همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی در اردبیل برگزار می‌شود

تسنیم نوشت:همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی در اردبیل برگزار می‌شود.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با قدردانی از اقدامات و تلاشهای انجام شده برای برگزاری همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت ایرانی اظهار داشت: در کنار محققان و اندیشمندان شیعی باید از محققان و صاحب نظران اهل سنت هم برای حضور در این همایش دعوت شود.

وی با تاکید بر اینکه ما هم باید مثل ترکیه که به سلاطین عثمانی حساس هستند و از هر فرصتی برای تبلیغ آنها استفاده می‌کنند نسبت به خاندان صفویه حساس باشیم، افزود: باید در این همایش عصر صفویه و اقدامات انجام یافته در این عصر و دوره طلایی را برجسته کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل حضور محققان و صفویه شناسان کشورهای ترکیه و آذربایجان را نیز در این همایش مفید و موثر خواند و بر ایجاد دبیرخانه دایمی همایش در شهر اردبیل تاکید کرد.

عاملی با اشاره به تحریفات تاریخی از دوران صفویه گفت: تفکر اشتباهی بین مسلمانان منطقه از دوران صفویه درباره تفکیک و یا تحمیل مذهب صورت گرفته در حالی که مستندات عمیق و دقیق زیادی مهیاست که شاه اسماعیل به تمامی مذاهب اسلامی ارج می‌نهاد و به دنبال اتحاد بین آنها بود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برگزاری چنین همایشی در تقویت مکتب اهل بیت و برجسته کردن نقش اردبیل در احیای هویت ایرانی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره حضور خود در ستاد برگزاری همایش نظامی گنجوی تصریح کرد: این همایش به صورت بین‌المللی و در سال جاری میلادی که شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی و انتخاب شده است، با عظمت و شکوه در تبریز برگزار می‌شود.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: اثبات عصمت حضرت زهرا(س) از طریق اهل سنت از جمله کارهای مهم در تثبیت حقانیت و عصمت آن حضرت است و در این راستا، مسابقه کتابخوانی در این ایام با انجام فراخوان عمومی برگزار می‌شود.

عاملی با دعوت دستگاه‌های اجرایی استان برای مشارکت در اجرای این کار ارزشمند فرهنگی و با اشاره فرا رسیدن عید نوروز و دغدغه‌ها و نگرانیهای مردم بر ضرورت فرهنگسازی برای برگزاری آداب و رسوم این جشن ملی تاکید و اظهار کرد: امنیت، ایجاد هزینه و آداب و رسوم سه شاخصه عید نوروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به خرید شب عید و سنت حسنه صله ارحام افزود: امنیت و احساس آرامش همراه با شادی خواست اول مردم در چنین ایامی است و مردم بایست برای آداب و رسوم خود متحمل هزینه‌های زیاد و اضافی نشوند.

وی تشریفات و چشم هم چشمی را از معضلات و گرفتاریهای عید نوروز خواند و با تاکید بر اینکه نباید بین کارمندان و کارکنان دستگاههای اجرایی استان در اعطای هدایای نوروزی تبعیض شود گفت: صلح رحم که مورد تاکید قرآن و اسلام است، بیش از هر چیز دیگر باید در جشن‌های نوروز مورد توجه قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =