ایسنا نوشت: شهردار تهران با اشاره به رد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با درایت و تصمیم درست اجازه ندادند روحیه کار و تلاش تحت تاثیر سیاست زدگی و سیاست بازی قرار بگیرد تشکر می‌کنم.

محمد باقر قالیباف در آئین بهره برداری از 59 واگن مترو با بیان اینکه از هر جهت قدردان نمایندگان مردم هستیم تاکید کرد: شهرداری تهران نسبت به تمام حرکت‌هایی که انجام می‌دهد پاسخگوست.

وی افزود: شخصا در تمام جلسات کمیسیون عمران شرکت کردم و به تمام سوالات پاسخ دادم. از مجلس محترم تشکر می‌کنم که با تصمیم هوشمندانه تحقیق و تفحص از شهرداری را رد کرد.

وی در خصوص اینکه اظهار می‌شود نظارتی بر شهرداری تهران نیست گفت: مگر شورای شهر بر شهرداری تهران نظارت نمی‌کند و آیا هر ساله از شهرداری حسابرسی نمی‌شود؟

شهردار تهران ادامه داد: چطور عده‌ای از تریبون مجلس اعلام می کنند چرا درآمد شهرداری تهران از محل پروانه ساخت و ساز این مقدار است، این قانون و بودجه شهرداری است. آیا انجام قانون سوال دارد؟

قالیباف با اشاره به اینکه دستگاه‌های زیادی بر شهرداری تهران نظارت می‌کنند افزود: امروز از آنچه رنج می‌بریم تعدد نظارت است، نه نبود دستگاه نظارتی، سالیان گذشته فساد در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف پیدا شد اما در طول 12 سال گذشته حتی یک مورد پرونده فساد در شهرداری تهران پیدا نشده است.

وی افزود: همه نسبت به شهرداری تهران حساسیت داشته و پروژکتورهای همه روی شهرداری روشن است. منکر تخلفات فردی نیستیم اما فساد و تخلف سازمان یافته ای در شهرداری تهران وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: امروز مردم حرکت‌های انجام شده در شهرداری را می‌بینند، مردم دیگر به حرف عده‌ای که در تاریخ زندگی و فعالیتشان کار جدی و اثرگذار انجام نداده و امروز ایراد و انتقاد تخریبی می‌کنند توجهی نخواهند کرد.

قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود به احداث خط 6 متروی تهران اشاره کرد و افزود: 30 کیلومتر حفاری تونل مترو همراه با لاینینگ و ساخت 85 درصدی ایستگاه‌ها در طول 18 ماه انجام شده در حالیکه کمتر کسی تصور می‌کرد این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه دلایل قانع کننده‌ای از جمله جنس و شرایط خاک، مشکلات تاسیسات، آب های زیر سطحی و فرسودگی برای انجام ندادن این پروژه وجود داشت گفت: خدمت به مردم کفایت می‌کرد تا این کار انجام نشدنی در کمترين زمان ممکن با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام شود.

وی اولویت شهرداری تهران در سال آینده و در حوزه حمل و نقل ریلی را تولید واگن و کاهش سرفاصله حرکت قطارها دانست.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TH ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    9 0
    از املاک نجومی چه خبر؟