معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد: دارایی های پنج تعاونی اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین به موسسه اعتباری کاسپین منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانک مرکزی، هیئت های تصفیه تعاونی های اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین تفاهم نامه هایی را با موسسه اعتباری کاسپین تنظیم و امضا کرده اند.

از این رو دارایی های این پنج تعاونی به موسسه اعتباری کاسپین تحویل شده و از این پس موسسه کاسپین پاسخگوی سپرده های تعاونی های منحله مذکور خواهد بود.

بانک مرکزی یادآور شد: این بانک در راستای تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه، قانون تنظیم بازار کار غیرمتشکل پولی مصوب سال 1383 و آیین نامه اجرایی این قانون مصوب شورای پول و اعتبار با صدور مجوز موسسه اعتباری کاسپین با هدف ساماندهی تعاونی های اعتبار فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات، پیوند، بدرتوس و امید جلین مشروط به انحلال آنها موافقت کرده است.

بعد از انحلال تعاونی های یاد شده، مجوز فعالیت موسسه اعتباری کاسپین با سرمایه سه هزار میلیارد ریال در 27 اسفند ماه پارسال و با هدف ساماندهی تعاونی های منحله مذکور صادر شد.

در همین راستا و براساس اعلام معاونت نظارتی بانک مرکزی، خوشبختانه با تلاش های به عمل آمده و اقدام های انجام شده و با حمایت مسئولان قضایی دارایی این پنج تعاونی به کاسپین منتقل شده است.

تلاش های بی وقفه و تمهیدات لازم با هدف تعیین تکلیف و نقل و انتقال دارایی های سه تعاونی اعتبار منحله باقیمانده شامل فرشتگان، پیوند و بدرتوس نیز کماکان ادامه دارد و نتایج در این باره از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سپرده گذاران موسسه کاسپین که بیشتر آنها سپرده گذاران هشت تعاونی اعتبار منحل شده به شمار می روند، در ماه های اخیر نسبت به ناتوانی این موسسه در پرداخت مطالباتشان اعتراض داشتند که منجر به برگزاری تجمعاتی در مقابل ساختمان مرکزی این موسسه و شعب آن شده بود.

مسئولان موسسه کاسپین پرداخت حقوق سپرده گذاران را نیازمند انتقال دارایی هشت موسسه منحل شده اعلام کرده بود.
با توجه به انتقال دارایی پنج تعاونی از هشت تعاونی منحل شده به کاسپین، انتظار می رود این موسسه در سال آینده با شتاب بیشتری پاسخگوی سپرده گذاران باشد.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    2 0
    بیچاره مردم.........