فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی بیش از یک ماه است که کارلوس کی‌روش را می‌خواهد تا بتواند با بهره بردن از تجربه این مربی به جام جهانی ۲۰۱۸ برسد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: اما مربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد و حتی رد شدن استعفای اخیر او از سوی ایران هم باعث نشد تا آفریقایی‌ها دست از سر سرمربی تیم ملی ایران بردارند و همچنان از کی‌روش به عنوان گزینه اصلی خود نام می‌برند. این در حالی است که چندی پیش رسانه‌های آفریقای جنوبی پرده از توافقی پنهانی بین کی‌روش و فدراسیون این کشور برداشتند که پس از رد شدن استعفای این مربی از سوی ایران خبرش رسانه‌ای شد. بنابراین گزارش کی‌روش به علت مشکلات موجود در فوتبال ایران، نبود امکانات و از سوی دیگر کارشکنی عده‌ای همچون برانکو در برنامه‌های تیم ملی واقعاً قید حضور روی نیمکت تیم ملی ایران را زده بود و به دلیل حضور مادر، دختر و نوه‌اش در ژوهانسبورگ بی‌علاقه به قبول هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی نبود اما این امکان با رد شدن استعفای او و وعده‌های جدید فدراسیون فوتبال ایران به وجود نیامد. با این حال کارلوس کی‌روش در پی اصرار فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای جذب او و برای اطمینان از عمل کردن فدراسیون ایران به تعهداتش از طرف آفریقایی خود خواسته تا معرفی سرمربی تیم ملی را تا اول مارس به تعویق بیندازد و بنابر افشاگری رسانه‌های آفریقایی تا این زمان به فدراسیون فوتبال ایران ضرب‌الاجل داده تا به تعهدات خود عمل کرده و شرایط برای آماده‌سازی تیم ملی را فراهم کند، اتفاقی که اگر رخ ندهد کی‌روش این بار با قطع همکاری یک‌طرفه قید ایران را برای همیشه زده و برای قبول هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی راهی این کشور خواهد شد و به همین دلیل است که فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی هفته‌هاست با اعلام فهرست نامزدهای سرمربیگری تیم ملی این کشور که نام کی‌روش در صدر آن قرار دارد هنوز اقدام به معرفی سرمربی قطعی خود نکرده است. از سوی دیگر کارلوس کی‌روش هم روز گذشته برای اولین بار به وضوح از فدراسیون ایران خواست تا تکلیف او و تیم ملی را روشن کند تا وی بتواند به پیشنهادات دیگر خود به طور جدی فکر کند. گویا همین تعلل فدراسیون فوتبال و در حال پایان بودن ضرب‌الاجل کی‌روش باعث شده تا وزیر ورزش خود شخصاً روز گذشته در بیانیه‌ای خواهان حمایت همه‌جانبه از تیم ملی و کارلوس کی‌روش شود تا به فدراسیون فوتبال گوشزد کند که فکر قطع همکاری با این مربی موفق را از ذهن خارج کند.

41503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد RO ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    28 4
    قابل توجه امثال مایلی کهن و درخشان و یه عده ظاهر بین که میگفتند کیروش از جایی دعوت ندارد.با این افکار عقب مانده دوباره در نبود کیروش به فوتبال حالا بزن زیرش خدا کریمه برمیگردیم