رفع موانع زیرساختی لاستیک‌سازی خرم‌آباد/ تولید سالانه ۵۲ هزار تن تایر

در تاریخ93/3/21 مراسم کلنگ زنی کارخانه لاستیک سازی خرم آباد انجام گرفت که هم اکنون یک سال و هشت ماه از این تاریخ می گذرد.در این طرح ظرفیت تولید 52 هزار تن تایر خودرو در سال و نیز اشتغالزایی به میزان هزار و 344 نفر پیش بینی شده است

به گزارش خبرانلاین لرستان ،محمد نادری نماینده کارفرمای شرکت لاستیک سازی در خرم آباد در گفتگو با خبرآنلاین تشریح کرد:از خرداد ماه 94بحث پیگیری زیرساختهای این طرح با حضور و تلاش های استاندار لرستان آغاز شد.

جهت تخصیص آب مورد نیاز به میزان 1.4میلیون متر مکعب در سال برای این کارخانه در نظر گرفته شده که با کمک استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ردیف بودجه به آب منطقه ای اعلام شد.

نادری افزود: در بحث تامین نیروی برق به 17مگا بایت برق برای تامین انرژی کارخانه نیاز داریم که قرارداد این شرکت با برق باختر بسته شده و پیش پرداخت های لازم نیز پرداخت شده است.

نماینده کارفرمای لاستیک سازی خرم آباد ادامه داد:در بحث اختصاص زمین در اوایل 44هزار متر زمین در اختیار داشتیم اما به علت شیب تند زمین درخواست توسعه 16هزار متر را دیگر را اتخاذ کردیم.

وی بیان داشت:در بحث نیروی گاز خوشبختانه مشکلی نداریم و خط لوله از شهرک در دسترس کارخانه است که قرار لازم هم با اداره گاز منعقد شده است و نیزجهت طراحی ایستگاه تی بی اس و خط لوله همکاری دارند.

نادری در پاسخ به خبرآنلاین که چرا این پروژه بعد از گذشت یک سال و هشت ماه رشد فیزیکی چشمگیری نداشته است،تصریح کرد:به علت مشکل آب که مقرر شده بود تامین آب این کارخانه از طریق چاه در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه چاه های آب در نظر گرفته شده خشک بود در نتیجه روند پروژه به علت وجود بحران آب باعث تعویق در رویه رشد فیزیکی پروژه شد. و نیز رویه قرارداد بستن با برق باختر هم مشکل ساز بود.

محمد نادری در خاتمه خاطر نشان کرد:خوشبختانه هم اکنون با هیچگونه مشکل زیرساختی در این کارخانه مواجه نیستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =