مصطفی یف  در اردبیل: جمهوری آذربایجان برای روابط صمیمیانه خود با ایران اهمیت زیادی قائل است

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان تاکید کرد که این کشور به روابط گرم و صمیمانه خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل بوده و برای ارتقای هر چه بیشتر آن تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ شاهین مصطفی یف امروز در فرودگاه اردبیل به خبرنگاران گفت: روسای جمهوری دو کشور در چند سال اخیر چندین بار با هم دیدار و بر گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کرده اند و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان توصیه های ویژه ای به دولتمردان آذری برای این منظور کرده است.

وی بیان کرد: بر این اساس هیات بلندپایه جمهوری آذربایجان با هدف گسترش مناسبات مرزی با استان اردبیل به این استان سفر کرده و در 2 روز کاری گسترش مناسبات و زمینه های همکاری را با این منطقه مرزی ایران بررسی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باکو به استفاده از توان و قابلیت های مرزی دو کشور اهمیت داده و بر گسترش همکاری ها با استان های مرزی ایران تاکید دارد.

مصطفی یف با اشاره به اتصال جمهوری در محاصره نخجوان از طریق استان اردبیل با خاک جمهوری آذربایجان گفت: نخجوان برای ما مهم است و ما به نقش سازنده وبرادرانه ایران در ایجاد ارتباط و پیوستگی دو بخش این کشور به خوبی واقف هستیم.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین به زمینه های گسترش همکاری های استان اردبیل با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: دو طرف در زمینه های گردشگری، تجارت ، سرمایه گذاری های اقتصادی مشترک و مسایل فرهنگی امکان گسترش همکاری ها را دارند و در این سفر در این زمینه بین مقام های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور مذاکره های لازم برای نیل به اهداف مشترک انجام خواهد گرفت.

مصطفی یف همچنین به توافقنامه دو کشور در زمینه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به شهر اصلاندوز استان اردبیل و ایجاد بندر خشک در منطقه اشاره کرد و گفت : در این سفر ضمن بازدید از منطقه موضوع امتداد راه آهن آذربایجان تا شهر اصلاندوز مورد بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به دیدار هیات آذری از سد خداآفرین که بر روی رودخانه ارس و به صورت مشترک در حال احداث است گفت: فعالیت های اقتصادی در این سد از جمله استفاده مشترک از آب و برق تولیدی زمینه همکاری های اقتصادی جدیدی را برای دو کشور فراهم خواهد کرد.

 

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =