محمد اسماعیلی گفت: این استیضاح به هیچ وجه سیاسی نیست و تمام مطالب بر مبنای وظایف قانونی نمایندگی و بر پایه مستندات و اطلاعات است.

به گزارش خبرآنلاین، طرح استیضاح وزیر راه دستور کار امروز مجلس بود اولین موافق استیضاح آخوندی، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده تبریز، آذر شهر و اسکو بود که گفت: همه ما در مقابل قرآن سوگند خورده ایم و  مسئول هستیم.  اینکه بعضی مطرح می کنند که مصلحت نیست که در فاصله دو سه ماه مانده به انتخابات استیضاح صورت نگیرد، دلیلی نمی شود که بر تخلفات، مسامحه کاری ها و بی نظمی ها چشم بپوشیم .

نماینده تبریز، آذر شهر و اسکو  گفت: وظیفه نظارتی مجلس ایجاب می کند که حتی اگر یک روز از مسوولیت وزیر مانده باشد باید به وظایف خود عمل کند و نگذارد انحرافاتی در مسیر اجرای قانون ایجاد شود. باید فرهنگ پاسخگویی به مردم  و عذرخواهی و کنار رفتن از مسئولیت و رها کردن صندلی نهادینه شود.  مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید با خضوع تمام اگر اشتباه کردیم عذرخواهی کنیم. اما در حادثه قطار که چند ماه گذشته اتفاق افتاد، ابتدا وزیر به جای عذرخواهی گفت که نگران نباشید همه مسافرین بیمه هستند  در حالی که بسیاری از خانواده ها جلوی چشم عزیزانشان سوختند و خاکستر شدند.

سعیدی ادامه داد: وزیر محترم چرا قطار مجهز به امکانات نبود؟ چرا بعد از وقوع حادثه امدادگران دیر رسیدند؟ در حالیکه در ساعت 7 و 25 دقیقه حادثه اتفاق افتاده و درساعت 8 و 50 دقیقه واگن مخزن دار آتش نشانی از ایستگاه های سمنان  و شاهرود حرکت می کند و ساعت 9 به مقصد میرسد در حالی که تا یک و نیم ساعت واگن ها در آتش می سوختند و کسی برای کمک. ورود پیدا نکرد.

او با بیان اینکه در جلسه ای که در کمیسیون با آقای آخوندی داشتیم ایشان گفت که من گله می کنم از خودم که ما اینهمه اقدامات ریلی انجام داده ایم و به مردم گزارش نداده ایم، گفت: من می گویم بله جای گله دارد که برای  سیستم های حمل و نقل میلیادری هزینه شده است و گزارشش را به رهبری هم ارائه کرده اید و در آن گزارش گفتید که سیستم های جدید خطای انسانی را به صفر می رساند. اما چگونه شد که  48 نفر در حادثه قطار در آتش سوختند.

سعیدی ادامه داد: آقای وزیر در کمیسیون گفتند که سیسنم ناکارامد بود ، گفتند سیستم به موقع عمل می کند و خطایی ندارد. این همه گزارشات از اداره کل شمال شرق نشان می دهد که لوکوموتیو 1627 خرابی داشته است. چرا ما باید به مردم گزارش و اطمینان بدهیم و بعد امنیت جانی شان را به خطر بیندازیم. من از نمایندگان می پرسم که آیا از توسعه زیرساخت های ریلی در حوزه انتخابیشان راضی هستند؟ آیا از بافت های قدیمی حوزه های انتخابی خود راضی هستید؟ آیا در حوزه بهسازی و نوسازی روستاها اقدامی دیده اید؟ آیا از تکمیل  پروژه های مسکن مهر و ایجاد مسکن اجتماعی که مطالبه مردم است راضی هستید؟ آیا از ناوگان درون شهری و برون شهری راضی هستید؟

او گفت: آقای وزیر مسکن مهر را مزخرف اعلام کردند اما چرا طرح مسکن اجتماعی رها شده است؟ عدم توجه به قشر ضعیف از ایرادات  جدی این حوزه است.

او ادامه داد: با کدام منطق خرید 118 فروند ایرباس و بویینگ برای ایران ایر که یک شرکت ورشکسته است با منابع صندوق ذخیره ارزی خریداری شده است؟ ما به غیر از ایرلاین هما حدود 13 شرکت هواپیمایی دیگر داریم اما وزرات راه هیچ تلاشی در این زمینه برای رونق این ایرلاین ها  از خود نشان نداده است. شما نرخ بلیط هواپیما را آزاد کردید اما آیا کیفیت افزایش پیداکرده است؟ نه! و در این میان مردم بازنده هستند.

29219

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    انتقام قالیباف از آخوندی. اونوقت می گن سیاسی نیست. حداقل در تهران کسی به قالیباف رای نمی ده. آب در هاون نکوبید.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر هواپیمای روسی سوخو بود هم همین سوال را می پرسیدید که با چه منطقی 118 هواپیما خریدید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    بویینگ و ایرباس ورشکسته هستند اقایون دلواپس؟اون ها الان کلی سفارش دارند این شرکت دوست و برادر شما سوخو هست که ورشکسته هست و الان که چون ازش هواپیما نخریدیم دلواپس شدید
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر جلوی خرید این هواپیماها گرفته بشه و هواپیمایی سقوط کنه خون قربانیان پای شما مخالفین خرید هواپیما هست
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    اون 13 ایرلاین دیگر خصوصی هستند و باید با خودشان هواپیما بخرند وزارت راه که نمی تونه برای بخش خصوصی و از بودجه دولتی هواپیما بخره شما چه طور نماینده هستید که بدیهیات را نمی دانید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    دلیل استیضاح خرید خرید 118 فروند ایرباس و بویینگ آقای وزیر چرا با خرید هواپیما باعث امنیت و آسایش مردم میشوید ////
  • جواد A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    درمورد قطار تبريز مشهد كاملا درست ميفرماييد و حق با شماست عده از هموطنان عزيزمان را با مسامحه همكارانشان از دست داديم. ولي خود شما با چه منطقي ميفرماييد نبايد 118 فروند هواپيما خريداري ميشد ؟
  • پرهام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    به این آقای نماینده بگید چقدر سهام دار شرکت هواپیمایی آتا تبریز هستند که حالا سنگ 13 شرکت هواپیمائی که حتی پول سوخت هواپیماهاشون به دولت بدهکارند به سینه میزنه این هم استیضاح ملی
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    0 0
    واقعا چقدر دل ابن نماینده ها به حال مردم میسوزه