۰ نفر
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
 رتبه نخست زنجان در مشارکت‌های اجتماعی

استاندار زنجان میزان مشارکت های اجتماعی و فرهنگی مردم استان زنجان را مطلوب دانست و گفت: روحیه مشارکت در مردم استان زنجان نهادینه شده و این استان رتبه نخست کشوری را در میزان مشارکت های اجتماعی داراست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در آخرین نشست مطبوعاتی خود فعالیت بی شمار سازمان مردم‌نهاد و تشکل های مدنی غیر دولتی و اجتماعی در استان را نمونه بارزی از فعالیت و مشارکت اجتماعی بالا در زنجان برشمرد و یادآور شد: مردم استان در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی و خیریه ای، مشارکت چشمگیری دارند و این مشارکت به خصوص در زمینه حمایت از بیماران و ارتقاء سلامت جامعه نسبت به سایر بخش‌ها سرآمد است.

وی به راه اندازی بزرگترین کلینیک دیالیز خیرساز در زنجان طی چند هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در راه اندازی این مجموعه، دولت تنها در حد صدور مجوزها نقش داشته و تامین مالی تمام مجموعه از سوی مردم و خیرین استان انجام شده است.

مقام عالی اجرایی استان، استفاده از ظرفیت های استان در بخش مقابله و مبارزه با اعتیاد در جامعه را نیز ضروری خواند و افزود: با همراهی نهادهایی که در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در استان فعالیت دارند، در تلاش هستیم سال آینده زنجان را به عنوان استان فاقد معتاد متجاهر در کشور معرفی کنیم و هم ا‌کنون نیز برخی از شهرستان های استان از قبیل طارم، ماهنشان و ایجرود از این معضل اجتماعی به دور هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه ظرفیت های بالایی در حوزه‌های فرهنگی و هنری استان و مجموعه اصحاب هنر وجود دارد، خاطر نشان کرد: با حمایت جدی از فرهنگ‌ های بومی و اصیل ایرانی و اسلامی، می توان به صورت جدی از تهاجم فرهنگی و ورود فرهنگ‌های بیگانه در جامعه جلوگیری کرد.

درویش امیری همچنین به در پیش بودن زمان برگزاری انتخابات  سال آینده اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ منشور انتخابات از سوی مقام معظم رهبری به سران سه ‌قوه و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در قالب 18 بند و چند تبصره، تمامی مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات باید به همه تکالیف مشخص شده در قانون و منشور رهبری به صورت کامل عمل کنند.

وی دستورات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور دانست و ابراز امیدواری کرد: پس از برگزاری انتخابات با حداکثر میزان مشارکت مردمی نیز شاهد همدلی، همبستگی و وفاق ملت خواهیم بود تا رقابت های انتخاباتی به رفاقت مبدل شود.

نماینده عالی دولت در استان، ایجاد اشتغال و اجرای طرح رونق اقتصادی را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در حمایت از تولیدکنندگان داخلی برشمرد و گفت: متاسفانه به دلیل آنچه در گذشته اتفاق افتاده، امروز شاهد مشکلات بسیاری در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات هستیم؛ به گونه ای که بسیاری از واحدهای تولیدی مختلف با مشکلات گوناگونی از جمله تنگناهای مالی، تامین سرمایه در گردش و افزایش ظرفیت و توسعه روبرو هستند.

وی راه اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان را از راهکارهای تولید در زمینه کمک به واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی عنوان کرد و افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون 985 پرونده را مورد بررسی قرار داده و با تشکیل جلسات اصلی و فرعی در استان، تاکنون مشکلات فراوان واحدهای تولیدی و صنعتی را با ادارات و دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، محیط زیست، منابع طبیعی، بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمات رسان پیگیری و رفع کرده است.

این مقام مسئول روند فعالیت در حوزه اشتغال و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به استان در نیمه دوم سالجاری را مطلوب ارزیابی نمود و تصریح کرد: از تمام توان مدیریت و ظرفیت‌های بالقوه موجود در راستای توسعه استان بهره خواهیم برد.

استاندار زنجان همچنین از همراهی تمامی خبرنگاران استان در طول سفرهای شهرستانی و حضور در جلسات و برنامه های خبری قدردانی کرد و گفت: خبرنگاری، حرفه ای پر زحمت، دشوار و کم ‌درآمد است که اگر با عشق همراه نباشد و چنانچه جوهره کار رسانه ای در وجود خبرنگار نباشد، به درستی انجام نخواهد شد.

مدیر عالی اجرایی استان با اشاره به همراهی صمیمانه و صادقانه اصحاب رسانه استان افزود: انعکاس مطالب جلسات از سوی خبرنگاران استان، بوی صداقت دارد و از غرض ورزی به دور است.

استاندار زنجان ادامه داد: انعکاس اخبار امیدوار کننده و نشاط آور، زمینه حضور سرمایه گذاران حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی در استان را فراهم خواهد کرد و شایستگی، همدلی و وفاق میان مردم و مسئولین در استان را به نمایش می گذارد.

وی به حضور و همراهی وزیران و سایر مقامات کشوری و دولتی در زنجان اشاره کرد و گفت: وقتی مسئولین در سفر به این استان همراهی و همدلی موجود را ملاحظه می کنند، با مدیران استانی در راستای توسعه و پیشرفت استان، کمک به مردم و ایجاد اشتغال همراهی خواهند کرد.

 مواردی از قبیل تاکید بر تکمیل بیمارستان شهرستان ابهر، تدبیر دولت و نظام جمهوری اسلامی مبنی بر تامین آب شرب، گازرسانی و تامین آب کشاورزی در سطح روستاها و توسعه صنایع دستی و حمایت از مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد از سوی صندوق کارآفرینی امید، از مواردی بود که استاندار زنجان در پاسخ به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات بیان کرد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =