کارلوس کی‌روش یکی از بهترین مربیانی است که فوتبال ایران تاکنون به خود دیده است.

روزنامه خبرورزشی نوشت: او سابقه سرمربیگری در رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال را در کارنامه دارد اما ویژگی اصلی این مربی نظم و دیسیپلین و اقتدار است. کی‌روش اگر یک نکته هم به کل فوتبال ایران آموزش داده ‌باشد، همانا مبارزه با بازیکن‌سالاری است.
دیروز با یکی از بازیکنان تیم ملی صحبت می‌کردیم که مدت‌هاست به تیم ایران دعوت نمی‌شود اما با این وجود به شدت از کارلوس کی‌روش تعریف کرد.
طرف که تمایلی به افشای نام خود نداشت، می‌گفت: «کارلوس کی‌روش آدم بداخلاقی نیست و اتفاقاً پاره‌ای اوقات شوخی می‌کند و اهل بگو و بخند هم هست اما وقتی پایش را داخل زمین تمرین یا رختکن تیم می‌گذارد، بازیکنان بزرگتر خودشان را پنهان کرده و سعی می‌کنند در تیررس نگاه او نباشند! کی‌روش به شدت به جزئیات توجه کرده وکوچک‌ترین اشتباهی را نمی‌پذیرد. از نظم و ساعت تمرین بگیرید تا حتی لباس پوشیدن بازیکنان و... خلاصه آن که مدیریت او مثال‌زدنی است.»

به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش این درس را از الکس فرگوسن گرفته باشد. سرمربی سابق منچستریونایتد به شدت سختگیر بود و با کسی شوخی نداشت.
ماجرای سشوار فرگوسن در رختکن که به طعنه در مورد داد و بیدادهای این مربی اسکاتلندی بر سر بازیکنان سرشناس منچستریونایتد به کار برده می‌شود و هنوز هم ورد زبان ستاره‌های سابق این تیم محبوب است.
ماجرای پرتاب کفش به صورت دیوید بکام و شکافته شدن ابروی این ستاره خوش‌سیما هنوز هم هرازگاهی در رسانه‌های انگلیسی مطرح می‌شود. بدیهی است کارلوس کی‌روش به عنوان همکار و شاگرد الکس فرگوسن هم همان رویه را در پیش بگیرد.
برای مرد پرتغالی فرق نمی‌کند طرف حسابش مهدی رحمتی باشد یا سوشا مکانی یا حتی محمدرضا اخباری و... او اقتدارش را زیر سؤال نمی‌برد. اتفاقاً کارلوس کی‌روش همواره سعی می‌کند با بزرگترهای تیم برخورد کند تا بقیه حساب کار دست‌شان بیاید. همین رفتارها و نظم و انضباط است که کارلوس کی‌روش را نسبت به بقیه مربیان ایرانی و حتی خارجی شاغل در لیگ برتر متمایز می‌کند، نمی‌کند؟!

کی‌روش با پیام صادقیان زودتر از همه برخورد کرد!
کارلوس کی‌روش چند ماه پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل مهمان یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون بود. مجری برنامه در پشت صحنه برنامه بحث را به بازیکنان فانتزی تیم ملی کشاند که مرد پرتغالی به صورت خصوصی گفت: «بعد از علی کریمی شما دیگر ستاره فانتزی به درد بخوری ندارید که بتواند یک‌تنه به محوطه جریمه حریف بزند!»
آقای مجری اسم برخی بازیکنان فانتزی را آورد و هر بار کی‌روش سرش را به علامت پاسخ منفی تکان داد. در نهایت روی اسم پیام صادقیان مکثی کرد و گفت: «بازیکن بااستعدادی است ولی نمی‌تواند خودش را کنترل کند و...!»
اتفاقاً پیش‌بینی کی‌روش درست از آب درآمد و پیام صادقیان در چند نوبت در مسابقات پرسپولیس و بازی دوستانه تیم ملی با موزامبیک با بازیکن حریف درگیر شد تا از لیست جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل خط بخورد!

41503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
    15 55
    خوب که چی
  • بی نام RO ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
    31 57
    دراینکه کی روش مربی خوبیست شکی ندارم ولی شماهم خیلی خدمت ایشون ارادت دارین
  • بدون نام ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
    40 3
    نظم چيست: قرار دادن هر چيزي سر جاي خودش.
  • مهيار A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
    62 12
    درود به كيروش