تسنیم نوشت: ریاست جمهوری ترکیه گفت که آنکارا قصد افزایش تنش با ایران را ندارد ولی ایران باید در حساب و کتاب‌های خود تجدید نظر کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نمی‌توان از تلاش‌های ایران برای دستیابی به نفوذ در خارج از مرزهای خود چشم پوشی کرد.

بر اساس این گزارش، ریاست جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد: قصد نداریم تنش را با ایران افزایش دهیم؛ ولی ایران باید در حساب و کتاب‌های خود تجدید نظر کند.

این در حالی است که روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اتخاذ مواضع ضد ایرانی مدعی شده بود تهران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

همچنین وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ ایران را به ایجاد بی ثباتی در عراق و سوریه متهم کرده بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    76 41
    خب راست میگه باید اینطوری حرف بزنه،از بس بهشون رو دادیم
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
      3 5
      به نظرم سیاست واقعی فاحشگی سیاسی هست که ترکیه داره یعنی همزمان با روسیه و ایران می بنده تو سوریه بعد که ترامپ میاد می ره با عربستان و امارات _ که حتی در کودتا نقش مستقیم داشتن علیه ایران و روسیه می بنده ـ بعد اگه باز دید ترتیبشو دادن موس موس کنه که باز با ایران و روسیه رفیق باشه. شما هم یاد بگیرید البته بعضی ها از فاحشگی سیاسی خوششون نمیاد اما اولش سخته بعد عادت می کنید.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
      1 6
      بابا تبریز اوغلی مثل اینکه سرعقل اومدی. واقعا چه اتفاقی افتاده؟ میت پولتو نداده؟
    • حجت A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
      4 4
      باورم نمیشه این حرفا رو تبریز اوغلی زده باشه. بالاخره یه بار مثل یه ادم عاقل که سیاست ترکیه رو درک کرده صحبت کرد. خدا یا همه گمراهان عالم رو سرعقل بیار
  • احمد A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    80 34
    برو مملكتت را درست كن
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    27 84
    ما حساب و کتابمان شفاف است و رو بازی می کنیم. شما حساب و کتاب خودت رو اول شفاف کن تا بفهمیم با کی دوستی و با کی دشمن و چرا. مقام رهبری سیاست کلی ما را بارها تبیین کرده اند و آشتی و قهر ما با دیگران به واسطه نزدیک و دور شدن از این سیاست هاست. در حقیقت شما با ما قهر کرده اید. خب قهر نکن. سیاست هات رو عوض کن تا با سیاست های ما همخوانی داشته باشه.
  • اصلاحات آرام تنها راه حل IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    اول اینکه خود کشور ترکیه کم در مسائل عراق و سوریه دخالت نکرده و دوم اینکه ماهم بهتر است بر مسائل داخلی کشور از جمله بیکاری و آزادی بیان و مسئله خوزستان تمرکز بیشتری داشته باشیم تا مسائل کشورهای دوست و برادر
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    65 49
    اگر روابط ایران ترکیه قطع شود ما کمترین ضربه را میخوریم. این را اردوغان خوب میفهمد اما لات بازی درمی آورد. ارتش ظفرمند ترکیه دو ماه است یک شهر کوچک را از داعشیهایی که خودشان بوجود اورده اند نمیتواند پس بگیرد.
  • سام01 IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    10 5
    سیاستهای هر کشوری بدون استثنا بر اساس منافع ملیش تغریف میشه.حالا اگر سیاست ما بر اساس منافع ملییمون هست که هیچ ولی اگر حتی کمی هم از منافع ملیمون زاویه داشته باشه پشتوانه ملی نداره.حالا تحلیل این با کارشناسان بیطرف سیاست بین الملل هست.دیگه از این روشنتر نمیشه بیان کرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    13 19
    بدمون نیاد و متعصبانه قضاوت نکنیم
  • reza DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    38 24
    اگر ایران نبود استانبول دست داعش بود.من کودتا شد ترکیه بودم وضعیت کشورت رو از نزدیک دیدم اگر الان شما هنوز در راس قدرت هستی مدیون ایران هستی وگرنه کشورت به چند ایالت تقسیم شده بود.بهتره فکر امپراطوری عثمانی و از سرت ییرون کنی و مقابل قدرت ایران سر تعظیم فرود آوری هم شما و هم کشورهای عرب منطقه.والسلام
    • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
      5 2
      فقط تو کف اونام که لایکت کردن. فقط اونا. مهم نیس چی گفتی. فقط اوناا
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    4 3
    به نظرم ایران هم از آقای اردوغان بخواد در سیاست‌هایش اینقدر تجدیدنظر نکنه و کمی ثبات شخصیت و رفتار داشته باشه. هر روز با یکی سر شاخ می‌شه و فردا هم پشیمون می‌شه و دم از دوستی می‌زنه. با همین کارهاش تمام همسایه‌های ترکیه به جز گرجستان با این کشور مشکل دارند. از بلغارستان و یونان و قبرس تا عراق و سوریه و ارمنستان و ایران. آقای اردوغان. این ره که تو می‌روی به ترکستان است.