امکان لغو مصوبه ادغام سازمان های شهرداری

شهردار کرج گفت: تکیلف اجرایی شدن یا لغومصوبه ادغام سازمان های شهرداری کرج و کاهش تعداد سازمان ها از 14 به 11 مورد باید هرچه صورت مشخص شود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در دویست و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اعتراض برخی مدیران سازمان های شهرداری کرج در مورد مبحث ادغام سازمان های تحت پوشش و کاهش تعداد آن از ۱۴ به ۱۱ مورد از سوی شهردار کرج مطرح شد.

علی ترکاشوند در این مورد با اشاره به اینکه مصوبه هیات وزیران در مورد کاهش تعداد سازمان ها در خرداد ماه ۹۵ به شهرداری ها ابلاغ شده و موظف به اجرای آن هستیم، افزود: شورای شهر مصوب کرد که ادغام سازمان ها عملی شود اگر قرار است این‌ مصوبه را لغو کرده و یا به تاخیر انداخته شود، این اقدام‌ را رای گیری کرده و‌ به شهرداری ابلاغ کنیم تا نتیجه هر چه سریعتر به وزارت کشور گزارش شود.

سعید فیروزگاه‌، عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج در مورد اجرای مصوبه ادغام بیان کرد: برخی سازمان ها همانند اتوبوسرانی، تاکسیرانی و یا سازمان فرهنگی شهرداری کرج بر حسب وظایفی که دارند، اقدامات موثر و‌ مهمی را انجام داده اند و به بودجه ای مشخص نیاز دارند، حال اقدام سازمان ها در چنین شرایطی و با توجه ‌به در نظر گرفتن بودجه کلی برای سال جدید ممکن است

مشکلاتی را در سازمان ها ایجاد کند. فیروزگاه در ادامه با اشاره به اینکه می توان ادغام سازمان ها را به بعد از برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر موکول کرد، افزود: در صورت ادغام سازمان ها، امکان دارد که نیروهای شاغل در این بخش ها با نوعی سردرگرمی در مورد اینکه قرار است شاخه جدید فعالیت آنها کجا باشد مواجه شوند.

وی ادامه داد: موضوع ادامه تفکیک سازمان ها یا ادغام آنها موضوعی نیست که نظر یک یا چند مدیرعامل سازمان بخواهد در آن تاثیرگذار باشد. مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهش ها و‌مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با مثبت ارزیابی کردن طرح اقدام‌ سازمان های شهرداری کرج، گفت: اجرای این تصمیم‌ نباید به دوره پنجم شورای شهر ارجاع داده شود چون در آن دوره ممکن است افراد جدیدی با ایده ها و تصمیمات جدید وارد شورا شوند که مخالف ادغام سازمان ها باشند و این تصمیم عملا یا یک سال به تاخیر انداخته می شود یا اجرایی نخواهد شد.

در ادامه بررسی این موضوع، طبق اعلام رییس شورای شهر مقرر شد تا شهردار کرج مراتب امر را بررسی کرده و نتیجه را به شورای شهر ارائه دهد. لایحه دوفوریتی افزایش 25 درصدی به مبلغ قرارداد پیمان پروژه جدید ساختمان مجاور شهرداری مرکزی کرج مطح شد که بر این اساس قرار است 40 میلیارد ریال به مبلغ حدود 20 میلیارد ریالی منظور شده برای پروژه افزوده شود. در متن لایحه دلیل افزایش مبلغ بودجه اجرایی پروژه انجام اموری مانند ایمن سازی و مقلوم نمودن بنا در برابر زبلزله و یا حریق ذکر شده است.

علی ترکاشوند شهردار کرج بیان کرد: با توجه به وقوع حادثه ناگوار ریزش ساختمان پلاسکو، بحث ایمن سازی ساختمان های جدید در پروژه های در حال اجرا به ویژه ساختمان های دولتی مدنظر قرارداده می شود؛ چرا که نیاز است درمواقع بحرانی مانند آتش سوزی از نظر ایمن بودن بناها با مشکل مواجه نشویم. شهردار کرج در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان اداری فعلی شهرداری به دلیل اینکه به صورت یک پروژه کامل خریداری شد و به همین دلیل مقررات ملی ساختمان در آن اجرا نشده است،

افزود: اکنون شهرداری وظیفه دارد اصول فنی مورد نظر را برای ساختمان جدید اجرایی کند و بحث ایمن سازی را عملی نماید. در نهایت این لایحه دو فوریتی به تصویب نرسید و برای تصمیم گیری نهایی به کمیسیون عمران ارجاع داده شد.

در حاشیه این جلسه، مریم قهرمانی عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج با اشاره به کمبود سرانه پارکینگ در شهر کرج و نیاز فوری بکارگیری عرصه های آزاد شهری به عنوان پارکینگ بیان کرد: پارکینک طبقاتی ایجاد شده در رجائی شهر با وجود اینکه آماده بهره برداری است، هنوز در اختیار مردم قرار داده نشده در صورتیکه آن منطقه از نظر بار سنگینی ترافیکی به پارکینگ نیاز دارد.

قهرمانی در ادامه با اشاره به اینکه قطعه زمینی بدون مالک و اداره کننده مشخص وجود دارد که افراد مستقر در آن محل با دریافت هزینه های متفاوت از مردم بابت هزینه پارک فعالیت می کنند، افزود: وقتی از این زمین می توان برای تامین فضای پارکینگ خودروها استفاده کرد آیا این امکان وجود دارد که شهرداری با کشیدن یک چهاردیواری از آن عرصه برای پارکینگ بهره برداری کند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =