تلاش نیروهای برق لرستان جهت رفع خاموشی ها

در پی بارش سنگین برف در استان لرستان خسارات هنگفتی به شبکه های توزیع برق وارد و تعداد ی از روستاها و چند شهر بدون برق شدند

به گزارش خبرانلاین لرستان ،فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت اظهار داشت: بارش رحمت الهی در چند روز گذشته باعث بروز مشکلاتی در تأمین برق روستاها و چند شهر گردید.

وی گفت: استان لرستان با توجه به کوهستانی بودن مشکلات عدیده ای در زمینه های رفاهی از جمله راه دسترسی دارد که در صورت بارش برف کار بسیار سخت تر خواهد شد و در ابتدا بازگشایی محور ها مهمترین دغدغه راه و شهرسازی استان و دستگاه های خدمات رسان مانند برق، آب، گاز خواهد بود .

مهندس خودنیا با اشاره به بارش سنگین برف که راه مواصلاتی شهرستان ها به روستا ها را قطع نموده و خدمات دهی را مشکل نموده بود اظهار داشت: در حین بارش برف کلیه مسئولین دست اندکار استان علی الخصوص استاندار محترم و مسئولین سازمان ها ی خدمات رسان در محل حضور داشته و پیگیری های مجدانه استاندار محترم استان انگیزه ی کاری نیروهای زحمت کش را مضاعف نموده بود.

وی با بیان اینکه نیروهای پرتوان شرکت توزیع و پیمانکاران اجرایی تمام توان خود را بکار بستند ابراز داشت: در هوای سرد و زیر صفر درجه تمام نیروها کمر همت را بسته و نسبت به رفع خاموشی ها یی که در شهرها و روستاها اتفاق افتاده بود اقدام نمودند.

در ادامه معاونت بهره برداری گزارش مبسوطی از خاموشی ها و خسارات واراده ارائه نمودند.

مهندس اسفندیار دهقان معاونت بهره برداری ضمن بیان قطع برق در شهرستان های بروجرد، نورآباد ، الشتر و قطع برق در روستاهای مناطق الیگودرز ، خرم آباد و دورود اظهار داشت : میزان خسارات وارده بر تأسیسات برقی دو میلیارد تومان می باشد.

وی علت اصلی قطع برق در شهرستان های نورآباد، الشتر و بروجرد را قطعی برق در خطوط فوق توزیع (خطوط 63 انتقال) که تغذیه کننده پست های شهرستان های مذکور می باشد برشمرد و گفت: ما بر اساس اعلام هواشناسی پیش از بارش برف آمادگی کامل را برای مقابله با بحران داشتیم .

مهندس دهقان ابراز داشت: شکستن شاخه درختان که منجر به تخریب شبکه های درون شهر گردید و از طرفی عدم راه شکافی به موقع که حقیقتأ بارش سنگین برف مجال هرگونه فعالیتی را از زحمت کشان راه و شهرسازی گرفته بود مزید بر علت شد تا خدمات دهی با سرعت کمتری انجام شود.

وی گفت: خوشبختانه با حضور مدیرعامل شرکت و کلیه نیروهای اجرایی در هنگام بارش برف در روز اول برق شهرستان های فوق الذکر وصل و تمام تمرکز خود را بر روی تأمین برق روستاها گذاشتیم .

معاونت بهره برداری شرکت توزیع برق لرستان خاموشی ها و اقدامات انجام شده را بشرح ذیل اعلام نمود:

· تعداد فیدرهای قطع شده در روز اول 38 فیدر

· تعداد روستاهای که فاقد برق شدند 325 روستا

· برق شهرستان های نورآباد و الشتر تا ساعت 10 صبح وصل شد.

· برق شهر اشترینان از توابع بروجرد در ساعت 16 وصل گردید.

· برق 225 روستا تا پاسی از شب روز اول وصل و یکصد روستای باقیمانده بدلیل عدم راه شکافی بدون برق و در پایان روز دوم برقدار شدند.

· تعداد45 اصله پایه بتونی و 6 دستگاه پست هوایی نیز سقوط نمودند .

· تهیه کامل تجهیزات مورد نیاز برای مرمت شبکه ها.

· بکارگیری 8 دستگاه جرثقیل در تمامی نقاط آسیب دیده.

· بکارگیری 11 دستگاه بالابر در نقاط آسیب دیده.

· نیروی انسانی بکارگرفته شده جهت انجام اقدامات 2500 نفر ساعت.

· بکارگیری 2 دستگاه تریلر جهت حمل تجهیزات به نقاط اسیب دیده.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =