عکس | نخست وزیر دوران قاجار و پهلوی در تماشاخانه ایرانشهر

حمیدرضا نعیمی تا 23 اسفند در نقش قوام‌السلطنه، نخست وزیر دوران قاجار و پهلوی روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا نعیمی تا 23 اسفند در نمایش «کابوس حضرت اشرف» به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل، در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، قوام السلطنه را پیش چشمان زنده می کند.

احمد قوام ملقب به قوام‌السلطنه، سیاستمدار ایرانی پایان دوران قاجار و روزگار پهلوی بود که پنج بار نخست‌وزیر ایران شد؛ دو بار در پایان دوران قاجار و سه بار در زمان حکومت محمدرضا پهلوی. او در زمان قاجار لقب قوام‌السلطنه گرفت و محمدرضا شاه به او لقب حضرت اشرف داد.

حسین پاکدل، حمیدرضا نعیمی را قوام کرده است و عاطفه رضوی را همسر او. مهدی پاکدل در این نمایش نقش برادر همسر قوام را بر عهده دارد و کورش تهامی سید ضیاالدین طباطبایی شده است.

پاکدل در آن چه به عنوان یادداشت کارگردان منتشر کرده آورده است: «باور کنید گذشته خیلی باحال تر از حال و آینده است. هر چه قدر دو تای آخر بی مزه و خنک اند، آن یکی گرم و پرشور و باصفاست. موجود کهنسال سرخوش و بذله گویی است که می شود به راحتی جلوی پایش، پا دراز کرد و از او نقل خاطره شنید، طوری که حسابی سرحال شد.»

برای آن که بدانید پاکدل با گذشته چه کرده است، می توانید تا 23 اسفند هر شب ساعت 19:30 به سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر بروید.

حسین پاکدل (نویسنده و کارگردان)، حمیدرضا نعیمی، عاطفه رضوی، مهدی پاکدل و کورش تهامی (بازیگران) و ایمان افشاریان (دراماتورژ) «کابوس حضرت اشرف»، فردا چهارشنبه چهارم اسفند مهمان کافه خبر خواهند بود و کاربران می توانند اینجا سوالات خود را در قالب کامنت از این هنرمندان بپرسند.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =