ایسنا نوشت: روسای ارتش آمریکا و کره‌ جنوبی در تماس تلفنی هشدار دادند کره شمالی احتمالا در واکنش به مانورهای مشترک میان دو کشور دست به "اقدامات تحریک آمیز" بزند. نخست وزیر چین هم همزمان نسبت به وقوع درگیری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ژنرال جوزف دانفورد،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای با اشاره به مانورهای سئول – واشنگتن گفت: دو طرف نسبت به احتمال وقوع اقدامات "تحریک‌آمیز" کره شمالی حین مانورهای مشترک هشدار داده ودرباره گزینه‌های واکنشی بحث و رایزنی کردند.

کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی چهار موشک بالستیک به سمت آب‌های منطقه‌ای ژاپن شلیک کرد. این اقدام در واکنش به مانورهای نظامی کره‌ جنوبی و ایالات متحده بود که پیونگ یانگ آن را تدارکاتی برای جنگ در نظر می‌گیرد.

مانورهای مشترک از اول مارس آغاز شده است.

سال گذشته این رزمایش‌ها با حضور حدود ۱۷ هزار نیروی آمریکایی و بیش از ۳۰۰ هزار نیرو از کره‌ جنوبی برگزار شد و انتظار می‌رود که مانورهای امسال نیز حدودا با همین تعداد نیرو انجام شود.

در همین حال لیکه چیانگ، نخست وزیر چین امروز (چهارشنبه) گفت: شرایط در شبه جزیره کره و به سرعت کلی‌تر در شمال شرق آسیا در حال تنش آلود شدن است.

او گفت: ممکن است این تنش‌ها منجر به درگیری شوند که تنها به تمام طرفین درگیر آسیب می‌زند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =