با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان، تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی ارومیه و کنفدراسیون صاحب کاران جمهوری آذربایجان امضا شد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در نشست مشترک هیئت تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ارومیه و کنفدراسیون صاحبکاران جمهوری آذربایجان امضا شد.

اشتراکات دو کشور زمینه ساز همکاری های بیشتر است
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در این نشست گفت: ایران و آذربایجان دو کشور دوست و همسایه با اشتراکات بسیاری هستند و همکاری بین این دو کشور میتواند پیشرفت مردم و دو کشور را بهمراه داشته باشد.
وی افزود: در سفری که چندی پیش به کشور آذربایجان داشتیم از توانمندی های این کشور اطلاع و دیداری نیز با رئیس جمهور این کشور داشتیم و  تصمیم بر این شد که سفری متقابل از سوی تجار و بازرگانان این کشور به استان آذربایجان غربی صورت گیرد که خوشبختانه خیلی زود این مهم اتفاق افتاد.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ظرفیت های بالقوه استان از جمله منطقه آزاد ماکو میتواند زمینه ساز همکاری های بین دو منطقه شود.

رئیس جمهور از همکاری های بین ایران و آذربایجان حمایت می کند
محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز با مهم خواندن این نشست گفت: افزایش روابط بین دو کشور و افزایش همکاری های دوجانبه با امضاب تفاهم نامه های همکاری در طی چندسال گذشته پشتوانه محکمی برای افزایش تبادلات دو کشور است.
وی افزود: افزایش هفتاد درصدی رشد تجارت بین دو کشور از زمینه های مهم این افزایش همکاری هاست.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از تصمیمات مهمی که در کمیسیون اقتصادی گرفتیم و رئیس جمهور از آن حمایت کردند ، گسترش همکاری بین استان های مختلف دو کشور بوده است.

آذربایجان غربی آمادگی افزایش تبادلات اقتصادی بین دو کشور را داراست
حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه هم گفت: استان آذربایجان غربی آمادگی خود را برای رشد توسعه اقتصادی بین دو کشور دارد.
وی افزود: در مورد مشکلات موجود در مراودات بانکی ، باید مسئولین دو کشور ایران و آذربایجان عنایت خاصی را داشته باشند.
رئیس اتاق ارومیه تصریح کرد: امید است در این نشست جمهوری خودمختار نخجوان بتواند نقش برجسته خود را برای همکاری با استان آذربایجان غربی در مراودات و تبادلات تجاری بین دو کشور ایفا کند تا از فرصت های ایجاد شده برای دو کشور بهره مند شویم.

قره باغ جزو خاک جمهوری آذربایجان است
هادی بهادری نماینده ارومیه نیز گفت: در فضای پسابرجام ارتباط خوبی برای برقراری همکاری ها بین کشورهای مختلف و ایران ایجاد شده است که در این میان هم مرزی استان آذربایجان غربی با ۳ کشور یک شاخص مهم تلقی میشود.
وی اضافه کرد: کشور آذربایجان برای ایران ارزش بسیاری دارد زیرا ارتباط فرهنگی و تاریخی بین دو کشور از قدیم وجود داشته است.
نماینده ارومیه در پایان تصریح کرد: همانطور که رهبر کشورمان نیز گفته اند، قره باغ را جزو خاک کشور مسلمان جمهوری آذربایجان میدانیم.

ایران همسایه ای قدرتمند و برادری ارزشمند برای آذربایجان است
شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان ضمن حمایت از افزایش همکاری بین دو کشور گفت: ایران همسایه ای قدرتمند و برادری ارزشمند بوده و اراده ۲ طرف، بالا بردن حجم مبادلات تجاری است.
وی با اشاره به تحقق حجم ۵۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری بین ۲ کشور، اظهار کرد: این هدف با همت ۲ طرف محقق شده و نشانه عزم جدی ۲ کشور برای گسترش روابط تجاری است.
وی ادامه داد: روابط اقتصادی زیادی می تواند بین تجار و سرمایه گذاران آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان صورت بگیرد و این سفر در راستای تسهیل این روابط موثر است.

عکاس: نگار خورشیدپیکر

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =