ایرنا نوشت: «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر خود به خاورمیانه، امروز شنبه برای مذاکره با سران یکی از نزدیک ترین متحدان واشنگتن در منطقه خاورمیانه، وارد امارات متحده عربی شد.

خبرگزاری رویترز از ابوظبی نوشت، متیس در نخستین سفر خود به منطقه خاورمیانه به عنوان فرمانده پنتاگون، قرار است با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و نمایندگان سفارت آمریکا در امارات ملاقات کند.

مقامهای آمریکا جزئیات برنامه دیدار متیس را از امارات منتشر نکرده اند.

کاخ سفید در پی تماس تلفنی اواخر ماه گذشته (ژانویه) ترامپ با ولیعهد ابوظبی، اعلان کرد: دو طرف ایجاد منطقه امن برای آوارگان و جنگ زدگان سوری را بررسی کرده اند.

بر اساس این گزارش رویترز، متیس، ژنرال بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی آمریکا که طرح های جنگی این کشور را علیه داعش در سوریه و عراق بررسی می کند، مقام شناخته شده ای برای حاکمان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، به شمار می رود.

فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که بر عملیات نظامی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه نظارت می کند، در نشست سنا برای بررسی و تائید صلاحیتش مدعی شده بود «ایران بزرگ ترین نیروی بی ثبات کننده در منطقه خاورمیانه به شمار می رود» در حالیکه بر اساس واقعیت های عرصه میدانی، آمریکا همواره نه تنها بزرگترین کشور بی ثبات کننده خاورمیانه بوده، بلکه جنگ کنونی سوریه نتیجه دخالت ها و سیاست های دوگانه آن است.

متیس همچنین گفته بود که سیاست های تهران با منافع ایالات متحده، تعارض دارد.
امارات همچنین همپیمان اصلی آمریکا در مبارزه با القاعده در شبه جزیره عربی (جزیره العرب) و متحد ریاض در ائتلاف نظامی برای تهاجم به یمن است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =