طبق مصوبه کمیته نظارت شورای شهر تهران، ساماندهی متکدیان و کارتن‌خواب‌ها در محله تجریش و تعریض خیابان باهنر در محله حصار بوعلی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه رسیدگی به مشکلات محلات شمال تهران در دستور کار کمیته نظارت شورای شهر قرار گرفت و این کمیته با حضور برخی شهروندان، شورایاران محلات تجریش و حصار بوعلی و مدیران شهری محلی تشکیل جلسه داد.
در این نشست و در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مسائلی از جمله امکان احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از افراد کارتن خواب و متکدی در دست بررسی قرار گرفت.
همچنین اعضاء شورایاری محله تجریش در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک پیشنهاد کردند ساماندهی ترافیکی خیابان شهرداری حد فاصل "میدان تجریش" تا "میدان قدس" و "خیابان شریعتی" حد فاصل "میدان قدس" تا "پل صدر" ، ساماندهی ایستگاه خط مینی بوس رانی درکه واقع در میدان تجریش و ساماندهی خطوط تاکسی واقع در ابتدای خیابان شریعتی انجام شود که این امور در دست پیگیری است.
امکان احداث فضاهای ورزشی به منظور انجام ورزشهای گروهی و انفرادی و احداث ساختمان سرای محله به منظور ارائه خدمات مطلوب تر اجتماعی و فرهنگی به اهالی محله سایر مواردی است که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
در این جلسه، اهالی محله تجریش در خواست هایی را مبنی بر استقرار کانکس نیروی انتظامی در ضلع غربی بوستان آرزو و همچنین تکمیل عملیات ایجاد شبکه فاضلاب شهری داشتند که این موارد به سازمان های مربوطه ارجاع داده شد.
همچنین نشست بررسی مشکلات محله حصار بوعلی واقع در منطقه 1 تهران نیز برگزار شد. در این محله مواردی از جمله هرس کردن و رسیدگی به درختان خشک شده، نظارت مستمر به منظور نگهداری از فضای سبز موجود و باغات در سطح محله و ممانعت از تخریب باغات به ویژه در محدوده خیابان سرتیپ رضا سعیدی، رسیدگی به قنوات موجود و جلوگیری از ورود فاضلاب شهری به آنها، احداث میدان میوه تره بار، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله و شستشوی روزانه مخازن، تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر و جابه جایی و انتقال تیرهای برق واقع شده در وسط معابر به منظور تأمین امنیت شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

احداث پارکینگ عمومی محلی، نیاز مردم شمال تهران
در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی از جمله امکان احداث پارکینگ عمومی محلی با توجه به وجود ساختمان های بلند مرتبه، ساماندهی ترافیکی خیابان باهنر و خیابان سعیدی، از محدوده خیابان بازدار (کامرانیه) تا میدان باهنر و همچنین تعریض خیابان باهنر در دستور کار قرار گرفت.
در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله حصار بوعلی نیز مواردی در دست بررسی قرار گرفت که از آن جمله می توان به امکان احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره در سطح محله، ساماندهی و بهسازی وضوخانه مسجد جامع حصار بوعلی، احداث ساختمان مجزا جهت سرای محله اشاره کرد.
شورایاری محل در حوزه معماری و شهرسازی پیشنهاد کرد نظارت مستمر بر نحوه صدور مجوز احداث بناهای بلند مرتبه در گذرهای کم عرض (به طور نمونه برج دوقلو فرمان، برجهای خیابان سعیدی، اطلس مال)، پیش بینی ارائه طراحی نماهای ایرانی - اسلامی از سوی معاونت شهرسازی و معماری به سازندگان جهت جلوگیری از اشاعه نماهای فرهنگ غربی مورد تاکید بیشتر قرار گیرد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    6 3
    خودشون برجها رو خریدن و توش ساکنند یا زمینهاشونو فروختن به برج سازان حالا شاکی اند؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    9 1
    مشکلات شمیرانات بسیار بسیار متنوع و وسیع است؛از برپایی بی حد و حصر کارگاه های ساختمانی و باز شدن پای کارگران ساختمانی به این محلات گرفته تا تخربب باغات و قنوات این مناطق و عدم همخوانی معابر طراحی شده بر پایه بافت قدیمی و اصیل این محلات با جمعیت نورسیده و... همه تنها بخشی از قصه پر غصه این روزهای شمیرانات است