سوخاری، همبرگر و سیب زمینی است و گاهی در آنجا آدم فکر می کند که بیشتر در پیست اسکی در آمریکا است تا ایران. پس از توافق هسته ای و لغو تحریم ها علیه ایران، این کشور دنبال افزایش زیاد تعداد گردشگرانش است. در دربندسر یک ایرانی که در کانادا زندگی می کرد گفت: لحظه ای که من وارد اینجا شدم شوکه شدم و این بسیار عجیب بود که اینجا به این اندازه پیشرفت کرده بود. از سویی هم به این فکر می کنم که چرا کسی از اینجا تبلیغاتی برای بقیه جهان انجام نمی دهد.»

اختلافات ترامپ با سی‌ان‌ان

گفتنی است اختلافات زیادی بین دونالد ترامپ و سی‌ان‌ان وجود دارد؛ حدود 2 ماه پیش دونالد ترامپ در نشستی غیررسمی با حضور مدیران و مجری‌های ارشد رسانه‌های مختلف در برج ترامپ از برخی رسانه‌های آمریکایی انتقادات زیادی کرد، رسانه هایی که سی‌ان‌ان هم یکی از آنها بود.

نیویورک پست دراین باره نوشته بود؛ ترامپ حمله خود را با جف زوکر، رئیس سی‌ان‌ان آغاز کرد و گفت: «من از شبکه شما متنفرم. همه در سی‌ان‌ان دروغ‌گو هستند و تو باید از خودت خجالت بکشی.

گفته شده این نشست، یک فاجعه کامل بوده است؛ مدیران و مجریان تلویزیون با این فکر که قرار است درباره چگونگی دسترسی آن‌ها به دولت ترامپ بحث و گفتگو شود به این نشست رفته بودند اما در مقابل با یک گوشمالی به شیوه ترامپ مواجه شدند.

همین چند روز پیش هم ترامپ در یک نشست خبری بازهم سی‌ان‌ان را نواخت؛ او در بخش سوال و جواب با خبرنگاران، در حالی که خبرنگار سی‌ان‌ان تلاش می کرد سوال خود را بپرسد و از وی به خاطر به کار بردن اصطلاح «اخبار جعلی» توضیح بخواهد؛ ترامپ بعد از آنکه چند بار از وی خواست بنشیند در میانه سوال وی گفت: «من اصطلاح اخبار جعلی را عوض می کنم و آن را اخبار خیلی جعلی می گذارم

این اختلافات درحالی ممکن است ناخواسته به سود گردشگری ایران تمام شود که در جریان مذاکرات برجام و پس از آن رسانه‌های آمریکایی بسیار تلاش کردند جاذبه‌های گردشگری ایران را به عنوان هدف توریست‌های خود قرار دهند. در همین یکی دو سال هم بسیاری از خبرنگاران آمریکایی و اروپایی به ایران آمدند و گزارش‌های متفاوتی از داشته‌های گردشگری ایران منتشر کردند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    1 0
    اگر همتي از طرف مسئولين در جهت تلطيف فضاي ايران و تسهيل جهت رواديد بشود مطمئنا ايران فرصت گردشگري خواهد شد
  • بی نام A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    0 0
    این گزارشها تازگی نداره و تازه یکیش هم همون طور که خودتون نوشتین بازنشر گزارشی قدیمی است. تازه همه گزارشها هم مربوط به سی ان ان هست اما در آمریکا رسانه ها تعدادشون زیاده و وقتی میشه به نتیجه گیری شما تا اندازه فکر کرد که رسانه هاای مختلفی با این نگاه به سراغ ایران بیان. این گزارش ها به تنهایی در توسعه گردشگری ایران تأثیر چندانی نداره و طرف ایرانی هم باید اقداماتی رو انجام بده