نایب رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و دبیر اجرایی جشنواره موسیقی شمس، هدف از برگزاری این رویداد هنری را کشف استعدادهای جوان در رشته های مختلف موسیقی خواند.

به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا میرزازاده در نشست خبری این جشنواره با بیان اینکه در مقایسه با تعداد بالای هنرآموزان موسیقی در تبریز، انتظار ما از آموزشگاه های موسیقی بیش از این بود افزود: بضاعت موسیقیایی تبریز در ایران شاخص و بی نظیر است چراکه بهترین گروههای پاپ ایران را هنرمندان تبریزی همراهی و هدایت می کنند.

وی گفت: درحالیکه تا سه سال قبل، تنها 20 آموزشگاه موسیقی در تبریز فعال بود، با روی کار آمدن دولت و تغییر سیاست های وزارت محترم ارشاد، این تعداد به 50 واحد رسیده است.

میرزازاده با بیان اینکه کیفیت آموزشهای ارائه شده همگام با افزایش کمی آموزشگاه های موسیقی نبوده است گفت: امروزه دیگر "صلاحیت تدریس" به فراموشی سپرده شده و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد!

وی گفت: این جشنواره موقعیت خوبی خواهد بود برای اینکه اساتید خود و هنرجوهایشان را مورد ارزیابی قرار دهند.

میرزازاده با بیان اینکه حضور 500 هنرجو در جشنواره موسیقی شمس می تواند فقط آمار یک آموزشگاه باشد افزود: شاید به دلیل ضعف اطلاع رسانی یا کم لطفی برخی عزیزان باعث شد که تعداد شرکت کنندگان به اندازه انتظار ما نباشد؛ گرچه برای اولین جشنواره آمار قابل قبولی است.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی شمس با اشاره به نحوه ی رقابت هنرجویان در این جشنواره گفت: برای افرادی که به مرحله نهایی راه یافته اند قطعاتی مشخص شده تا برای اجرا در روز مسابقه ارائه نمایند.

میرزازاده اظهار داشت: این جشنواره شامل بخش تک خوانی، تک نوازی و همچنین گروه نوازی است که در دو سالن بطور همزمان برگزار خواهد شد.

این استاد موسیقی، هدف اصلی از برگزاری جشنواره موسیقی شمس را کشف استعدادهای جدید خواند و گفت: یکی از خلا های حوزه ی موسیقی این است که تربیت هنرمندان به سختی و با هزینه بالا و زمان زیاد انجام می شود اما متاسفانه هنرمندان ما بستری برای معرفی هنر خود ندارند و این جشنواره انگیزه ای خواهد بود تا هنرمندان ما برای معرفی خود این فرصت رقابت و عرض اندام یابند.

گفتنی است، جشنواره موسیقی شمس از 20 تا 26 اسفند در سالن های اصلی تئاتر شهر و سینما ناجی برگزار و آئین اختتامیه نیز روز 27  اسفند برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای خرید بلیط های این جشنواره می توانند به سایت ebilit.com  مراجعه نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =