ایرنا نوشت: آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که ایران قراردادهای طرح های نفتی و گازی خود را برای همکاری با شرکت های روسی در مسکو رونمایی می کند.

نوواک گفت که هیاتی از ایران برای رونمایی از قراردادهای طرح های نفتی و گازی 27 مارس (هفتم فروردین 96) به مسکو سفر می کند.

خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از سخنان وزیر انرژی روسیه در بازگشت از ایران، نوشت: طرف ایرانی در مراسم رونمایی، شرایط قراردادها در این عرصه را به طرف های روسی اعلام می کند.

نوواک گفت: برنامه پیش بینی شده رونمایی از قراردادها در مسکو روند مشارکت در عرصه انرژی بین دو کشور را تقویت می کند و طرفین در مورد آن به توافق رسیده اند.

وزیر انرژی روسیه همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت شرکت های روسی در طرح های نفت و گاز ایران پیشرفت خوبی دارد.
ایتارتاس در ادامه به نقل از منابع وزارت انرژی روسیه نوشت: در زمان حاضر، موضوع های مربوط برگزاری رونمایی طرح های نفت و گاز ایران در دست بررسی است.

اواخر آبان ماه نیز یک نشست آشنایی ویژه هیاتی از بزرگ ترین شرکت های نفتی روسیه علاقه مند به همکاری با ایران در تهران برگزار شد که در آن 30 نفر از مدیران گازپروم، گازپروم نفت، روس نفت، لوک اویل، زاروبژنفت، تات نفت و استروی ترانس گاز شرکت داشتند.

تا کنون یاداشت های تفاهم همکاری سه شرکت لوک اویل، زاروبژنفت و تات نفت با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است و دیگر شرکت های بزرگ روسیه نیز در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در میادین نفتی و گازی جمهوری اسلامی و امضای یادداشت تفاهم مربوطه هستند.

وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه نیز با شرح مذاکرات خود با بیژن نامدار زنگنه همتای ایرانی در تهران، ارزش همکاری های ممکن نفتی-گازی با جمهوری اسلامی را در عرصه های مختلف 20میلیارد دلار برآورد کرد.

نوواک در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 اظهار کرد: برخی شرکت های روسی توجه و علاقه ویژه ای نسبت به تعدادی از معادن در ایران دارند.

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =