نجات جان پنج بیمار با اعضای بدن نوجوان ۱۶ ساله ابهری

ایرنا نوشت؛ یک مادر ابهری با رضایت دادن به اهدای اعضای فرزند 16 ساله مرگ مغزی شده خود، به نگرانی مادران پنج بیمار نیازمند پیوند عضو پایان داد.

اعضای بدن محمد آقامیرزایی جوان 16 ساله ابهری که به دلیل تشنج دچار مرگ مغزی شده بود به 5 بیمار نیازمند به پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.
فاطمه خدابنده، مادر محمد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه برای رضای خداوند به اهدای اعضای بدن فرزندم رضایت دادم، گفت: زمانی که فرزندم در بخش icu بستری بود مادرانی را می دیدم که مثل خودم از بیماری فرزندشان رنج می برند، که برخی از آنها در انتظار عضو پیوندی بودند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که همه پزشکان مرگ مغزی محمد را تایید کرده بودند ولی هنوز به بازگشت او امید داشتم و آرزو می کردم کاش مشکل فرزند من نیز با پیوند عضو حل می شد.
مادر محمد افزود: در لحظه ای که به اهدای اعضای محمد رضایت دادم به فکر مادرانی بودم که در بیمارستان به امید پیدا شدن عضوی برای فرزندشان به سر می برند و در شرایطی که می توانستم به آنها کمک کنم، نمی خواستم مادران دیگری نیز مثل من داغ فرزند ببینند.
وی تاکید کرد: زمانی که برنامه ای درباره اهدای عضو از تلویزیون پخش می شد محمد می گفت اعضای بدن من را پس از مرگم اهدا کنید و در بیمارستان رضایت به اهدای عضو را در چهره محمد دیدم.
خدابنده، یادآور شد: از پدران و مادرانی که در شرایطی مانند ما قرار گرفته اند می خواهم در این کار ترس نداشته باشند و به رضای خداوند و اینکه مانع از داغدار شدن چند پدر و مادر دیگر می شوند، فکر کنند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر نیز افزود: اعضای بدن محمد آقا میرزایی شامل کلیه ها، کبد، قلب و ریه به پنج بیمار نیازمند زندگی دوباره داد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =