رئیس دادگستری لرستان؛ رسانه ملی اشرافی‌گری را رواج می‌دهد

رییس کل دادگستری استان لرستان گفت:رسانه ملی در تبلیغ کالاهای داخلی به گونه‌ای حرکت می‌کند که سبک اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را در جامعه رواج می‌دهد و همین امر عاملی در سست شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق در جامعه نیز می‌شود.

به گزارش خبرانلاین لرستان ،جعفر بدری در جلسه شورای اداری شهرستان سلسله، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این مهم نیازمند مشارکت همه‌جانبه تمامی اقشار جامعه است و اصحاب رسانه در شفاف‌سازی بسیاری از عملکردهای نامناسب مدیران و تصمیم‌گیرندگان نقش کلیدی را بازی می‌کنند.
وی ادامه داد: افکار عمومی بایستی در خصوص حمایت از منابع ملی و سرمایه‌های اجتماعی حساسیت داشته باشند در این صورت است که متخلفان جرأت ارتکاب جرائم را نخواهند داشت، خبرنگاران وکلای افکار عمومی جامعه هستند.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به حقوق متقابل دولت و ملت نسبت به یکدیگر، بیان داشت: پشتیبانی مردم از نظام و دولت در طول 38 سال گذشته با همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی قابل‌تحسین است.
بدری افزود: مسئولین بدانند که این احساس در مردم باید ایجاد شود که دولت حامی مردم است و در جهت شکوفایی آمال مردم قدم برمی‌دارد.
وی با بیان این که برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش بیکاری و مبارزه با گرانی در شرایط اقتصادی فعلی خواسته‌ای همگانی است، خاطرنشان ساخت: مسئولین مربوطه بایستی پاسخگو باشند چراکه مسئول کسی است که در قبال سمتش بایستی مورد سؤال قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم روزبه‌روز از آمار ورودی به دادگستری‌ها کمتر شود، ورود 180 هزار پرونده در سال به دادگستری لرستان قدری نگران‌کننده است اما قریب به 40 درصد از این پرونده‌ها را زندانیان مواد مخدر تشکیل داده‌اند.
بدری افزود: 30 درصد دیگر از این پرونده‌ها مربوط به سرقت است و زمینه آن‌ها هم آمار بسیار بالای بیکاری در استان لرستان و مشکلات معیشتی مردم است.
وی گفت: مابقی هم دعاوی خانوادگی، مهریه و تصادف و چک و سایر موضوعات است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان اظهار کرد: تجمل‌گرایی و تنوع‌طلبی‌های کاذب و انتظارات فراتر از واقعیت زمینه این‌گونه جرائم است لذا زمینه‌یابی ارتکاب جرائم راهکار مناسبی در مقابله و کنترل ارتکاب جرائم است.
بدری با ابراز انتقاد از کم‌کاری دولت در حوزه خانواده، تصریح کرد: چرا طلاق روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند؟ چرا از هر 5 ازدواج یکی از آن‌ها به طلاق می‌انجامد؟
وی افزود: 60 درصد طلاق‌ها مربوط به 5 سال اول زندگی است، هرچند دلایل طلاق متعدد است اما وجود شبکه‌های اجتماعی و پذیرش الگوهای غلط از این شبکه‌ها، سریال‌های چند صدقسمتی که عمدتاً ضد فرهنگی هستند، موجبات این چالش اساسی را به وجود آورده است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان بیان داشت: رسانه ملی برای مقابله با این هجمه‌های فرهنگی رسانه‌های بیگانه و عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی چه برنامه‌هایی را صورت داده است، امروزه کم‌کاری در عرصه تبلیغات مذهبی باعث بروز مشکلات عدیده شده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =