درآمد جشن عاطفه ها  نسبت به سال گذشته ۱۶۰درصد افزایش داشت

صبح امروز مدیرکل کمیته امداد استان لرستان در نشستی با اصحاب رسانه و خبرگزاری های استان با اشاره به اجر معنوی حمایت خداپسندانه از محرومین اظهار داشت:کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین فرزند انقلاب است که وظیفه این نهاد انقلابی و اسلام محور شناسایی و رفع فقر و محرومیت های مادی و معنوی ست

به گزارش خبرانلاین لرستان ،جاسم محمدی فارسانی افزود:تا به امروز بیشتر وقت و انرژی کمیته صرف جذب مراجعین حضوری یا افرادی می شد که به عنوان واجدین شرایط مددجویی معرفی می شدند در حالی که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری علاوه بر حمایت از مددجویان سابق،شناسایی مناطق و افراد محروم نیز به عنوان وظیفه خطیر این نهاد در الویت قرار گرفته است.
محمدی فارسانی خبر داد: موظفیم سالانه 10درصد از خانوارهایی را که از طریق طرحهای توانمند سازی خودکفا شده اند را از چرخه مستمری بگیران خارج کنیم.البته با قطع مستمری همچنان امتیازاتی مثل بیمه خدمات درمانی،تسهیلات اشتغالزایی و تامین جهزیه برای این دسته مددجویان برقرار خواهند ماند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار در استان ما ضعیف است، تشریح کرد:هم اکنون 37سال از تاسیس نظام جمهوری اسلامی می گذرد و سوای از خدمت به اقشار مددجو باید به این مهم اندیشید که چگونه این خانواده ها را توانمند کنیم.
خانوارهایی داریم که دارای چندین فرزند تحصیلکرده هستند که متاسفانه به همان مستمری کمیته امداد بسنده کرده و جویای کار و کار آفرینی نمی شوند. این دیدگاه به کم قانع بودن از آسبیهای مناطق محروم است.آن خانوار روستایی که فرزند تحصیلکرده اش در خانه نشسته می تواند با دریافت تسهیلات از کمیته امداد تراکتوری بخرد و روی زمین خودش صاحب کار شود.
زن سرپرستی که چشم امید به مستمری 80 الی 100 هزار تومن بسته، می تواند با دریافت وام و تسهیلات در اموری مثل قالبافی،خیاطی، فرش و...خودکفا و ارتقا دهنده روزی خودش و خانواده اش باشد.
الگوهای خوبی از مددجویان داریم که با تسهیلات کمیته امداد از طریق تولید مرغ ارگانیک در حداقل امکانات،تهیه نان ساجی نیاز مناطق گستره ای را تامین می کنند که در توسعه اشتغال پایدار و جذب دیگر افراد بیکار نیز موفق هستند.
در حال حاضر 64هزار و 722خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که ماهانه بالغ بر 4میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری این افراد می شود مبرهن است که جهت ارائه خدمات با کیفیت تر بهترین راه توانمند سازی این عزیزان است که با خروج آنها از چرخه امداد، رشد اشتغالزایی و کاهش فقر و محرومیت مادی و معنوی استان نیز محقق خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد لرستان با تاکید بر ضرورت آموزش 42هزار نفر سرپرست خانوار که حتی نسبت به حق و حقوق خودشان گاهی ندارند،بیان داشت:5 فاکتور مهم از مددجویان به عنوان اطلاعات کلیدی درتعیین برنامه ریزی های کمیته امداد مد نظر قرار می گیرد؛ است.
- مستمری و معشیت خانوارها
-بحث مسکن خانوارها
- وضعیت اشتغال سرپرست خانوار
- بحث آموزش در بعد مادی و معنوی
- بحث بیمه و درمان خانوارهای تحت پوشش
محمدی فارسانی خبر داد:با نزدیک شدن به ایام جشن نیکوکاری جهت نمادهای جشن نیکوکاری برنامه های زیر در نظر گرفته شده است:
-برپایی یک پایگاه جامع جشن نیکوکاری درهر شهر به عنوان محل جمع آوری کمکهای مردمی
-هجده ام اسفند مختص اجرای برنامه در مدارس
-نوزده ام اسفند برپایی پایگاهها در سطح شهر
- بیستم اسفند اجرای برنامه در مصلاهای نمازجمعه
وی در ادامه این نشست به بیان گزارش عملکرد سال گذشته پرداخت؛
صدقات به خارج از استان نمی رود!
6هزار و 491 یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که 19هزار و 753حامی خیر از آنها حمایت می کنند.
فارسانی با اشاره به اینکه کمیته امداد 6 میلیارد و 330میلیون تومان از محل جمع آوری صدقات درآمدزایی داشته تصریح کرد:به لحاظ شرعی این صدقات حق لرستان است و هرگز صرف استانهای یا کشورهای دیگر نمی شود.
در سال گذشته 30میلیارد تومان جهت بیمه گذاری مددجویان استان هزینه شده که گام بلندی در جهت تامین آتیه این دسته افراد است و4 هزار و452 نفراز بانوان سرپرست نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
همچنین 6میلیارد تومان جهت تخصیص کمک هزینه جهزیه خانوارها تعلق گرفته است.
در کمیته امداد توجه ویژه و حدود 60درصد از خدمات مختص جمعیت روساییان و عشایر استان است که خدمت رسانی و ممانعت از مهاجرت جمعیت روستایی به شهر مانع از گسترش آسیبهای اجتماعی خواهد شد و برعکس تشویق در بازگشت روستاییان شهرنشین به روستا هم ظرفیت مهمی در رشد اشتغالزایی خواهد بود که درجهت کاهش آسیبهای اجتماعی نیز موثر است.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت:این نهاد یک بخش درآمد زایی هم دارد که می بایست امسال 28میلیارد تومان درآمد زایی داشته باشد که خوشبختانه 35میلیارد تومان درآمد کسب کرده یعنی معادل132درصد رشد برنامه م

خبرنگار, [۱۹.۰۲.۱۷ ۱۷:۳۶]
[Forwarded from خبرنگار]
حقق شده است.
کمیته امداد در بحث زکات دارای رتبه اول کشوری ست ودرآمد جشن عاطفه ها نیز نسبت به سال گذشته 160درصد افزایش داشته است.
طرح محسنین
طرح محسنین شامل حمایت از دانش آموزان نیازمندی ست که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و ممکن است دارای سرپرست سالمند از کار افتاده یا والدین بدسرپرست باشند.
در استان هزار و 881نفر دانش آموز مشمول طرح محسنین کمیته امداد هستند که مورد حمایت حامیان قرار دارند.
پیوست فرهنگی در اقدامات کمیته امداد
توجه به اخلاقیات،تعمیق باورها و ارزش های دینی،استفاده از ابزار فرهنگ و هنر ،آموزش مهارت ها و مهارت های فرهنگی وسفرهای آموزشی و سیاحتی زیارتی از برنامه های فرهنگی کمیته امداد است که پیوست دیگر فعالیت ها می شود.همچنین اردوی مشهد ،قم و جمکران نیز جزو برنامه های اصلی خانواده های تحت پوشش است.
ماهواره در کمین ارزشهای مناطق محروم
مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد:طی بازرسی های اخیر کاشف به عمل آمده که هم اکنون در مناطق محروم و حاشیه نشین که حتی از حداقل مسکن مناسب هم برخوردار نیستند از ماهواره برخوردارند اینجاست که ضرورت نیازسنجی فرهنگی در این مناطق هویدا می گردد.کمیته امداد می تواند با برنامه های آموزشی قرآن و پخش کتابهای معنوی،نهج البلاغه و رساله آیات در بین این خانوارها اشاعه دهنده فرهنگ ناب اسلامی و دینی باشد که غنای فرهنگی به آنها ببخشد.
انتظارات کمیته امداد
جاسم محمدی فارسانی بیان داشت:در راستای اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در صددیم از ورزشکارن،هنرمندان، پزشکان و سایر خیرین و فعالین این عرصه دعوت کنیم که در صورت تمایل با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری داشته باشند.لازم به ذکر است که حمایت و همکاری با این نهاد صرفا مادی نیست از این رو که ذکات صرفا پرداخت وجوه نقدی نیست و هر کس با توجه به توانایی هایش می تواند در این امر خیر سهیم باشد. به عنوان مثال زکات اهل رسانه خوب قلم زدن و تبلیغات بهینه در این زمینه است.
لذا فقط استناد به روشهای سنتی جهت ترویج سنت حسنه انفاق و کار خیر کردن کفایت نمی کند بلکه تعامل و همکاری اصحاب رسانه ،شهروندان و دیگر دستگاههای اجرایی را می طلبد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =