معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در استان کرمان اجرا می‌شود گفت: متاسفانه در برخی از بقاء و امام‌زادگان استان کرمان دستورالعمل‌های اجرایی اوقاف و اصول اولیه رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید‌رضا فاطمی امروز در همایش توجیهی، آموزشی روسای ادارات، هیت امناء، خدام و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه استان کرمان در راستای طرح آرامش بهاری 96 اظهار‌ داشت:طرح آرامش بهاری از برنامه‌های مهم و تاثیر‌گذار سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح جامعه است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش یک روزه استانی تصریح کرد: فرصت تعطیلات نوروزی ایام مناسبی برای معرفی بقاء متبرکه استان برای هم استانی‌ها، زائران و میهمانان نوروزی است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که این طرح برگزار می شود گفت: این طرح از 28 اسفندماه 95 آغاز و تا 16 فروردین 96 ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ستاد نظارت بر عملکرد بقاء متبرکه و امام‌زادگان در طرح آرامش بهاری در اداره کل اوقاف و امور خیریه تشکیل شده است گفت: عملکرد متولیان هیئت امناء و خدام در این 18 روز توسط این ستاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
فاطمی با اشاره به اینکه 50 بقعه شاخص در استان وجود دارد گفت: از این تعداد 20 بقعه شاخص کشوری و 30 بقعه شاخص استانی هستند.
وی با تاکید براینکه در 16 بقعه استان که پذیرای زائران و میهمانان بیشتری هستند خیمه‌های معرفت برپا می‌شود تصریح کرد: این خیمه‌ها از غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، سرگرمی و بازی‌های کودکانه، عفاف و حجاب و غرفه پخش فیلم‌های اسلامی و انقلابی و برنامه‌های مذهبی برخوردار هستند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه حضور دو تا سه روحانی در این خیمه‌ها و برگزاری نماز جماعت در بقاء متبرکه‌ای که طرح آرامش بهاری در آنها اجرا می‌شود، ضروری است خاطر‌نشان کرد: غرفه‌ها باید قبل از 28 اسفند‌ماه جاری آماده پذیرایی از زائران و مهمانان نوروزی باشند.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی امام‌زادگان و بقاء متبرکه گفت: متاسفانه در برخی از بقاء و امامزادگان این دستورالعمل‌ها و اصول اولیه رعایت نمی‌شود.
فاطمی با تاکید اینکه ارایه خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی در فضای داخلی و بیرونی این امکان از سوی بازرسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد گفت: برگزاری لحظات معنوی تحویل سال همراه با قرائت قرآن، دعای تحویل سال، پخش صلوات خاصه امام رضا‌(ع) و سخنان مقام معظم رهبری در این بقاء متبرک انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =