ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی جریان رونمایی از یک هواپیمای ساخت شرکت بوئینگ گفت: "آمریکا باید چنان ارتش قدرتمندی بسازد که هیچ کس جرات به چالش کشیدن آن را نداشته باشد."


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در یک آشیانه هواپیما متعلق به شرکت بوئینگ در کارولینای جنوبی گفت: من به عنوان رئیس‌جمهور کشور شما می‌خواهم هر آنچه که درست می‌دانم انجام دهم تا روحیه آمریکایی را به جریان انداخته و مردم بزرگ کشورمان را به سرکار بازگردانم.

او تاکید کرد: شعار ما این است "آمریکایی بخرید و آمریکایی استخدام کنید".

ترامپ در ادامه حرف‌هایش در این مراسم که به منظور رونمایی از هواپیمای بوئینگ جدید مدل ۷۸۷-۱۰ برگزار شد، گفت: ما خواهان محصولات ساخت آمریکا هستیم که با دستان آمریکایی‌ها ساخته شده باشد.

وی با دادن این وعده که می‌خواهد با تقلب‌های خارجی‌ها مقابله کند گفت: من می‌خواهم روی هر محصولی عبارت چهار کلمه جادویی "ساخته شده در آمریکا" را مشاهده کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا این سخنرانی را ساعاتی پس از آن انجام داد که خبرگزاری آسوشیتدپرس در سندی ۱۱ صفحه‌ای فاش کرد ترامپ قصد دارد به ۱۰۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا فرمان دستگیری مهاجران غیرقانونی را بدهد.

ترامپ در سخنرانی خود اظهار داشت: ما می‌خواهیم چنان قدرت نظامی داشته باشیم که "هیچکس جرات نکند آن را به چالش بکشد."

ترامپ همچنین در این سخنرانی اظهار داشت: هدف ما به عنوان یک کشور باید این باشد که کمتر به واردات متکی باشیم و بیشتر به محصولات ساخت داخل در آمریکا متکی باشیم.

وی افزود: کاری که ما در آمریکا انجام می‌دهیم این است که رویای چیزی را در ذهن به وجود آورده و بعد آن را می‌سازیم. به این هواپیمای زیبا نگاه کنید که چه اثر هنری و شاهکار شگفت‌انگیزی است. همانطور که جورج واشنگتن، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا زمانی گفته بود آماده بودن برای جنگ بهترین راه پیشگیری از جنگ است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    بیشتر شعارهاش مبنای اقتصادی داره و اتفاقا شباهت زیادی به موارد طرح شده در سند بالا دستی توسعه ایران و حرفهای مقامات حکومتی ایران درباره اول بودن در دانش و فناوری و تولید و اقتصاد و این حرفها دارد. من بین حرفهای ترامپ مواضع محافظه کاران ایرانی شباهت زیادی می بینم و به خاطر همین از آمدن ترامپ در روزنامه ها و سخنرانی هایشان استقبال کرده اند