استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران شهرستان‌هایی که شهید مدافع حرم دارند موظف به نام‌گذاری یک خیابان با نام شهید مدافع حرم در آن شهرستان هستند.

قاسم سلیمانی دشتکی 16 اسفند ماه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:با هماهنگی و مساعدت فرمانداران وشهرداران مرمت و بازسازی اغلب تابلوهای ایثار و شهادت در استان اجرایی شد.


وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، موظف به ساماندهی افراد تحت پوشش در قالب تشکل اقتصادی است، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طی نامه‌ای رسمی به تمامی کارگاه‌های تولیدی، اعم از کارگاه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی ابلاغ کند که در قبال استخدام افراد تحت پوشش، امکاناتی اعم از پرداخت حق‌بیمه کارفرما به مدت پنج سال را اعطا خواهد کرد.


استاندار دیدار بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدا در مناطق محروم را الزامی دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر دیدار خانواده شهدا، دیدار از خانواده جانبازان را نیز در برنامه‌های خود بگنجانند.


وی خاطر نشان کرد: فرمانداران شهرستان‌هایی که شهید مدافع حرم دارند موظف به نام‌گذاری یک خیابان با نام شهید مدافع حرم در آن شهرستان هستند.


سلیمانی دشتکی اظهار کرد: طرح المان ایثار در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز هرچه سریع‌تر اجرایی شود .


وی عملکرد صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیمای استان با تدوین و پخش برنامه‌‌هایی از زندگی‌نامه شهدای استان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده است


استاندار خاطرنشان کرد: از آنجایی که شهرکرد مرکز استان است اجرای طرح‌های فرهنگی در آن ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند مورد تأیید نظام هستند و نباید زمینه بهره‌برداری سیاسی سخنرانان دعوت شده به استان فراهم شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثار گران استان نیز  با اشاره به برگزاری 3 یادواره شهید در استان تا پایان سال اظهار داشت: تاکنون 123 یادواره شهید در استان برگزار شده است.

 

فریبرز نجفی  افزود: تاکنون 90 درصد از تابلوهای مربوط به شهدا مرمت و بازسازی شده که تا پایان سال مابقی نیز مرمت و بازسازی می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به واگذاری نگهداری از گلزارهای شهدا به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بیان کرد: پس از بازسازی و مرمت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید اهتمام بیشتری در نگهداری از گلزارهای شهدا داشته باشند.

 

نجفی با اشاره به برگزاری 53 برنامه ویژه هفته شهید گفت: روز 20 اسفندماه پیاده‌روی عمومی و 22 اسفندماه نیز همایش تجلیل از مادران شهدا برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به افزایش اعتبارات بازسازی گلزار شهدا خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات بازسازی گلزار شهدا نسبت به سال گذشته 85 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرکشی از خانواده شهدا تصریح کرد: در طول دهه فجر از 260 خانواده شهید سرکشی شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =