افزایش سرانه خدمات عمومی، راهکار رسیدن به اهداف مدیریت شهری است/ لزوم جذب درآمدهای پایدار

شهردار کرج با اشاره به اهداف مدیریت شهری این کلانشهر در راستای توسعه شهر و جلب رضایت شهروندی، افزایش سرانه خدمات عمومی در شهر را به عنوان یکی از راهکارهای رسیدن به این مهم نام برد.

علی ترکاشوند در گفتگو باخبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با تاکید بر ضرورت سیاست گذاری به منظور افزایش سرانه خدمات عمومی و شهری در این کلانشهر عنوان کرد: از دیگر اولویت های مدیریت شهری برنامه ریزی برای جذب درآمدهای پایدار است که باید برای تحقق آن اقدامات ویژه ای را در دستور کار قرار داد.

شهردار کرج، شناخت پتانسیل های عمرانی، خدماتی رفاهی و ... در مناطق شهری را مهم خواند و با بیان اینکه با آگاهی در این خصوص می توان سهم خدمات رسانی در عرصه های مختلف را افزایش داد، بیان کرد: شناخت این مهم زمینه را برای اجرای طرح های خرد و کلان در سطح شهر با توجه به نسبت اولویت ها و نیازهای موجود فراهم می کند.

ترکاشوند، ایجاد ساختارهای شهری همچنین تامین آرامش، آسایش و رفاه زندگی شهروندی را هدف مهم و کلیدی اجرای پروژه های عمرانی خواند و افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری برای اجرای طرح های عمرانی، زیربنایی، ساختاری، اقتصادی و ... در سطح شهر به دلیل شرایط و موقعیت های خاص منطقه از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به تاکید اعضای شورای اسلامی مبنی بر اجرای اقدامات شهری به صورت کارشناسی، ادامه داد: برنامه ها و طرح های عمران شهری باید با رعایت استاندردها، نیازها و مهم تر از آن در نظر داشتن ظرفیت و کشش منطقه در مدار اجرا قرار بگیرد.

ترکاشوند با عنوان این موضوع که در مناطق 12 گانه شهرداری کرج همه اقدامات با در نظر گرفتن امکانات موجود، نیازهای مطرح شده از سوی ساکنین مناطق، اولویت های منطقه ای با در نظرداشتن سطح برخورداری مناطق از خدمات شهری و... انجام می شود، گفت: توجه به پتانسل های اقتصادی و سرمایه گذری نیز از مهمترین اولویت هایی است که در انجام اقدامات مدیریت شهری به آن توجه می شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت پیش بینی بودجه های مناسب و کافی به منظور انتفاع و آبادانی شهر به ارسال بودجه پیشنهادی شهرداری کرج به شورای شهر برای سال آینده اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ارائه شده برای بودجه سال آتی دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که در این بودجه پیشنهادی ۶۵ درصد به پروژه‌های عمرانی و ۳۵ درصد نیز برای هزینه‌های جاری و اجراي طرح‌های غیر عمرانی اختصاص داده شده است.

شهردار کلانشهر کرج با بیان آنکه منابع مالی شهرداری ها با توجه به شرایط حاکم بر کشور دچار تغییر می شود، افزود: این در حالی است که شهرداری ها به عنوان متولی توسعه شهرها و بر اساس وظایف قانونی شناخته شده باید خدمات تعریف شده ای را به شهر و شهروندان ارائه دهند.

وی در پایان اظهار داشت: شهرداری کرج با حمایت شورای اسلامی این کلانشهر اقدامات ویژه ای را در راستای ارائه خدمات بهینه به شهر و شهروندان انجام داده است که از جمله آنها همکاری و تعامل با بانک شهر به منظور تقویت بنیه مالی اجرای پروژه های عمرانی می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =