تحقق رشد اقتصادی ۶ درصدی با کمک سرمایه‌گذاری خارجی

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت:«با توجه به پیش بینی رشد اقتصادی۶ درصدی در برنامه ششم، نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست مشترک فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با نمایندگان بنیاد بوش آلمان در اتاق تهران برگزار شد. در این نشست، مهدی جهانگیری، نائب رییس اتاق تهران گفت:« شرایط ایران در پسابرجام و ویژه بوده است  و این توافق دریچه‌های جدیدی از تعامل با دنیا را برای کشور باز کرده است. به همین ترتیب برگزاری  نشست‌های مشترک به نفع کشور و بخش خصصوصی است.»

وی ادامه داد:«  ایران دومین قدرت برتر منطقه است و دارای نیروی انسانی جوان و شرایط استراتژیک مناسبی است و در بخش اقتصادی می تواند بازار مناسبی برای کشورهای خارجی باشد.»

جهانگیری عنوان کرد:«با توجه به پیش بینی رشد اقتصادی 6 درصدی در برنامه ششم، نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم. دولت توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از سیاست های خود قرارداده بود به طوری که برای نخستن بار در سال گذشته، تراز تجاری ایران مثبت شد.»

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بیان کرد:« توجه به رشد، توسعه و آموزش نیروهای کار باید در دستور کار همگان قرار گیرد و حمایت از شرکت های دانش بنیان موضوعی بسیار مهمی است. همچنین در بودجه پیشنهادی سال آینده اتاق تهران، حمایت از شرکت های دانش بنیان، دانشجویان خارج از کشور و کمک به پایان نامه های دانشجویان ارشد و دکترا مطرح شده است.»

جهانگیری با اشاره به اینکه بخش خصوصی از دولت انتظار دارد که به شرکت ها دانش بنیان و دانشجویان اهمیت دهد، گفت:« اتاق تهران آمادگی خود را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اعلام می‌کند و امیدواریم امید است برگزاری این نشست ها و امضا توافق نامه ها بتواند زمینه همکاری مشترک و بلند مدت را فراهم کند.»

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =