ایرنا نوشت: نیروی هوایی فرانسه در تلاش است عقاب ها را برای شکار پهپادهای تروریستی آموزش دهد.

 به گزارش پایگاه خبری آمریکایی اینترناشنال بیزینس تایمز، نیروی هوایی فرانسه در حال تربیت عقابهای طلایی است تا از آنها در پایین آوردن پهپادهایی که برای اهداف تروریستی به پرواز درآمده اند کمک بگیرد.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، از آنجا که تروریست ها به شکل فزاینده ای پهپادهایی را که در فروشگاهها به فروش می رسند برای استفاده در عملیات تروریستی تغییر کاربری می دهند نیروی هوایی فرانسه هم طرح جدیدی در دست گرفته است تا با بهره گیری از عقاب ها امنیت مناطق تحت حفاظت خود را تامین کند.

این طرح با هدف ممانعت از بکارگیری اسلحه برای پایین آوردن پهپادهای تروریستی اجرا می شود چرا که با توجه به سهل الوصول بودن منطقه پروازی پهپادها اگر یکی از آنها در یک منطقه پرجمعیت به پرواز درآید شلیک به آنها خسارات جانی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

اجرای این طرح یک پیش آغاز شد به گونه ای که چهار عقاب را وادار کردند روی پهپادها لانه ساخته و تخم گذاری کنند. زمانی که جوجه ها روی پهپادها از تخم در آمدند گوشت مورد نیاز برای تغذیه آنها به پهپاد وصل می شود و آنها مجبور بودند برای سیر کردن خود دنبال پهپاد پرواز کرده و پس از شکار آن گوشت را به دست آورند. به این ترتیب چهار جوجه به طور حرفه ای به شکارچی پهپاد تبدیل شدند.
به گزارش رویترز، تنها بیست ثانیه طول می کشد که یک عقاب خود را به یک پهپاد در حال پرواز رسانده و آن را روی زمین بنشاند.
با توجه به موفقیت این طرح، نیروی هوایی فرانسه تقاضای اجرای فاز دوم آنرا به مقامات ارائه داده است.
پلیس آلمان نیز از سال گذشته از عقاب ها به همین منظور استفاده می کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =