۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰
فرق پرسپولیس آسیا و لیگ‌برتر چیست؟

پرسپولیس دیروز با وجود نمایشی خوب مقابل الریان شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس دیروز اسیر نقطه ضعفی شد که در این فصل اصلا عادت به ضربه خوردن از آن را نداشت. ضعف در خط دفاعی چیزی بود که ابتدای فصل در پرسپولیس اصلا دیده نمی‌شد. آنها همین حالا هم بهترین خط دفاع لیگ را دارند و دومین تیمی که این عنوان را برای خود کرده، تراکتور است که دو برابر پرسپولیس یعنی هجده گل دریافت کرده است. تیم برانکو ابتدای فصل در دفاع منسجم بود. طوریکه همه این تیم را با پرسپولیس فصل قبل مقایسه می‌کردند که به دلیل کم داشتن یک گل قهرمانی را از دست داد. به نظر می‌رسید که قرمزها از چنین مشکلی خلاص شده باشند، ولی عملکرد دفاعی آنها در چند بازی اخیر به خصوص در آسیا نشان می‌دهد که سندروم دروازه‌بانی و گل خوردن همچنان در این تیم وجود دارد.

اگر آمار بازی دیروز پرسپولیس مقابل الریان را بررسی کنیم، تنها دلیل باخت این تیم همان تنها تمایز آماری با تیم قطری است. پرسپولیس از هر نظر که ملاکی برای برتری باشد، از حریف بهتر بود. پاس‌های بیشتر و شوت‌های بیشتری که سمت دروازه الریان زده شد. اما اصلی‌ترین نکته که در الریان دیده و در پرسپولیس دیده نشد، شوت‌های در چارچوب بود. الریانی‌ها با ۷ شوت به سمت دروازه پرسپولیس، بیرانوند را بیشتر به زحمت انداختند، اما بازیکنان پرسپولیس از ۱۹ شوت خودشان فقط ۴ شوت در چارچوب داشتند. آماری که در آخر موجب شکست ۳-۱ پرسپولیس شد.

پرسپولیس دوباره نزدیک به تیم فصل قبلی شده که خیلی خوب حمله می‌کرد و گل می‌زد، اما در مقابل راحت گل میخورد و این گل‌ها به وضوح در کار آنها تاثیر مستقیم داشت. هرچند تیم برانکو در لیگ حاشیه تفاضل ۹ گله با تیم دوم ایجاد کرده، اما در آسیا فعلا خیلی آسان گل می‌خورد. نقظه ضعفی که اگر در این تیم حل نشود شاید در آینده مشکل‌ساز شود. پرسپولیس کاملا مشهود در خط دفاعی با ضعف مهره همراه است و در بازی دیروز نیز با یک دفاع وسط غیر تخصصی به زمین رفت. کمبودی که در صورت صعود پرسپولیس به دور بعد آسیا باید با جذب یک مدافع وسط تخصصی برطرف شود.

 

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =