ایرنا نوشت: شبکه خبری ان. بی. سی به نقل از یک مقام ارشد دولت روسیه نوشته است که مسئولین کرملین قبل از دیدار ولادیمیر پوتین با دونالد ترامپ در حال جمع آوری اطلاعاتی در مورد خصوصیات روانی او هستند تا به کمک این اطلاعات و تحلیل ها پوتین را برای مواجهه با رییس جمهور آمریکا آماده کنند.

شبکه خبری ان بی سی روز سه شنبه در گزارشی به نقل از یکی از مشاوران ارشد کرملین نوشت که کارگزاران و مشاوران سیاسی پوتین به منظور شناخت بهتر پوتین از همتایای آمریکایی اش در حال جمع آوری اطلاعات روانشناختی در مورد ترامپ هستند.
این شبکه خبری در گزارش خود همچنین به نقل از آندری فدورف قائم مقام وزیر خارجه اسبق روسیه ترامپ را 'اهل ریسک' و 'ساده لوح ' توصیف کرده و نوشته است که تلاش بیشتر تیم تحقیقاتی در این پرونده بر شناسایی رفتار ها و اظهارات ماه های اخیر ترامپ متمرکز است.
این در حالی است که جنجال های مربوط به روابط پنهانی ترامپ و اطرافیان و تمایل آشکار او به بهبود روابط کاخ سفید با کرملین توجه و گاه نگرانی هایی را در داخل و خارج آمریکا بر انگیخته است.
از طرفی موضع گیری های برخی از مقام های دولت ترامپ در رابطه با روسیه لزوما منطبق با دیدگاه و خط مشی پیشنهادی رییس جمهور آمریکا نیست و همین مسئله به ناهمگونی هایی در سیاست خارجی این دولت بویژه در رابطه با روسیه اشاره دارد.
برای مثال در حالی که گزارش روز گذشته نیویورک تایمز حاکی از این است که برخی از یاران و نزدیکان غیر دولتی ترامپ در ماه گذشته بطور پنهانی در حال تنظیم توافقنامه ای برای پایان بخشیدن به بحران اوکراین بوده و در این طرح وعده برخی نرمش ها و امتیازاتی را در ازای آزاد سازی صرفا بخش هایی از شرق اوکران به کرملین داده اند، نیکی هیلی سفیر ترامپ در سازمان ملل بصراحت گفته است تازمانی که تمامی سرزمین های اوکراین تحت اشغال روسیه به این کشور بازگردانده نشود تحریم های آمریکایی علیه روسیه به قوت خود باقی خواهند ماند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =