بحث و جدل‌های برخی از اهالی سینما با مجری و منتقد برنامه «هفت» اگرچه سابقه دارد، اما یک ماهی می‌شود که حسابی بالا گرفته و حد و مرزهای بسیاری را شکسته است. می‌خواهیم نظر شما کاربران گرامی را در این باره جویا شویم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از حضور مسعود فراستی منتقد برنامه سینمایی «هفت» در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی (اینجا) و اظهاراتش درخصوص فیلم «گشت 2» ساخته سعید سهیلی، موجی از انتقادها به این کار و نحوه نقد او به فیلم‌ها در بین اهالی هنر ایجاد شد.

حمید فرخ‌نژاد، پرویز پرستویی، لادن طباطبایی، محسن تنابنده و پولاد کیمایی از جمله بازیگرانی بودند که در صفحات خود در فضای مجازی نسبت به اظهارات فراستی واکنش نشان دادند یا با رسانه‌ها گفت‌و‌گو کردند.

پیش از این هم مجری و منتقد برنامه «هفت» در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، جملات تندی را که گاه زندگی شخصی سینماگران را هدف قرار می‌داد، بیان کرده بودند (اینجا)، که آن‌ها هم با اعتراض‌هایی روبرو شده بود.

برنامه «هفت» دیشب (ششم اسفند) هم تازه‌ترین حلقه از این ماجرا بود که با حمله شدید افخمی به فرخ‌نژاد، پرستویی و جیرانی همراه شد. 

آن‌چه از سوی مجری و منتقد برنامه «هفت» در مورد آثار و حتی زندگی خصوصی سینماگران ایرانی گفته شده است و هم برخی واکنش‌های اهالی هنر هفتم به این صحبت‌ها، دربرگیرنده ادبیاتی غیرمعمول در فضای فرهنگی است.

 

نظر شما درباره این برخوردها، واکنش‌ها در فضای سینمایی جامعه امروز ما گسترش پیدا کرده است، چیست؟

کاربران خبرآنلاین می‌توانند نظرات خود را به صورت کامنت زیر همین مطلب مطرح کنند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    فراستی راه معروف شدن رو پیدا کرده ولی نمیدونه که در عین حال روز به روز منفورتر میشه
    • کاملیان A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      2 4
      باید مثل فوتبال در سینما هم یک قوانین و مقرراتی برای این گونه بحث ها وجود داشته باشد.
  • محسن GB ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    66 50
    یکی میرد ز درد بی نوایی یکی می گفت خانم زردک می خواهی. حکایت این جماعت هم همینه. توی این شرایط وحشتناک اقتصادی، آب و هوای نفرین شده، تهدیدهای روز افزون آمریکا و حامیانش، و خیلی مشکلات و مصائب دیگه، جنگ این حضرات سینماگرها هم واسه خودش عالمی داره.
  • مهدی IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    توقع دیگه ای از این برنامه نمیره
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    به نظر میرسد هر دو طرف تندروی میکنند،ولی دعوت از یک فرد به عنوان کارشناس در خانه ملت در کمیسیون تخصصی مربوط به فرهنگ و سینما امری معمول و متعارف در همه دنیا میباشد و از سمت دیگر استفاده از تریبون رسانه ملی برای پاسخگویی به مطلب صفحه شخصی یک نفر نیز سواستقاده میباشد
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      24 6
      احسنت
  • علی عادل IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    سلام برنامه هفت فحش‌نامه‌ای که توسط افخمی، فراستی و رفقا در رسانه میلی اداره می شود و هر مخالف خود را به عقلی، بلاهت و توطئه گر معرفی می کند. این جریان میراست و دوستان فرهنگی می‌باید این برنامه را بایکوت نموده خاموشی کامل تا افخمی دنبال فیلمسازی خود رفته و میزان اقبال مردم به خود را تمام و کمال دریافت نماید و حاج مسعود فراستی هم به کافه داری خود بپردازد...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    هفت جیرانی علاقمندان و اهالی سینما را دلگرم میکرد هفت افخمی نفرت می پراکند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    در این نقدها و پاسخ ها مشکلی نیست و میتواند ادامه داشته باشد . مشکل این است که افخمی و فراستی تریبون عمومی رسانه ملی را به محل طرح و کش دادن دعواهای شخصی تبدیل کرده اند.
    • امید IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      35 66
      شما مگه نمیگیددرود برمخالف من پس چرا وقتی کس برخلاف نظر شما حرف میزنه به فحشش میکشید آقایون اهل گفتگو آقایون شیک آقایون باتمدن .فحش نامه آقای بازیگر روی واقعی شمارو نشون داد
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      34 17
      زنده باد مخالف ِ‌ من در شرایط ِ برابر. فراستی و افخمی اگه مرد بودن از پرستویی و فرخ نژاد دعوت میکردن برای مناظره و گفتگو. نه که بشینه رو صندلیش تو برنامه ی هفت و هرچی می خواد بار ِ کسی کنه که هیچ رسانه ای نداره جز شبکه های مجازی. این نابرابری و دیکتاتوریه دوستِ منشعارها رو مصادره به مطلوب نکنین که فقط اونجایی که به نفعتون میشه کاربرد داشته باشه‌
    • جلال A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      7 4
      عزيزم بارها از آقاي پرستويي دعوت شد به برنامه حتي چندين بار در پخش زنده گفتند ولي ايشون هربار شان و شخصيت خودشو بالاتر از اين مي دونست تو برنامه اي بياد كه امثال شريفي نيا اومدند و...در حالي كه آقاي شريفي نيا هرچند كوچيك ولي يك گوشه اي از سينما ايران هستش حالا چ ه راه را درست رفته باشه چه اشتباه...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    برای فهم بیشتر آقای افخمی میتوان به نمونه سیاسی ایشان ارجاع داد که مقابل میلیونها بیننده به راحتی دروغ میگفت تهمت می زد و توهمات خود را تنها حقیقت موجود می پنداشت .
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    جناب افخمی چون تو این دولت پست و مقامی نگرفته حالا دلواپس سینما شده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    47 12
    ذر برنامه دیشب، آقای افخمی اصلا اجازه صحبت به آقای سهیلی آزرده دل را نداد. گرچه معلوم بود انتقادات از او موثر بوده و کمی متین تر شده بود. امیدوارم ادامه دهد. در مورد آقای فراستی چند نکته ضروری ست بدانیم. اول اینکه نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است. دوم ..... سوم اینکه مهمترین اشکال ایشان در نقد ادبیات هتاک ایشان است که باعث دلخوری شده است. واقعیت آن است که هیچ کس از نقد خوشش نمی آید، هیچ کس. ولی نقد ضرورت هم دارد. پس بهتر است مودبانه ادا شود.
    • جلال A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      3 2
      ميشه بي ادبي آقاي فراستي را بگي؟ حرفاي آقاي فراستي بي ادبي هستش يا فيلم هاي بشدت بي كيفيت اين دوستان كارگردان و بازيگر كه در موقع لزوم بلدن چطور مظلوم نمايي كنند و خودشونو به مردم بچسبونن.طرف با فيلم بي كيفيتي كه ميسازه هزاران توهين به مخاطب مي كنه اگرم اعتراض كني ميگه فيلم خصوصيه و مي تونستيد نريد و.هميشم تريبون دستشونه و تو همه نظرات كارشناسي و غير كارشناسي دخالت مي كنند.بابا تو هاليوود طرف 50 سال بازيگر به خودش اين حقو نميده خارج از حرفه بازيگري صحبت كنه و حتي تو هنر هم دخالت نميكنه و فقط راجب حرفش حرف مي زنه ولي اينجا چون معروف شدند حق دارن راجب همه چيز حرف بزنن...البته خوبه به خاطر معروفيت از حق مردم دفاع كنند ولي خوب نيست ي جا برن تو اتاق فلان مسئول سر خم كنن واسه وام بعد بگن سياست بده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    19 5
    ادامه کامنت: خوشبختانه زبان فارسی برای محبت آمیز صحبت کردن امکانات وسیعی دارد. مثل اینکه ایشان تسلطی بر این زبان ندارند. همچنین من متوجه نیستم کسی که هیچ نکته مثبتی در جریانی نمی بیند چرا مرتب به آن رجوع می کند. مازوخیست دارد؟ این رفتار ایشان حاکی از تناقضات و مشکلات عمیق شخصیتی در ایشان است. وارد مباحث شخصی تر او نیز نمی شوم که بسیار روشنگر است ولی بیان آنها در حال حاضر در ورطه ی خود او افتادن است.
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    40 23
    افتضاح فقط همین فقط وقت شبکه رو هدر میدن هیچ بار مثبتی نداره
  • رضا A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    38 12
    آقای سعید سهیلی در برنامه هفت گفت که فقط یک فیلم جشنواره را دیده است سئوال : ایشان چگونه با دیدن فقط یک فیلم ، داوران جشنواره و قضاوت آنها را را با بدین شکل و الفاظ توهین آمیز متهم کرد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    53 32
    فراستی مشکل داره. مشخصه. رسانه میلی باید بدونه که آوردن این افراد و بازنشر تفکرات و اعتقاداتشون به جامعه سرایت میکنه. ولی خب رسانه میلی است دیگر
  • مجید IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    36 28
    تعجب میکنم. شما با گبرلو ک مجیزگوی سینماگران بود مشکل داشتید و میگفتید برنامه بی خاصیت شده. کلن برنامه ی مورد علاقتون چجوری باید باشه؟ یکیتون ب من بگه کجای حرف های افخمی درباره پرویز پرستویی اشتباهه؟ ایشون بعد از آژانس شیشه ای فقط خودشو تکرار کرده و الان با اینستاگرام میخاد خودشو تبدیل ب قهرمان ملی کنه. انقدر منزلتش بالا رفته که تو نامش ب کیمیایی میگه نتونستم خودمو مجاب کنم تو فیلمای قبلیت بازی کنم. کلا اینستاگرام ازش ی شخصیت دیگه ساخته. واقعن با بغل کردن همدیگه و بوسیدنه همدیگه ب سبک جلیلوند کار جلو نمیره. الان سطح توقع مخاطب خیلی بالا رفته. فکر میکنید تنها کسانی ک از جشنواره امسال بد گفتن فقط فراستی و افخمی بودن؟ ی سر ب همه ی سایت ها بزنید. هیچ کس و حتی خود سینماگرا هم موافق نبودن.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    53 21
    آنچه مسلم است پشت حمله هفت افخمی و فراستی به فرهادی کیارستمی کیمیایی پناهی و... هیچ نیت خیر و خوبی نیست .
  • حامد IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    48 81
    همه درد از بیسوادی است . وگرنه حرفهای حساب فراستی جوابی جز تایید ندارد.
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      40 20
      فكر نميكني بي‌سواد شما باشي كه به حرفهاي تكراري و بي محتواي يك منتقد ...، صفت حرف حسابي اطلاق ميكني؟ كمي مقالات نقد فيلم اجنبي‌ها را بخوان تا متوجه بشوي منتقدان فيلم خارجي چه تعريفي از "سواد" برايت روشن ميكنند.
    • جلال A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      4 4
      دئست عزيز بي نام ميشه چنتا از مقالات نقد فيلم هاي به قول شما اجنبي را به عنوان نمونه بگيد؟؟ آره حرفاي آقاي فراستي تكراري و بي محتوا شده چون سينماي ما تكراري و بي محتوا شده...اگه حتي و فقط حتي يك مقاله هم نه و فقط يك خط از نقد همون منتقداي فيلم هاي اجنبي را خونده باشيد مي بينيد كه به شدت تندتر و گزنده تر و بي مهاباتر نقد مي كنند...مملكت ما شده اينكه همه جلوي هم مجيز همو بگيم بعد پشت هم بكوبيم همو...سينمامونم مثل ورزشمون مثل سياستمون و اصلا مثل كف خيابونمون هست...تقريبا 99 درصدمون نمي تونيم تو روي طرف حرفمونو بزنيم ولي خوب بلديم تو محيط هاي مجازي و پشت سرش بتركونيمش
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    17 8
    اولا که منتقد برنامه هفت نقد نمی کنه فیلمها رو، وقتی مدام با بی ادبی و الفاظ زشت و بعضی موارد رکیک در مورد فیلم ها حرف میزنه دیگه اسمش منتقد نیست و نمیشه دیگه در مورد کارش حرف زد. ثانیا بهروز افخمی هم خیلی خودش رو بالا می دونه همین دیشب یه جوری در مورد پرویز پرستویی حرف می زد که انگار چه جایگاه بالایی داره اما مصداق تمام حرفهاش خودش بود و وقتی اون طوری از بالا به همه نگاه می کنه روشنه که نقد این فرد معنایی نداره چون قرار نیست قبول کنه چیزی رو. برنامه هفت بین سینماگران یک مداقع هم نداره چه طوره که اون وقت خیلی حق به جانب بهروز افخمی حق رو به خودش میده؟ کی از کار هفت دفاع میکنه؟
  • جلال A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    13 7
    ...زبان نقد گزندس و بسیار بسیار تندتر از اقای فراستی همه جای دنیا نقد می کنند...دیگه دوره شرکت تو برنامه اعیاد و جایزه گرفتن واسه شما بازیگرا باید تموم بشه...دیگه سوالای چرت و پرت مجری ها و پاسخ شما و تشویق حضار کم کم باید تموم بشه...دیگه وقتشه تو بوته آزمایش قرار بگیرید...وقتشه نقد بشید اونم خیلی بدتر از الان...
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      0 1
      بله.زبان نقد باید گزنده باشه.نه پر از فحش.
  • مجید گلپا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    11 21
    خدایی من نه از افخمی و فراستی خوشم میاد نه از پرویز پرستویی که گوشت تلخه ولی خدایی افخمی راست میگه حق پرویز پرستویی نبود اول بشه و حق پیمان معادی رو خورد.پرستویی چند ساله نون بازی توی اژانس شیشه ای رو میخوره.بسه دیگه.
  • آرش A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    18 6
    دو سوال از افخمی: می فرمایید که 3 سال پیش نگران جریانی شدید که با پول دولت فیلم می سازه و نگران اینکه مردم هم نمی بینند نیست. فرزند صبح و روباه رو با چی ساختید؟ کسی هم اون دو تا فیلم رو دید؟ جریانی که می فرمایید دشمن سینماست، خود حضرتعالی نیستید با این دو فیلم؟ می فرمائید که بازیگر نباید فکر کنه معلم اخلاق شده. فقط پرویز پرستوئی نباید اینجوری فکر کنه و فقط رسالت دارید به او تذکر بدهید؟ جناب آقای داریوش ارجمند وحشتناک این شکلی نشده اند؟ و شما از فرصت حضور ایشون در برنامه تون برای ابراز این نقد بهشون استفاده کردید؟ یا چون در اونجا از شما و هفت و فراستی تعریف کرد، شما هم ترجیح دادید فعلا به پرویز پرستوئی بپردازید؟
  • حسن IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    15 6
    شاید قسمتی از حرف ها و انتقادات افخمی و فراستی درست باشه ولی کلا آنها با ایجاد جریان پوپولیستی و هوچی گری سعی در بالا بردن مخاطب دارند
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    9 16
    انتقاد فراستی به سینما و فیلمسازی بود یعنی نقد حرفه ای حرف فرخ نژاد اتهام بود نه انتقاد گفته بود فراستی بک آدم فروش است
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    15 1
    مشکل فراستی این است که می خواهد نقش یک فرد با گرایش فکری چپ را بازی کند اما با صدا و سیما همکاری می کند که افراطی ...است مشکل سینماگران این است که می خواهند خود را مترقی نشان بدهند اما با ارشاد همکاری می کنند که آن هم ....
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    12 9
    برنامه هفت نظر میده ونقد میکنه وهمین خوبه چون واقعا نقد خوبه ولی باید تحمل داشت وپذیرفت ولی کو تحمل بایکوت کردن مخالف خیلی بده مردم خودشون وقتی م تونن قضاوت کنن که همه فیلمها رو دیده باشند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    17 10
    ایشان ناسزا گویی را جایکزین نقد کرده است. شوربختانه این سکه رایج این سالهای صدا و سیما است و ایشان هم نان را به نرخ روز میخورد
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    16 8
    فراستى يک منتقد هست, براساس نظر شخصيش و برخى موارد جهت گيرى سياسى و مسائل غير سينمايى فيلمهارو نقد ميکنه, البته خيلى خوب بلده چطور صحبت کنه تا نظرهارو به خودش جلب کنه, بى خودى اينقدر بزرگش نکنيد, هيچ جاى دنيا فيلم سازان اينقدر به منتقدها حساس نيستند به قول مديرى توى مرد هزار چهره اونا کارشون اينه پول ميگيرن فيلم ميبينن بعد نقد ميکنن, اصلا فيلم ساز بايد شخصيتش اينقدر بالا باشه که در مسائل غير فنى و غير سينمايى جواب منتقدهارو نده. اما قضيه افخمى فرق ميکنه, ايشون با طناب صدا و سيما خودشو وارد بازى بدى کرده به خيالش با اين حاشيه ها داره بيننده هاى برنامشو زياد ميکنه که البته درسته, ولى هدف صدا و سيما از توليد همچين برنامه هاى انتقادى چيزاى ديگه ست.
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    26 3
    افخمى توى هر برنامه مدام از داورى هاى فاجعه جشنواره صحبت ميکنه, که البته هميشه همين طور بوده و تا زمانى که جشنواره اينجورى برگزار بشه ادامه داره, آقاى افخمى مثل اينکه يادشون رفته سالى که خودشون داور بودن چه فيلمى بهترين فيلم شد, استرداد, که مطمئنا خيلى ها نديدن اين فيلم رو آيا سال 91 فيلم بهتر از استرداد نداشتيم
  • هاشم IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    16 23
    اگر جناح بندی نکنن خوبه. مجری و کارشناس نباید کوتاه بیان. درود بر مسعود فراستی عزیز.
  • احسان IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    14 5
    یه سوال ساده ؟ چرا توو ایران که این همه جوون تحصیل کرده توو هر رشته و زمینه ای داره،میدون و تریبون و شانس اظهارنظر فقط و فقط دست چند نفره ؟؟؟ و همیشه همون ها می چسبن به صندلی ها تاااااااا وقتی که از نفس بیفتن؟ به بقیه هم بها بدین تو رو خدا ... این همه منتقد و کارگردان و نویسنده و ...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    13 10
    اصل ماجرا و ریشه برخوردها این است که اینها دو طیف سینمای ایران هستند . یک طیف شامل کسانی مانند مرحوم سلحشور شورجه ، حاتمی کیا ، دری ، ده نمکی و... یک طیف کسانی مانند اصغر فرهادی ، جعفر پناهی ،داوودنژاد ، میرکریمی ، میری ، درمیشیان و... . افخمی فراستی و برنامه هفت به طیف اول نزدیک اند .
  • عارفی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    4 0
    هنرمندان سرمشق جامعه هستند. وقتی آنان از ادبیات بی ادبی در بحث ها بهره بگیرند تاثیر منفی اش بسیار بیشتر است.
  • حسینعلی مستعان IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    11 3
    آفرین بر دکتر سید مسعود فراستی که دست این هنرمندان رو حسابی روو کرد. اینها چیزی از سینمای واقعی نمی دانند
  • گویلی RO ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    5 0
    نقد اثر نباید با نقد هنرمند اشتباه شود. در این صورت ادبیات نقد به بیراهه می رود.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    5 0
    به نظر من خبر آنلاین یک نظر سنجی بزاره ببینه کدوم محبوب تر هستند افخمی می گفت من روز به روز محبوبو تر میشم.
    • بی نام RO ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      0 0
      محبوبیت ارزشی داره؟ محبوبیت میان......؟
  • مادر دوتا نوجوان A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    5 2
    اهل نقد فیلم نیستم.توهین وبا لحن زشت با دیگران برخورد کردن از هیچکس وهیچ گروهی پذیرفته نیست .ولی سالهاست که از سینمای ایران به خاطر حرفهای مستهجن جنسی یا صحنه های جنسی سبک به شدت دلگیرم .اگه برنامه هفت ونقدهای تند ورک فراستی وافخمی باعث بشه سینماگران ترمز این بی اخلاقیها وساخت فیلمهایی که توهین به شعور مخاطبه رو بکشن .در آن صورت ازهفت وافخمی وفراستی ممنونم.
  • پسرشجاع A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    4 1
    سینمای ایران ،بیش از پیش به سمت پوچی پیش می رود،یادش بخیر ،روزگاری سینمایی داشتیم که متعهد بود ودردهای جامعه را بیان میکرد،رسالت شریف فراستی این است که موافق با این سینمای پوچ ومتعلق به طبقه ده درصد نباشد،مرکز ثقل مافیا را شناخته است،مافیایی که در مافیهای آن غیر ازپوچی وسلب مسئولیت نهفته نیست،سینمایی که از فیلم هایش لذت نمی بریم،مافیایی که از محل بیت المال وبودجه دولتی ارتزاق میکند اما چیزی برای عرضه ندارد وما را مایوس وناامید ازسینماها وجشنواره هابه بیرون رهنمون میکند...
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    12 0
    باید یاد بگیریم از هم انتقاد کنیم اما با ادبیات درست و اخلاقی
  • بی نام RO ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    1 0
    اخه ادمى كه صراحتن بياد بگه من هر چى دلم بخواد ميگم،هيچ كى جرات نميكنه جواب منو بده، اين ادم لايق اين هست كه بياد تو يه برنامه؟ما ديگه منتقد نداريم كه هر هفته اين ادم رو بايد ببينيم؟ اين مديران برنامه دنبال تخريب كى هستن؟ والاه جواب منفى ميده اين كارها، حتما غرضى در كار هست ...