پرویز پرستویی به شدت از مسعود فراستی و بهروز افخمی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرویز پرستویی در یادداشتی با عنوان «از ماست که بر ماست» خطاب به حمید فرخ‌نژاد نوشت:

«حمیدفرخ نژاد عزیز،انتقادت را درمورد، مسعود فراستی خواندم.

بماندکه از چند سال پیش به شکل‌های مختلف در مورد مسعود فراستی، در دنیای مجازی، مصاحبه‌ها، و حتی در رسانه حرف زدم. ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد، چه اهالی تاثیرگذار و صاحب نام سینما و چه مسئولین.

بنابراین الان خیلی تعجب نمی کنم که تصمیم گیری در خصوص این سینمای مظلوم، به مجلس کشیده شود، و وقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما و دیگرهمکاران به هدر رود.

درصورتی که مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته و حالش مورد بررسی قرار گیرد.

امیدوارم به منتقدین شریف وتاثیر گذار بر نخورد، ولی مسعود فراستی صرف چندتا کتاب خواندن و تدریس و فیلم‌های خارجی دیدن، صلاحیت نقدکردن آثار سینمایی را ندارد ،آنهم در رسانه ملی. بهروز افخمی هم که بماند،مغازه دو نبش خوبی برای خود بازکرده. بارها با بودجه بیت‌المال به منافع خوبی رسیده، بدون اینکه نقشی در تاثیرگذاری سینما داشته باشد.

نمونه اش، میرزا کوچک خان، استاد ناصرتقوایی،که بعد از کنار زدنش به ایشان رسید، فیلم سینمایی جهان پهلوان تختی،که بعد از زنده یاد علی حاتمی باز به ایشان رسید، چهارسال نماینده مجلس شدن بی فایده و نهایتا،ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح که با بودجه کلان که اصلا دیده نشد. ولی از درآمد هنگفتش بهروز افخمی بی نصیب نماند.

و بعد از در آمد بودجه فیلم ذکر شده ، به کانادا رفت و فیلم سینمایی ساخت و باز دیده نشد. واکنون هم به گفته خودش قرار است پروژه به قول خودش سنگین فاجعه شهدای پلاسکو را راه بیاندازد. عجب لقمه چربی!

حال با این اوصاف چطور رسانه ملی یک برنامه سینمایی را به عهده ایشان گذاشته و مسعود فراستی مثلا منتقد معلوم الحال قرار است ناجی سینما باشد.

آنهم آنقدر پروبال گرفته که به خودش اجازه میدهد با قضاوت های نابجا و با الفاظ رکیک و هتاکی به هنرمندان به نقد سینما و دست اندر کارانش بپردازد و بهروز افخمی هم در کنارش لبخند بزند.

متاسفانه این دو تن سراپا عقده‌ای وکینه توز، باحمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می‌تازند، ولی نمی‌دانند که حتی مردم عزیز غیرسینمایی هم اینها را منفور می‌خوانند.

بازهم امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده و از افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.»

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانام DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    خوب گفتی احسن
    • مهدی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      گناه فراستی اینه که میگه آقای پرستویی نون حاج کاظم روخوردن دیگه بسه.بعدازنقش حاج کاظم والبته یه نصفه رضامارمولک تودیگه بازی درخشانی نکردی.تویی که چهارتافیلم مداوم خوب نداری رونمیشه اسمت روگذاشت بازیگربزرگ.گول سیمرغ بادیگاردرونخور.همین هایی که دارندواست سینه چاک می کنندمنتقدبادیگاردت بودند.نقددرایران مرده بودفراستی زنده ش کرد.همین فرخ نژادروازش به عنوان بازیگری یادکرده که اگه نقش خوب نوشته بشه بازیگرخوبیه وانتقادکرده چرادرفیلمهایی بازی می کنه که فیلمنامه درستی نداره.آقای پرستویی،فراستی همیشه فیلم های تورونقدکرده ولی توشخصیت اون رو.درضمن افخمی شوکران وعروس روهم ساخته جهت اطلاع.وسنت پترزبورگ که به لحاظ هنری نه ولی به لحاظ سرگرمی فیلم قابل توجهیه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    دمت گرم آقای پرستویی
  • فرشید A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    یکبار برای عبرت این دونفر هنرمندان با هم یکصدا شوند و برخورد جدی کنند
  • مهدی فاموری A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    واقعا این ادبیات جناب پرستویی هتاکانه تره یا ادبیات فراستی؟؟ ای داد بر ما که حرف زدن رو هم درست بلد نیستیم.. جناب پرستویی عزیز، فراستی کم نقد بد نکرده اما این دلیل نمیشه سوادش رو ندیده بگیری. سوادش خیلی خیلی از جنابعالی بیشتره. کاری به رفتارش ندارم اما سوادش خیلی بیشتر از شماست. نقدهاش هم خوب و بد داره مثل هر منتقد دیگه. بسیاری از نقدهاش هم عالیه.
  • لی لا IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    کاملا با نظر شما موافقم زمانی که برنامه هفت را میبیم یا ویژه برنامه جشنواره را میدیدم هیچ چیز ویژه و خاصی دریافت نکرده و نمی کنم . واصولا با حالت تمسخر با همه فیلمها برخورد میشه به قول معروف گر تو بهتر میزنی بستان بزن
  • رضا RO ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    آقای پرستویی این همه کینه و عقده را در چند خط نوشته جا دادن هنری است که از دست شما بر می آید فقط. فقط کسانی که به شما تریبون برای خود تعریفی بدهند لایق اجرای برنامه در تلویزیون هستند؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    استاد پرستویی، محبوب دل ملت است
  • بهنام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    دمت گرم خوب گفتی مرحبا به این صراحت گفتار دستت درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    جانا سخن از دل ما گویی...دم پرستویی عزیز گرم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    حضور ایشون به عنوان نماینده اصلاح طلب و دلیل احتمالی نزدیک شدن به سران جریان... این هم بررسی بشه لطفا منتشر کنید
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    درود بر شما استاد که همیشه در کنار مردم هستن
  • مهدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    عالی تاختی مرد .
  • اکبر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    درود به شرفت اون آقای نسبتا محترم مثلا منتقد خیلی راحت هر کسی رو تخریب میکنه حتی استاد علی حاتمی که تو بهشته و نمیتونه از حق خودش دفاع کنه بهترین کار اینه که برنامه 7 تحریم بشه و هیشکی نره
  • صادق IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    حرفای آقای فرخ نژاد که توهین و تهمت بود.چرا؟چون خودش تو گشت ارشاد بازی کرده.حالام جناب پرستویی ضمن حمایت از ایشون خودشم تا تونسته توهین کرده و فحش داده.با اینکارا خودتون بی اعتبار میشید آقای پرستویی.مواضع برنامه هفت هشتاد نود درصد درسته متاسفانه
  • بی نام US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    عمو پرویز اینها سرسپرده هستند
  • بیننده شاکی A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    96 20
    جانا سخن از زبان ما می گویی.
  • بی نام BE ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    38 96
    از اقای پرستویی بعید است با این الفاظ که به کار می برند. کسی که کارش رو درست انجام بده نباید از حرف فراستی و افخمی ناراحت شود. سبک نقد و کار دوستان به این شکل هست. حالا شما قبول نداری نباید که توهین کنید. هنوز یادمان نرفته اقای پرستویی شما سر فیلم قاتل اهلی به استاد کیمیایی توهین کردید. اقای پرستویی شما بهترین بازیگر سینما هستید و با این حرفا بیشتر باعث تخریب خودتان می شوید تا دیگران. هیچ کس کار اقای فراستی و افخمی را قبول نمیکند ولی از طرفی هم نباید بهشون توهین کرد و از الفاظ عقده ای و کینه توزی استفاده کرد. البته بابت فیلم های بسیار ضعیف این دوره جشنواره واقعا برنامه هفت و این آقایان تا حدی درست قضاوت کردند. اقای پرستویی تحمل نقد خودتان را ببرید بالا به جای نوشتن بیانیه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    16 55
    آقاي پرستويي نبودند كه به علي عسگري و دارودسته خيرمقدم مي گفتند؟
  • صادق BE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    28 35
    یک سری شخصیت ها مثل علی کریمی و پرویز پرستویی و ... هستند که بسیار بین مردم محبوب هستند و این محبوبیت بالا باعث شده که اینها خودشون رو دانشمند فرض کنند و هر حرفی که می خوان بزنند و انتظار داشته باشند مردم چشم و گوش بسته به حرفهاشون توجه کنند... در صورتی که اینطور نیست من برنامه ی هفت رو دیدم و با وجود منتقد جدیدشون یعنی قطبی زاده واقعا لذت می بردم از برنامه و اصلا هم منفور نیستند... حداقل افخمی نیست.
  • آرش A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    21 18
    سلام آقا پرستویی متاسفم که تا حالا فیلم های تو را می دیدم , خیلی از نان خوردن می نالی , تا حالا کسی از گرسنگی نمرده دادا , تو چقدر بددهن و از الفاظ بد استفاده می کنی , تو تحصیل کرده ای , خدا رحمت کنه اموات آقای فراستی را , خیلی با کلاسه
  • رضا A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    12 13
    تو سینمای ما هم نون به نرخ روز میخورن و این قاعده مربوط به افخمی نیست، نمونه ش معمای شاه،تا دیروز همشون ژست اپوزیسیون داستن حالا همشون داران معمای شاه بازی میکنن اتفاقا افخمی بسیار شرافتمند تر از بقیه ست چون تکلیفش با خودش معملومه و یکی به نعل و یکی به میخ نمیزنه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    22 17
    این همه عقده گشایی از پرستویی بعید بود
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    9 17
    افرین. من به هیچ وجه سینمایی نیستم وعلاقه خاصی هم به این سینمای حاضر ندارم اما طی چند برنامه ای که در ماه گذشته از این برنامه دیدم بیشتر از یه برنامه سینمایی بنظر میومدبیشتر در گیر مسائل شخصی یا سیاسی شده وبسیار هم به دیگران حتاکی میکرد..این شیوه کار واینطور بدست اوردن نان وشهرت از هر راه دیگری ناپسندیده تر وتاسف بار تر است..اگر نقدی به سینمای کشور هست که مسلما هست بهتره این وظیفه به افرادی سپرده شود که با ضمیری روشن وصرفا درجهت اعتلای سینمای کشور ونه مقاصد دیگر به اجرای این وظیفه بزرگ بپردازند.
  • مهدی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    15 5
    سلام به نظرم هنوز نفهمیدم که کار منتقد نقده اگه قرار باشه که فقط تعریف کنیم که کار جلو نمیره. مطمعنا اگر همین نقدهای به ظاهر تند وجود نداشته باشه که پیشرفتی وجود نخواهد داشت. منتقد هر چقدر هم تند و آزار دهنده بتازه بر فیلم کسی نباید به منتقد پرخاش کنه ، بله درسته ما مردم نقد پذیری نیستیم.بزرگ و کوچگ نداره.مشکل از ماست. آقای پرستویی بازیگر ارزشمند سینما و تلویزیون ، منتقد هرگز به شخصیت افراد حمله نمیکنه بلکه به ساخته آنها کارگردانان بر اساس تفکرش و یا حتی به عمد میتازه ولی شما در پاسخ به منتقد به شخصیت آنها بی احترامی کردید.
  • مهران IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    2 2
    عزیزان هنرمند اگه اینقدر به این اشخاص اعتراض دارند چرا پس ۵تا پنج تا توی برنامه هفت میان و روبروی اقای افخمی و فراستی میشینند. اگر چندتا برنامه تحریم کنند شاید بشه گفت این اعتراضات شخصی نیست
  • علی A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    4 1
    . یکی باید از صبح تا شب کارگری کنه هزار نفر بزنن توی سرش. حالا به آقا برخورده. اصلا شما بهترین بازیگر جهان. یکی از بازیگران تعریف میکند قدیمی ميگفتند بعد از کار معدن بازیگری سختترین کار. اما حالا به این نتیجه رسیدن بازیگری سختترین کار است.
  • امید A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    3 0
    بس است
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    8 3
    انتقاد منصفنه فراستي رو با علم جواب بدين... نه با توهين نديدم فراستي به كسي توهين كنه و هرچي بوده نقد فيلم بوده