ایرنا نوشت:معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از عموم دلسوزان نظام خواست تنگ نظری ها را کنار گذاشته به سمت توسعه جبهه انقلاب گام بر دارند تا بیش از پیش به سمت تمدن بزرگ اسلامی حرکت کنیم.

حجت الاسلام علی تقوی روز چهارشنبه در آیین معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به روند شکل گیری انقلاب اسلامی اظهار کرد: بسیاری از مسلمانان در اقصی نقاط جهان ماهیت انقلاب اسلامی را پذیرفته و آن را درک کرده اند.
به گفته وی، باید خوراک لازم به منظور حرکت به سوی تمدن اسلامی را تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم که در این میان جایگاه و نقش دانشگاهیان بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: شکل گیری تمدن اسلامی رسالت بسیار سنگینی است که دارای ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری است، در زمینه سخت افزاری توفقیاتی داشته ایم ولی در بخش نرم افزاری تاکنون نتواسنته ایم محصولات قابل ارائه ای را در اختیار سایر جوامع قرار دهیم تا حرکت در این مسیر که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است سرعت بیشتری بگیرد.
معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: دانشگاهیان از تاثیرگذارترین اقشار جامعه در تحقق تمدن اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب هستند.
حجت الاسلام تقوی مهمترین وظیفه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را تبلیغ دین اعلام و اضافه کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب نیز همواره این بوده که باید مبلغان مناسبی برای اسلام و انقلاب در دانشگاه ها باشیم.
وی با اشاره به تقدیم هزاران شهید برای پیروزی و تداوم این انقلاب گفت: قریب به اتفاق شهدا در وصیت نامه های خود دفاع از انقلاب و ولایت فقیه را سفارش کرده اند که همین امر وظیفه مسئولان را در ادامه این مسیر سنگین می کند.
معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: عموم دلسوزان نظام باید به منظور توسعه جبهه انقلاب برخی تنگ نظری ها را کنار گذاشته و با قرار دادن انرژی ها کنار یکدیگر در جهت توسعه علمی و جهادی کشور گام برداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: هماهنگی و همراهی بسیار خوبی میان مسئولان دانشگاه با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برقرار است و بدور از هرگونه تنش و مشکلی برنامه های فرهنگی اجرا می شود.
دکتر علی دلپیشه افزود: فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به اینکه با جان و سلامت مردم در ارتباط است از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دولت تدبیر و امید نیز در این مسیر تلاش کرده از دغدغه های مردم در حوزه سلامت بکاهد.
وی تاکید کرد: تنها در سال گذشته 400 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی در استان ایلام هزینه شد که توانسته رضایت نسبی مردم و مراجعان به مراکز درمانی این استان را به دنبال داشته باشد.
مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این مراسم گفت: دانشگاه ها به عنوان تامین کننده نیروی انسانی نظام از جایگاه خطیری و حساسی برخوردارند.
حجت الاسلام سید محمدباقر هاشمی اضافه کرد: توجه به تهذیب و خودسازی در کنار تقویت بنیه علمی باید در دانشگاه ها مورد توجه باشد تا بتوانیم نیروهایی دلسوز، خلاق و متعهد را برای اداره آینده کشور تربیت کنیم.
در پایان این آیین با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام غلامرضا غیاثی، حجت الاسلام سید محمدباقر هاشمی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام معرفی شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =