رونمایی از پوستر ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات

پوستر ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات، با موضوع احسان و نیکواری که از پانزدهم اسفندماه سال جاری برگزار میشود، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه اصفهان، از پوستر ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات، با موضوع احسان و نیکوکاری که  پانزدهم اسفندماه سال جاری برگزار میشود، رونمایی شد.

حسین ملایی در این نشست اظهار داشت: موضوع احسان و نیکوکاری گستره بسیار وسیعی دارد که به تمامی نیازهای بشری توجه دارد.

وی افزود: تا 40 سال پیش شاید برخی مسایل مانند آلودگی هوا و آب در اصفهان در مرکز توجه نبود اما امروز با توجه به بحران و مشکلاتی در این زمینه مسایل زیست‌محیطی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه جشنواره حسنات نیز در جلسات خود بر این موضوع تاکید داشته است و محیط زیست به عنوان یک بخش مهم مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: از سازمان محیط زیست هم انتظار داریم در این زمینه موضوعات خاص را به هنرمندان برای ساخت فیلم ارائه کند.

وی اضافه کرد:امروز اهداف جشنواره فیلم کوتاه حسنات بیش از انتظار ما تحقق یافته و این جشنواره حرکت فرهنگی ملی رادر سطح کشور رقم زده است.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده توسط هنرمندان جوان ما را در راه استوار می کند، افزود: موضوع خاص جشنواره حسنات از مهم‌ترین از دلایل استقبال این جشنواره است، ما می خواهیم احسان و نیکوکاری در پهنه کشور با زبان زیبا هنرمندان برای مردم بیان شود.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه حسنات تاکید کرد: چشمان و دستان زیادی در کشور ما منتظر احسان هستند که هرکس به زبانی و راهی می‌تواند به آنها کمک کند اما اگر این کمک در قالب هنر درآید تاثیر آن بر توده های مردم موثرتر خواهد بود.

ملایی در پاسخ به این سوال که آیا در پنج دوره گذشته خیریه‌هایی به ساخت فیلم‌ مستند برای جشنواره اقدام کردند، تاکید کرد: باید بر این مطلب تاکید کنم که بسیاری از خیریه‌های اصفهان مانند خیریه صرع، خیریه حضرت ابوالفضل (ع)، خیریه کمال، بنیاد فرهنگی امام محمد باقر (ع) و غیره عملکرد تخصصی دارند که این مورد در کشور کمتر دیده شده است.

وی ادامه داد: ما به بسیاری از خیریه‌های شاخص کشور اعلام کردیم که از فعالیت‌های شاخص خود فیلم مستند تهیه کنند که در جشنواره حسنات نیز مورد استقبال خواهند بود ضمن اینکه در سال‌های گذشته فیلم‌هایی مستند از فعالیت برخی خیریه‌های اصفهان تهیه شده است.

ملایی با بیان اینکه بخش بین المللی در بخش غیررقابتی به جشنواره اضافه شده است، تاکید کرد: ۳۲ فیلمساز خارجی آثار خود را به جشنواره ارسال کردند که یک بخش با عنوان مرور سینمای آلمان به نمایش درمی‌آید و در بخش دیگر نیز ۱۶ فیلم نیز از دیگر کشورهای جهان پخش می‌شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =