بیست مدرسه کلنگی در روستاهای شهرستان پلدختر وجود دارد

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: درروستاهای این شهرستان حداقل 20 مدرسه کلنگی وجود دارد که بیش از 500 دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند

به گزارش خبرانلاین لرستان ،علیرضا افتخاری در جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان پلدختر اظهار داشت : کمبود فضای آموزشی و قدیمی ، فرسوده و کلنگی بودن برخی مدارس از مهم ترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است .
وی افزود:به علت کمبود فضای آموزشی در شهر پلدختر مدارس به صورت دو شیفته فعالیت دارند در صورتی که استاندارد فضای مدرسه باید یک شیفته و صبح دایر باشد .
وی با بیان این که در روستاهای شهرستان پلدختر کمبود فضای آموزشی وجود ندارد گفت: در روستاها مدارس فرسوده ، قدیمی و کلنگی هستند که یک معضل است متاسفانه مدارس خیلی از روستاها کمترین شرایط استاندارد را برای آموزش ندارند .
وی افزود: این مسئله علاوه بر کمک دولت و نوسازی مدارس استان توجه خیرین را می طلبد خیران مدرسه ساز شهرستان طی یکی ، دو سال اخیر با تلاش های صورت گرفته از طریق مجمع خیران استان لرستان یک آموزشگاه 6 کلاسه توسط فردی به نام خیرمندی ساخته و تحویل آموز و پرورش داده شد .
وی گفت: همچنین دبستان سه کلاسه روستای تیمور آباد توسط خیرین روستا و خانواده مرحوم حجت خدایی که زمین اهدا کردند و در ساخت دبستان مشارکت کردند ساخته و تحویل آموزش و پرورش پلدختر است .
افتخاری افزود: همچنین مدرسه شهدای تنگ فنی روستای سراب رجب با مشارکت مردم ساخته شده است .
مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: علاوه بر ساخت و سازهای انجام گرفته در روستای وره زرد توسط فردی به نام یعقوبی زمین برای ساخت مدرسه اهدا شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =