استان اردبیل برای تامین محصولات کشاورزی ولگاگراد روسیه آمادگی دارد

محصولات کشاورزی متنوع و باکیفیت بالا در اردبیل تولید می‌شود که با توجه به این موضوع این استان آمادگی تامین نیازمندی‌های کشاورزی ولگاگراد روسیه را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازاردبیل؛ ارژنگ عزیزی در جلسه مشترک اتاق بازرگانی اردبیل و اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: استان اردبیل به دلیل دارا بودن از تنوع آب و هوایی بی‌شمار از جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای برخوردار بوده و این استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی و نیز تولید محصولات صنعتی از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و کیفیت کالاهای تولید شده نیز قابل قبول است.

وی افزود: با توجه به این‌که تولیدات کشاورزی استان اردبیل در حد قابل قبول بوده این استان آمادگی دارد که نیازمندی‌های بازار کشاورزی استان ولگاگراد روسیه را تامین کند که سفر چند ماه پیش استاندار اردبیل با فعالان بخش خصوصی به روسیه نیز حاکی از تایید این موضوع دارد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: همان طور که مقامات دو کشور نیز اذعان دارند روابط اقتصادی ایران و روسیه مانند روابط سیاسی ارتقا پیدا نکرده و به حد مطلوبی نرسیده که امیدواریم با برگزاری این جلسات و توسعه روابط بین فعالان بخش خصوصی استان اردبیل و ولگاگراد روسیه شاهد ارتقای مناسبت‌ها و نیز مراودات تجاری و خرید و فروش کالا باشیم.

عزیزی تصریح کرد: استان اردبیل در تولید فرآورده‌های گوشتی و لبنی نیز از آمادگی مطلوبی برخوردار است و واحد تولید کشتارگاه مرغ نیز که یکی از مجهزترین واحدهای کشور خواهد بود، به زودی در استان اردبیل به بهر‌ه‌برداری می‌رسد و در بخش گلخانه‌ای نیز می‌توانیم همکاری‌های گسترده و وسیعی با استان ولگاگراد روسیه داشته باشیم تا با استفاده از تجارب یکدیگر بتوانیم در توسعه صادرات و نیز بهبود کیفیت خدمات و کالاهای تولید شده اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: به طور حتم همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بین فعالان بخش خصوصی دو استان نتیجه قابل قبولی برای هر دو منطقه به دنبال خواهد داشت و بخش دولتی استان اردبیل نیز برای هرگونه سرمایه‌گذاری از فعالان بخش خصوصی استان ولگاگراد روسیه حمایت و استقبال می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =