سوگواره یاس نبوی در ۴۸ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: سوگواره یاس نبوی در ۴۸ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه با سه ویژه برنامه محوری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری این سوگواره به مدت پنج روز از هشتم اسفندماه تا دوازدهم اسفندماه در آستان مبارک ۴۸ بقعه متبرکه اجرا می‌شود و اقدامات مختلفی برای حضور طیف‌های مختلف و برگزاری باشکوه این مراسم ندارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر بیان کرد: ۴۵ روحانی برای سخنرانی و ترویج سیره فاطمی به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند که ۳۰ نفر از انها بومی استان و ۱۵ نفر از روحانیون اعزامی از قم هستند.

وی گفت: مراسم سوگواره یاس نبوی صبح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از ساعت ۹ صبح با حرکت دستجات و هیئات عزاداری از مناطق محتلف به سوی بقاع متبرکه آغاز و با اقامه نماز ظهر و عصر پایان می‌یابد و در بعد ظهر روز شهادت «همایش رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان با حضور بسیج بانوان، حوزه علمیه خواهران، هیئت های مذهبی خواهران در بقاع شاخص هر شهرستان اجرا می‌شود.

محمدیان افزود: در همان روز بعداز نماز مغرب وعشاء مراسم عزاداری «شام غریبان یاس نبوی» باحضور سادات جلیل القدر بعنوان صاحبان عزا وفرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) و عموم عاشقان ومحبان ان حضرت برگزار خواهد شد.

وی برپایی «نمایشگاه یاس نبوی» با محتوای مباحث و تصاویر مربوط به سبک زندگی فاطمی، حجاب و عفاف و دفاع از حریم ولایت و مطرح کردن حضرت زهرا(س) به‌عنوان اولین شهیده راه ولایت وامامت در بقاع شاخص استان را یکی دیگر اقدمات این سوگواره اعلام واضافه کرد: کتابچه شکوه مادر چاپ معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه که با بیان فضائل وپیام های فاطمی بهمراه ۱۳ سئوال تستی طرح شده و جوایز ارزنده‌ای اهدا می شود در بقاع متبرکه استان توزیع می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =